Naiset, meikkaatteko te hautajaisiin?
Tarkoitan nyt siis hillittyä meikkiä eli ei tarvitse tulla viisastelemaan.
Ensi viikonloppuna on hautajaiset ja mietin, että laittaisinko edes meikkivoiteen ja puuterin. Ripsiväri mulla olisi kyllä vedenkestävä. Mun kasvojen iho ei ole mikään tasainen ja ehkä olo olisi mukavampi, kun osa naamasta ei helota punertavana. Arjessa voin kyllä olla ilman meikkiä.
Kommentit (211)
Nämä meikkipakottajat saisi slaagin, jos olisin heidän juhlavieraansa. En iloisiinkaan juhliin laita kuin todella kevyesti ripsaria, sen verran, että omat ripset saa väriä, mutta vältän sitä "volyymia". Huuliin valkovaseliinia. Ja silti näytän puhtaissa, hyväkuntoisissa hiuksissa, terveessä kropassa ja siisteissä vaatteissa siistiltä.
Kaikille ei vaan meikki sovi. Näytän meikissä ihan pelleltä. Olen käynyt meikattavanakin ennen juhlia ja lopputulos oli yhtä päälle liimattu ja sopimaton kuin itse tehtynä. Äitini on samanlainen, hänkin näyttää meikissä ihan kummalliselta. En tiedä mikä sen tekee, mutta olen vain parhaimman näköinen omalla hiusvärillä, omalla ihon värillä ilman meikkiä ja olen ihan tavallinen suomalainen. Meikki on kuin huutomerkki naamalla.
Eikun tuhkaa ja törkyä hieron naamaani ja vaatteisiini.
KD
Meikkaan aina, jos lähden kotoa ihmisten ilmoille. Töihin, harrastuksiin, kauppaan, juhliin, myös hautajaisiin, tottakai. Meikin tyyli vaihtelee tilanteen mukaan. Hautajaisiin hyvin hienovaraisesti, tasoittava meikkivoide ja kevyt poskipuna, neutraali harmaanruskea luomiväri ja vedenkestävä ripsiväri, huuliin hillitty väri. Meikin ei tarvitse edes varsinaisesti näkyä, mutta ero meikkaamattomiin kasvoihin on selvä.
Ilman meikkiä olen kotona ja mökillä, kun ei ole vieraita. Meikkaaminen kuuluu minulla aika yks yhteen pukeutumisen kanssa ja on osa huoliteltua ulkonäköä, myös niissä hautajaisissa.
Niin, huoliteltu ulkonäkö tarkoittaa eri ihmisille erilaisia asioita. Esimerkiksi itselleni huoliteltu ulkonäkö tarkoittaa peruasioiden lisäksi vaatteiden valitsemista ja sitä että laitan hiukset jotenkin, yleensä jollain tavalla kiinni, esimerkiksi letille. Meikkaaminen ei itselläni kuulu tähän, kasvoille laitan ehkä kasvovoidetta kosteutusta varten.
Saa meikata mutta ei tarvitse jos ei halua.
Kyllä. Kevyesti. Teen työkseni hautajaisia, olen vastuussa musiikista.
Aivan hyvin ap voit laittaa meikkivoiteen ja poskipunan. Kun ihminen osaa meikata, ei nuo näy mihinkään. On vain hehkeämmän näköinen. Koruja älä laita.
Kesällä olin hautajaisissa, missä oli koolla paljon sukua,joita ei juuri useinkaan näe. Tietysti laitoin itseni mahdollisimman kivan näköiseksi, nätisti laitoin hiuksen, hillitty meikki ja sutjakat mustat vaatteet. Se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se just ole moukkamaista keskittyä niin pinnallisiin aikoihin hautajaisissa? Ketään muuta ei kiinnosta se onko läheisensä menettäneellä ihmisellä meikkiä vai ei. Tuskin meidän sukulaiset ja muut läheiset miettivät miksei isälläni ole meikkiä vaimonsa ja lapsensa hautajaisissa.
Vainajan elämän juhlimisen, ja kuoleman suremisen tilaisuus on sen verran arvokas että kyllä sinne kuuluu kaikki panostus laittaa. Hillitysti tietysti. Eihän sinne mennä hiukset kampaamattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Mä taas missään nimessä en. Tai no etäisen tutun hautajaisiin voisin, mutta läheisten hautajaisissa tulee joka tapauksessa itkettyä niin paljon, etten todellakaan laita meikkiä.
Eivätkö jotkut osaa laittaa sellaista meikkiä, että niiden silmien ympärillä ei ole mustia rajauksia ja valuvaa ripsaria?
Ihon tasoitus, ja hieman poskipunaa riittää. Ja joku hillitty väri huuliin.
Kyllä minulla on aina ollut hillityt korutkin ja niin on ollut muillakin hautajaisvierailla. Korvanapit, kaulaketju ja esim. vainajalta lahjaksi saatu rintaneula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi loukkaavaa jos joku tulisi ilman meikkiä. Hautajaisissa ulkonäköön panostaminen on vainajan kunnioittamista.
Sama. Vähän kuin tulisi likaisissa rytkyissä ja käyttäytyisi huonosti. Kyllä hautajaisissa kuuluu näyttää kunnioittavalta ja siistiltä kun kuollutta lähettää viimeiselle matkalle.
Vaatteet tulee silittää, hiukset ja meikki huolitellut.
Eli koskee myös miehiä? Ei asiaa hautajaisiin ilman meikkiä naamassa?
Miehille parturikäynti, parran ja viiksien trimmaus ja silitetyt, pesulassa käytetyt vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se just ole moukkamaista keskittyä niin pinnallisiin aikoihin hautajaisissa? Ketään muuta ei kiinnosta se onko läheisensä menettäneellä ihmisellä meikkiä vai ei. Tuskin meidän sukulaiset ja muut läheiset miettivät miksei isälläni ole meikkiä vaimonsa ja lapsensa hautajaisissa.
Vainajan elämän juhlimisen, ja kuoleman suremisen tilaisuus on sen verran arvokas että kyllä sinne kuuluu kaikki panostus laittaa. Hillitysti tietysti. Eihän sinne mennä hiukset kampaamattakaan.
Meikkaamallako se panostus tehdään? Heikossa sitten on arvot.
Miten joku nainen ei voi tietää lähes kaikkien naisten meikkaavan hautajaisiinkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Mä taas missään nimessä en. Tai no etäisen tutun hautajaisiin voisin, mutta läheisten hautajaisissa tulee joka tapauksessa itkettyä niin paljon, etten todellakaan laita meikkiä.
Eivätkö jotkut osaa laittaa sellaista meikkiä, että niiden silmien ympärillä ei ole mustia rajauksia ja valuvaa ripsaria?
Ihon tasoitus, ja hieman poskipunaa riittää. Ja joku hillitty väri huuliin.
Kaikkien iho ei tarvitse tasoitusta meikkaamalla. Ne joiden iho sellaista tarvitsee, kannattaa se toki tehdä niin halutessaan.
En meikkaa ristiäisiin, en häihin, en mihinkään muuhunkaan tilaisuuteen, en siis hautajaisiinkaan.
Tietenkin. Meikkaan joka aamu muutenkin, joten miksi ihmeessä hautajaiset olisi poikkeus. Mulla tosin ripsienpidennys ja puuterikulmat, joten en tarvitse enää kuin ihon tasoituksen.
Jos on ilman meikkiäkin kaunis, voi olla meikkaamatta.
En varmaan koskaan ole meikannut hautajaisiin, en läheisten enkä tuttujen. Toki jokainen saa meikata hautajaisiin jos niin haluaa tehdä, silloin joku hillitty perusmeikki on varmaan paras vaihtoehto.