Toisesta ketjusta lainattua: "Some on paljastanut, että suurin osa ihmisistä on vihamielisiä, myrkyllisiä itsekkäitä kusipäitä"
Oletko väittämän kanssa samaa mieltä?
Itse huomaan että olen, mitä enemmän olen lukenut somea siinä 2015 jälkeen, sitä enemmän välttelen ihmisiä oikeassa elämässä.
Tuntuu ettei esim. hyväntahtoisia tai hyväsydämisiä ihmisiä ole enää kuin jossain vanhoissa elokuvissa tai kirjoissa.
Kommentit (64)
Huomasin sen jo ennen someaikaa. Lopetin sosiaaliset suhteet jo silloin. Ihmiset suhtautuvat muihin ensisijaisesti negatiivisesti ja toissijaisesti kilpaillen. Itselläni on 3 koiraa, jotka heiluttavat iloisesti häntää ja ovat hyvällä tuulella, eivät dissaa ketään ja ovat kaikin tavoin kivoja :)
Vierailija kirjoitti:
Huomasin sen jo ennen someaikaa. Lopetin sosiaaliset suhteet jo silloin. Ihmiset suhtautuvat muihin ensisijaisesti negatiivisesti ja toissijaisesti kilpaillen. Itselläni on 3 koiraa, jotka heiluttavat iloisesti häntää ja ovat hyvällä tuulella, eivät dissaa ketään ja ovat kaikin tavoin kivoja :)
Syyttäisin vääristynyttä laatutietoisuutta, eli vertailua kanssaihmisiin - epävarmuushan, eli pohjimmiltaan pelko, siinä taustalla tykyttää takaraivossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei oo pilalla, suurin osa on ihan normaaleja ja mukavia.
Somessa ja netissä tulee olo, että kaikki on ihan sekopäitä, koska
- algoritmit ja klikkiotsikot nostaa äärimmäisyyksiä, koska ihmisiä kiinnostaa vaistomaisesti pällistellä toisten kahjoutta
- yks pahoinvoiva nettiaddikti ehtii vuorokauden aikana levittämään järkyttävän määrän sontaa ympäri nettiä. Mieti miten paljon näitä henkisesti vaurioituneita, todellisesta maailmasta vieraantuneita tapauksia kuitenkin on maailmalla. Siitä kertyy aika paljon karmeutta jo vuorokaudessa
- Venäjä, persut ja muu äärioikeisto ja hihhulit levittää systemaattisesti riitoja, valheita ja vihasisältöö. Monella instanssilla tämä on ihan ammattimaista.
- tekoäly moninkertaistaa vihaa ja sontaa levittävät botit ja huijarit
Välillä eli aika usein kannattaa sulkee koko internet. Ja mennä puhu
Kuinka paljon Mark Twain levitti sontaansa näinä kuluneina aikoina? Tai hänen puolestaan levitettiin sitä kuin syksyn lehtiä kaikkialle.
Ajatele sitä. Ja edelleen häntä arvostetaan enemmän kuin näitä mitä juuri kutsuit sonnan levittäjiksi. Hän oli ihminen siinä missä sonnan levittäjätkin oli.
Mark Twain on vain yksi esimerkki lukuisista ihmisistä joiden ajatuksia tai sontaa on levitetty painettuna vuosikymmeniä, vuosisatoja...
He ovat niitä alkuperäisiä vaikuttimia ja alkuhiiva tai juuri erilaisille möngertäjille mitä mielemme työstää karusellimäisessä ruskeassa massassa, jonka yhteinen sankka, hyytelömäinen rytmi sykkii otsasuonen pinnassa asti painostavin iskuin.
En ole ollut somessa kolmeen vuoteen. Some tuhoaa ihmisyyden jos ei aleta tehdä jotain ja olemaan ihmisten kanssa enemmän kasvokkain. Aitoa keskustelua pitäisi käydä myös eri mieltä olevien kanssa. Hyviä ihmisiä on paljon, mutta jäävät huomiotaloudessa jalkoihin.
Hyvät ihmiset alkavat olla katoavaa kansanperinnettä.
Vierailija kirjoitti:
Päälle 50v miehillä, jopa nuoremmillakin, on testosteronista vajetta. Kyllähän se pistää kiukuttamaan. Sen sijaan, että ottaisivat vastuun omasta hyvinvoinnistaan, on paljon kivempaa riehua somessa. Testosteronivajehan olisi helppo todeta ja hoitaa jos vaan menis sinne lääkäriin.
Naisilla taas vaihdevuodet, jo esivaihdevuodetkin, pistää nupin sekaisin.
Ja se suomalainen perisynti, kateus. Ollaan valmiita maksamaan 100e, ettei naapuri saa 50e. Samaa sovelletaan eri muodoissa milloin missäkin. Yleensä se alkaa "minun verorahani...".
Vanhemmat miehethän ne on liberaaleja ja ei jaksa jankuttaa. Koska juuri testot on laskeneet ja viisaus on tasaantunut naisten tasolle.
Ne testot juuri aiheuttaa sitä kovaa uhoomista ja jankutusta. Aikoinaan huomattiin miten olut muuttaa miehiä mukavammiksi ja lisäämällä siihen humalakasvia mausteeksi miehet muuttui vielä mukavammiksi. Alueilla Euroopassa jossa paljon olutta lipitetään ja on liptetty on paljon liberaalimmat aatteet ja rennompi ote.
Sattumoisin alkoholi ja humalan ainesosat tekee miehistä feminiinisempiä ja riitelyä on vähemmän. Ymmärrys kasvaa mitä vähemmän testokukkouhoilua on.
Olut on kansanlääkintää ja miehillekin voi kasvaa rinnat sitä paljon juodessa. Posket punertuu ja itku tulee ja alkaa tuntea aitoja ihmisen tunteita.
Olut on miehelle lääke tuntea ihmisten luontaisia tunteita ja saada niitä testoja alemmas. Muinainen noituus ja kasvitiede taustalla kehitti oluen ja lääkkeen miehille päästä pois hulluudesta. Nykyään on estrogeenihoitoja myös miehille.
Vain hullut hakee testoja, jotka altistaa mielenvikaisuuksille ja raiskauksille sekä väkivallalle. Testot pitäisi lailla kieltää.
Hitleriä lääkittiin testolla paljon ja jälki oli rumaa.
Olen ja en ole. Kyllä ihmiset ovat IRL huomattavasti kusipäisempiä ihan käytännön tasolla, siis toki se heijastuu someen kiusaamisena, mustamaalaamisena, vainoamisena, pilkan tekemisenä, vähättelynä etc.
Moni kaipaisi tapakasvatusta sen pidemmän kaavan mukaan.
Ei kannata liikaa uppoutua nettiin. Hyviä ihmisiä piisaa irl.
Ei pidä paikkaansa.
Positiivisiin tulee 20 tykkäystä. Negatiivisiin 0.
En jauha politiikkaa somealustoilla, vaan kasvotusten. Seuraan positiivisiä ja itselle mielihyvää tuottavia asioita.
Töissä ja kouluissa olen tykännyt aina olla. Jopa siellä. Jossa joku mielenterveyspotilas on yrittänyt kiusata. Omalla vahvalla erikoisella persoonallani. En ole jäänyt niiden alle. Vaikka yhdessä paikassa löin nyrkin pöytään ja käskin painua vvvtuun.
Viime duuni oli unelma. Sain tehdä kaikkea mitä osaan. Duunikaverit mahtavat. Ja lupa tulla ens kesänä taas.
En muuten ymmärrä kateutta. Meitä ei opetettu siihen. Ja ymmärretään se asia. Tyyppi painanut 25 vuotta töitä. Lainat maksettu. Ja sit on varaa tehä mitä haluaa. Ihana tykätä lomakuvia, mökkejä ja harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei oo pilalla, suurin osa on ihan normaaleja ja mukavia.
Somessa ja netissä tulee olo, että kaikki on ihan sekopäitä, koska
- Venäjä, persut ja muu äärioikeisto ja hihhulit levittää systemaattisesti riitoja, valheita ja vihasisältöö. Monella instanssilla tämä on ihan ammattimaista.
Persut joo, persutko ne luovat brittien sosiaalitanttoihin sellaista rasisti-leiman pelkoa, joka saa nämä toistuvasti ignooraamaan 14-vuotiaan seksuaalisen hyväksikäytön uhrin avunpyynnöt - ja niiden sijaan tämä sosiaalitantta meneekin ihastelemaan islamilaisia häitä, joissa samainen hyväksikäytön uhri naitetaan hyväksikäyttäjälleen.
Ilman vasemmiston levittämää monikulttuuri-saastaa ei olisi eikä edes tarvittaisi mitään persuja, eikä teidän tarvitsisi täten myöskään heilutella tuota iänikuista joutavaa ryssäkorttianne.
https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/social-worker-attended-wedding-gi…
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty sairauden takia pitämään koiraa, mutta seuraan somessa enää ainoastaan katukoirien pelastusjärjestöä ja sieltä adoptoitujen koirien tilejä, ja tulee hyvälle mielelle niistä hännänheiluttajista ihan videoidenkin välityksellä :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata liikaa uppoutua nettiin. Hyviä ihmisiä piisaa irl.
Ihan samalla lailla siellä on noita kusipäitä. Älypuhelinten välityksellä sitä paitsi IRL ja netti ovat saumattomasti yksi ja sama asia.
Someen yleensä hakeudutaan hakemaan huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ihmiset alkavat olla katoavaa kansanperinnettä.
Tai he eivät vietä aikaansa somessa kuin korkeintaan pienissä, suljetuissa piireissä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut somessa kolmeen vuoteen. Some tuhoaa ihmisyyden jos ei aleta tehdä jotain ja olemaan ihmisten kanssa enemmän kasvokkain. Aitoa keskustelua pitäisi käydä myös eri mieltä olevien kanssa. Hyviä ihmisiä on paljon, mutta jäävät huomiotaloudessa jalkoihin.
Pyrin jättämään somen, mutta en todellakaan halua siihen tilalle muutakaan kanssakäymistä. Oma rauha paras.
Ihana että vielä jotkut näkee asian tuolleen. Mä myönnän, että mä täällä itsekin provosoin välillä ja olen muutenkin kärjekäs kielen käyttäjä, mutta mua on niin paljon pentuna kiusattu ja mulla nykyään keittää jos mä esimerkiksi näen jotakin vihaa jotakin asiaa kohtaan, missä ei ole mitään haittaa kenellekään ja heitä tyyliin roviolla poltetaan - joo, ei olla keskiajalta muututtu yhtään ja nämä netit ja somet todellakin tuo sen ihmisen puolen esille. Oon kuitenkin itse ihminen, joka toivoo maailmaa jossa kaikilla olisi hyvä olla, sen sijaan että vain minulla ja läheisilläni olisi hyvä olla, muista välittämättä. Ikävä kyllä tuo jälkimmäinen on vallitseva ominaisuus ihmisessä ja siitä olen ylpeä etten ajattele niin. Mutta on toki paljon kasvettavaa siinä, että en rupea itse provoilemaan jos ärsyttää jokin. Pyydän anteeksi sitä että olen uunoillut ja varmasti pilannut monesti jonkun päivän. Koitan olla itseni paras versio joka päivä ja toivon että muutkin kiinnittäisivät huomiota enemmän siihen miten niitä kanssaihmisiä ja muukalaisia kohtelee. Sydän - sydämelle, sielu - sielulle. Mukavaa viikonloppua kaikille ja kiitos tästä avauksesta se pisti miettimään.
Ihmiset oli sellaisia jo lastentarhaiässä. Mitä hävyttömämmän ilkeilyn heitti, sitä isompi urho oli muiden mielestä. Ja tuo tarhameininki jatkuu aikuisiälle. Ainakin sellaisessa junttimaisessa takapajulassa kuten Suomi.
Ei siis mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Suomessa noin yleisesti ottaen väittämä pitää ihan hyvin paikkansa. Asuin myös Puolassa 4 vuotta ja en ole ikinä nähnyt niin kyräileviä, vihamielisiä ja avoimesti toisiaan uhkailevia ja veetuilevia ihmisiä kuin Gdanskissa. Tuntui että oikein vihasivat toisiaan. Ihmettelen, miten siellä joku jaksaa koko elämäänsä elää kun itse olin vain työkomennuksella.
Riippuu tosin myös ihan tuurista, jos käy esim. tosi hyvä naapurituuri niin saa elää omassa rauhallisessa kuplassa ja unohtaa maailman paskuuden.
Tuolla Helena ja Mikko Koivu ketjussa asuu suorastaan hirviöitä, jotka kiusaavat haukkuvat valehtelevat kiusaavat ja rukoilevat kaikkea pskaa enimmäkseen Helenalle. Erinomainen malliesimerkki huonosta käytöksestä ja sairaista toiveista ko henkilöä kohtaan. Sanomilla oma lehmä ojassa kun ovat selkeästi puolueellisia. Helenaa rienaavat viestit jätetään kivasti tyrkylle vai onko toista puolta puolustavat aktiivisempia haukkana ilmiantamassa Helenaa puolustavia kommentteja. Mielenkiintoista seurata kun siellä samat huruemännät mekastavat ja jankuttavat. Eli ihmiset vaikuttavat tosi pahoilta ja ilkeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset oli sellaisia jo lastentarhaiässä. Mitä hävyttömämmän ilkeilyn heitti, sitä isompi urho oli muiden mielestä. Ja tuo tarhameininki jatkuu aikuisiälle. Ainakin sellaisessa junttimaisessa takapajulassa kuten Suomi.
Ei siis mitään uutta.
Ikävä kyllä olet paljolti väärässä. Se joka kaikista törkyisimmin jyrää toisen päältä, sitä pelätään ja kunnioitetaan joukolla ja jokainen tuohon hiljaisiin hyväksijöihin kuuluva mahdollistaa sen, että jyrätty eristetään muista kokonaan pois, koska heitä pelottaa ettei tuo vahvin ja röyhkein jyräisi myös heitä.
Päälle 50v miehillä, jopa nuoremmillakin, on testosteronista vajetta. Kyllähän se pistää kiukuttamaan. Sen sijaan, että ottaisivat vastuun omasta hyvinvoinnistaan, on paljon kivempaa riehua somessa. Testosteronivajehan olisi helppo todeta ja hoitaa jos vaan menis sinne lääkäriin.
Naisilla taas vaihdevuodet, jo esivaihdevuodetkin, pistää nupin sekaisin.
Ja se suomalainen perisynti, kateus. Ollaan valmiita maksamaan 100e, ettei naapuri saa 50e. Samaa sovelletaan eri muodoissa milloin missäkin. Yleensä se alkaa "minun verorahani...".