Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, meikkaatteko te hautajaisiin?

Vierailija
03.10.2025 |

Tarkoitan nyt siis hillittyä meikkiä eli ei tarvitse tulla viisastelemaan. 

Ensi viikonloppuna on hautajaiset ja mietin, että laittaisinko edes meikkivoiteen ja puuterin. Ripsiväri mulla olisi kyllä vedenkestävä. Mun kasvojen iho ei ole mikään tasainen ja ehkä olo olisi mukavampi, kun osa naamasta ei helota punertavana. Arjessa voin kyllä olla ilman meikkiä. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi loukkaavaa jos joku tulisi ilman meikkiä. Hautajaisissa ulkonäköön panostaminen on vainajan kunnioittamista. 

Sama. Vähän kuin tulisi likaisissa rytkyissä ja käyttäytyisi huonosti. Kyllä hautajaisissa kuuluu näyttää kunnioittavalta ja siistiltä kun kuollutta lähettää viimeiselle matkalle.

Vaatteet tulee silittää, hiukset ja meikki huolitellut. 

Vierailija
22/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon sotamaalaus naamariin ja kuoppauksen jälkeen vedetään kännit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi loukkaavaa jos joku tulisi ilman meikkiä. Hautajaisissa ulkonäköön panostaminen on vainajan kunnioittamista. 

Sama. Vähän kuin tulisi likaisissa rytkyissä ja käyttäytyisi huonosti. Kyllä hautajaisissa kuuluu näyttää kunnioittavalta ja siistiltä kun kuollutta lähettää viimeiselle matkalle.

Vaatteet tulee silittää, hiukset ja meikki huolitellut. 

Miksi ei voi näyttää kunnioittavalta, siistiltä ja huolitellulta ilman meikkiä?

Vierailija
24/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se meikkaaminen on tärkeää?

Ulkonäköön voi kai panostaa muillakin tavoin kuin meikkaamalla, joten miksi se meikkaaminen olisi niin välttämätöntä?

Meikkaaminen on yksi osa sitä ulkonäön huolittelua. Sitä ei tarvi paljoa olla, mutta sen verran että naama ei punota, silmän aluset eivät ole mustat tai naama ei ole täysin kalpea. 

Pohjustus, hieman poski- ja huulipunaa on ok. Vedenpitävää ripsaria ja/tai rajaus jos haluaa. Hillitty meikki siis. 

Vierailija
25/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvännäköinen ilman meikkiäkin, joten minun ei tarvitse. Toki jokainen saa moikata halutessaan.

Vierailija
26/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköön voi kai panostaa muillakin tavoin kuin meikkaamalla, joten miksi se meikkaaminen olisi niin välttämätöntä?

Meikkaaminen on yksi osa sitä ulkonäön huolittelua. Sitä ei tarvi paljoa olla, mutta sen verran että naama ei punota, silmän aluset eivät ole mustat tai naama ei ole täysin kalpea. 

Pohjustus, hieman poski- ja huulipunaa on ok. Vedenpitävää ripsaria ja/tai rajaus jos haluaa. Hillitty meikki siis. 

Ei minulla ainakaan naama punoita tai silmän aluset ole mustat ilman meikkiäkään. Vaalealle ihonsävylleni taas en voi mitään.

Vierailija
27/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen en välittänyt siitä olivatko silmäni punaiset itkemisestä hautajaisista, ei käynyt meikkaaminen mielessäkään. Istuin eturivissä, joten tuskin kukaan silmiäni tai kasvojani katseli.

Vierailija
28/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan meikkaa. Meikit vaan leviää itkiessä. 

Vierailija
29/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan naama punoita tai silmän aluset ole mustat ilman meikkiäkään. Vaalealle ihonsävylleni taas en vo

Aika monella kuitenkin hautajaisissa surun keskellä nimenomaan olla kasvoilla surun ja valvomisen merkkejä. 

Kevyt meikki on oletusarvo hautajaisissa, muu on aika moukkamaista. Jos sinne menee ilman meikkiä täysin freesinä niin näyttää kyllä siltä että ei kiinnosta yhtään. 

Vierailija
30/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ulkonäköön panostaminen koskaan aina vaan naisia, eikä koskaan miehiä. Harva mies käy esim. parturissa tai ym. vastaavassa ennen huotajaisia. Mutta naisen tietenkin pitäisi käydä kampaajalla jne.

Vierailija
31/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan naama punoita tai silmän aluset ole mustat ilman meikkiäkään. Vaalealle ihonsävylleni taas en vo

Ehkä olet joku sosiopaatti jos hautajaiset eivät sinuun mitenkään vaikuta? 

Vierailija
32/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä meikkaa muutenkaan, joten vielä vähemmän hautajaisiin. Mulla on hyvä iho, jota ei tarvitse pakkelilla peittää. Tummat hiukset ja kulmakarvat sekä pitkät tummat ripset. En tarvitse mitään meikkiä. 

Vierailija
33/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ulkonäköön panostaminen koskaan aina vaan naisia, eikä koskaan miehiä. Harva mies käy esim. parturissa tai ym. vastaavassa ennen huotajaisia. Mutta naisen tietenkin pitäisi käydä kampaajalla jne.

Enpä ole koskaan nähnyt hautajaisissa miestä jonka hiukset ja naama eivät olisi viimeisen päälle huolitellut, ja pusero silitetty. 

Vierailija
34/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se siinä vaiheessa enää loukkaa.

Vierailija
35/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan naama punoita tai silmän aluset ole mustat ilman

Aika monella kuitenkin hautajaisissa surun keskellä nimenomaan olla kasvoilla surun ja valvomisen merkkejä. 

Kevyt meikki on oletusarvo hautajaisissa, muu on aika moukkamaista. Jos sinne menee ilman meikkiä täysin freesinä niin näyttää kyllä siltä että ei kiinnosta yhtään.

Ja mitä sitten? Luuletko että lähiomaisilla tärkeintä hautajaisissa on se että yritettäisiin peittää kaikki surun ja valvomisen merkit?

Eikös se just ole moukkamaista keskittyä niin pinnallisiin aikoihin hautajaisissa? Ketään muuta ei kiinnosta se onko läheisensä menettäneellä ihmisellä meikkiä vai ei. Tuskin meidän sukulaiset ja muut läheiset miettivät miksei isälläni ole meikkiä vaimonsa ja lapsensa hautajaisissa.

Vierailija
36/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. 

Mä taas missään nimessä en. Tai no etäisen tutun hautajaisiin voisin, mutta läheisten hautajaisissa tulee joka tapauksessa itkettyä niin paljon, etten todellakaan laita meikkiä.

Ja jos joku nuutunut look pelottaa, niin normaalia hautajaisissa. Suruhunnulla voi halutessaan peittää. 

Itse olen ihmetellyt hautajaisissa meikattuja, mutta mikäs siinä jos pystyy olemaan itkemättä. Minulla on vl-tausta ja useimmat hautajaiset joissa olen ollut, ovat olleet vanhoillislestadiolaisten hautajaisia, joten se varmasti vaikuttaa näkemykseeni eli ettei tietenkään hautajaisiin meikkiä. 

Vierailija
37/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiini en ajatellut, mutta muuten kyllä, hillitysti.

Vierailija
38/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on joitain meikkihulluja. Eivät ehkä siedä luonnollista kauneuttaan, joten pakko pakkeloida.

Vähän kuin musliminaisten huivit ja kaavut, mutta näillä ne on meikit joiden taakse piiloudutaan. 

Vierailija
39/39 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaaminen hautajaisiin koska en halua. Ei kiinnosta, varsinkaan lähiomaisten kohdalla.