NYT APUA!
Rv. 26 menossa ja huomasin just että alkkareissa oli ihan pieni tilkka verta. siis todella pieni ja se ei ollut " puhdasta" verta. Pissin jälkeen paperiin tuli myös aivan pieni määrä ehkä verta. Ihan pieniä menkkakivun tuntuisia kipuja ollut mahassa tänään, mutta ei todellakaan mitään isoja ja lähes huomaamattomia!
Soitanko lääkäriin vai onko tämä normaalia?
Kommentit (15)
Itselläni oli raskauden aikana paha virtsatietulehdus, joka jo oireili siten että pissasin verta. Mutta vti voi myös käynnistää ennenaikaisen synnytyksen! Sinuna menisin polille tarkistamaan asian. Missä päin asustat?
Nyt täytyy sanoa etten kyllä tiiä pitäiskö lähteä vai ei. Menkkakipuja tuntuu, mutta vatsa ei kovetu.. Selkään ei juili niinkun kätilö sanoi. Tarkoittanee tällä että jos olis supistuksia niin se juilis selkää. Viime raskaudessa supistukset minulla tuntui lantiossa, ei mahassa. Mutta tietty nämä menkkamaiset kivut yleensä on supistuksia, tosin nämä ovat siis todella lieviä. Ei siis satu mihinkään!
ap
Just kävin pissillä taas, ei ollut mitään paperissa. Vauva potkii mahassa.
ap
mutta sen verran voin sanoa, että eräällä ystävälläni aivan holahteli verta raskauden alusta loppuun saakka, mitään syytä tälle ilmiölle ei löytynyt. Olen joskus myös kuullut, että kohdunsuusta saattaa joskus tulla verta ilman, että on kyse mistään vakavammasta.
Vauva liikkuu, se on paras juttu. Ole kuitenkin valppaana ja jos vuotoa alkaa tulla enemmin, sitten soitat vaikka ambulanssin.
Kyse saattoi olla siis aivan harmittomasta pikkuvuodosta.
Kaikkea hyvää loppuraskauteen sinulle.
Käy huomenna neuvolssa antamassa pissanäyte joka tapauksessa.
MInun esikoinen luultavasti olisi syntynyt noin rv27 jos olisin kuunnellut neuvolahenkilökuntaa.
Nyt ei ole tullut paperiin verta 2h aikana.. Ainoastaan on noita kipuja alamahassa. menkkakipuja. välillä sattuu hieman enemmän ja välillä ei sitten ollenkaan. Hitto kun vaikea tehdä päätös lähteäkkö vai ei!
Taksimatkoja on tehty huonommistakin syistä.
Itseni tuntien en saisi nukuttua kuitenkaan ja vain vahtaisin pikkuhousujani, että onko verta tullut vai ei.
En myöskään pystyisi koskaan antamaan itselleni anteeksi, jos vauvalle sattuisi jotain siksi, etten malttanut lähteä sairaalaan näytille.
Ylimääräisestä tsekkauksesta ei ole haittaa, siitä, että et käy tarkistuttamassa tilannetta saattaa olla haittaa.
Varsinkin, jos sinulla ei ole lapsia ennestään ja läheminen sen suhteen helppoa, niin lähtisin. Kai saat jonkun kyytipojaksi?
Mulla irtosi istukka, eikä verta tullut ollenkaan. Pelkkien kipujen takia lähdin lääkäriin.
eli sinuna menisin näytille jotta saa mielenrauhan
mutta itse tiedän, että oman mielenrauhani takia menisin kyllä näytille! Mieluummin vaikka sitten yhden kerran turhaan, kuin yhden kerran liian vähän. Tuo vuoto sinänsä ei huolettaisi, mutta kivut kylläkin :/
Limakalvot alkaa olla jo aika arat noilla viikoilla. Toisaalta, nuo kivut pitäisi kyllä ottaa vakavasti. Istukan irrotessa voi olla hengenlähtö lähellä äidilläkin.
Eilen kävin sitten äippäpolilla ja kaikki oli kunnossa. Tosin näitten supistuksen syy ei ole selvinnyt vieläkään, yhä supistelee ja välillä kovastikkin.
Ottivat virtsanäytteen ja soittelevat tänään tuloksesta. Sanoi että tulehdus voi olla syynä. Vauva voi hyvin ja kohdunkaulaa jäljellä 4.5cm, joten synnytyksen alkua tämä ei ilmeisesti vielä voi olla. vauvan paino-arvionkin saivat, rv. 26 ja painoa 725g. Kohsunsuu oli kiinni ja siisti, sillä hetkellä ei ollut verta emättimessä. Lääkäri sanoi että veri on voinut tulla myös virtsarakosta.
Tänä aamuna nosti pienen kuumeen joten uskoisin että oliskohan nyt sitten tosiaan tulehdus jossain joka aiheuttaa nämä supistelutkin. No jään odottelemaan soittoa.
Itse mietin vaan nyt näitä menkkamaisia kipuja.. alavatsaan koskee siis. Ei pahasti, mutta tosiaan sillai että sen tuntee.
ap