toinen rinta arka...
mikä vialla?
olen pienirintainen, mitään kyhmyjä ei tunnut. Toinen rinta kuitenkin aika ajoin vähän kipeä, vihloo rintaa, kainaloa sekä käsivartta.
Tietty ensimmäisenä oli mielessä rintasyöpä, mutta voiko tälläinen johtua esim. rintalihaksesta tms?
Onko muilla ollut vastaavaa?
Kommentit (4)
kävitkö mammografiassa vai pysyykö lääkäri katsomaan ihan tavallisella ultralla vastaanotolla?
" keksittiinkö" kivuillesi mitään syytä? Itsellänikin välillä tätä pari viikkoa, sitten paussia kuukausia ja taas tulee...
t.ap
Aluksi en uskaltanut käydä tutkimuksessa. menin yksityiselle, joka laittoi ultraan rtg-lääkärille. Imetin silloin, ni ultraus kuulemma hyvä. Itsekin olen todella pienirintainen enkä tuntenut mitään kyhmyä. SIlti ihmettelin, että mitä helvettiä se oli. Ilmeisesti jotain kudosten venymistä tai rupsahtamista. Mulla alko ekan lapsen imetyksen jälkeen ja aika ajoin vaivaa parin kuukauden jaksoissa. Ei liity kuukautiskiertoon ja on vain vasemmassa rinnassa. Ja ei lihaksessa mielestäni vaan tississä ja välillä vasen kainalokin oli kipeä.
Käy yksityisesti ni saat asian saman päivän aikana pois piinaamasta.
Lopulta kävin ultrassa, kun syöpäpelko alkoi kasvaa liian suureksi. Mitään ei näkynyt. Kipukin hävisi sittemmin. Kipu oli kuitenkin todellista, ei kuviteltua.