Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ostaa jotain kokonaisia lohia muttei tee niille itse mitään vaan olettaa että minä

Vierailija
03.10.2025 |

Perkaisin ja fileroisin, keittelisin kalaliemet soppaan. 

En tykkää kalasta itse mutta olen kuulemma prinsessa kun en sen vertaa viitsi. 

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti..

Sanotko tosissasi hyi helvetti lohelle?

Kokonaiselle kuolleelle kalalle pussissa, kyllä. Kuolleet kalan silmät tuijottavat muovin alta ja suomupinta on liukas ja limainen. Kidukset ammollaan. Hyi helvetti. 

Vierailija
22/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalan fileointi pitäisi olla hallussa molemmilla. Ei se vaadi edes voimaa, jos ei ole isosta kuhasta kyse.

Tästä ei ole kyse. Jos pyydän mieheltä, että tuo villalankaa, niin en oleta että tuo lampaan.

Melkein yhtä ärsyttävää on, että mies tuo kimpun ruusuja, jotka nainen sitten saa laittaa maljakkokuntoon, eli yksitellen poistaa alimmat lehdykät, kuoria ja lyhentää alaosat. Menee kymmenen minuuttia, kun pitäisi tehdä ruokaa. Ei nyt hirveän romanttista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena olen vegaani enkä todellakaan rupea käsittelemään mitään kaloja.

Olen myös valinnut itselleni sellaisen miehen joka kunnioittaa naistenoikeuksia. Suosittelen samaa sinullekin, ap.

Olin joskus itse kasvissyöjä mutta kyllä mä siinä sivussa tein liharuokaakin.

Ja ei, ei kukaan pakottanut. En kokenut tätä sukupuolitaistelukysymykseksi.

Kaloja en tosin osaa käsitellä. Tuikkaisin kokonaisena uuniin suolakuoressa.

Vierailija
24/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni ampui sorsia mutta odotti että äitini tekee niistä ruokaa.

No tämähän ei ole mikään ongelma, jos sorsa on esikäsitelty (kynitty tai nyljetty).

Kaupan limainen lohi on.

Vierailija
25/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti..

Kokonaiselle kuolleelle kalalle pussissa, kyllä. Kuolleet kalan silmät tuijottavat muovin alta ja suomupinta on liukas ja limainen. Kidukset ammollaan. Hyi helvetti. 

Tiedätkös miltä se jauheliha näyttää ennen jauhamista? 🤔

Vierailija
26/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksillakin on tunteet  😘

Vierailija
27/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaikeaa ole. Ja tulee kyllä yli puolet halvemmaksi ostaa kokonainen lohi kuin valmiita fileitä. Mutta jos ostaa, niin on kyllä itse perattava eikä olettaa jonkun muun tekevän sen!

N48

No ei kyllä tule halvemmaksi. Tarjouksesta saa täysin puhtaan ja peratun lohifileen 10€/kg. Kokonaisesta lohesta voi olla vastaava tarjous 10€/kg. Siitä lähtee painoa hukkaan perkeiden verran.

Vierailija
28/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koske siihen kalaan ollenkaan! Tee selväksi, että jos ostaa käsittelemättömän kalan, se on hän, joka sen käsittelee ja valmistaa. Mun ukko kalastaa jonkinverran ja alusta asti on ollut selvää, että mä en niihin kaloihin koske enkä valmista ruuaksi. 

Vierailija
29/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saa samaan hintaan fileoinnin kun ostaa tiskiltä kalan. Varmaan löytyy muualtakin tuollainen palvelu.

Vierailija
30/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti..

Mitäs sanot vauvan kakalle ja kakkaiselle pyllylle ja hajulle?

Vierailija
31/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostata valmiiksi perattua, sitten vaan lohi uuniin 175 asteeseen, mausta merisuolalla ja sitruunapippurilla, kerma kalan ympärille ja puoli tuntia, on kala ja kastike valmis, siihen vaikka perunaa keittää. 

Vierailija
32/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti..

Melkoinen sokerivanukas olet. XD

Vierailija
33/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalan fileointi pitäisi olla hallussa molemmilla. Ei se vaadi edes voimaa, jos ei ole isosta kuhasta kyse.

Tästä ei ole kyse. Jos pyydän mieheltä, että tuo villalankaa, niin en oleta että tuo lampaan.

Melkein yhtä ärsyttävää on, että mies tuo kimpun ruusuja, jotka nainen sitten saa laittaa maljakkokuntoon, eli yksitellen poistaa alimmat lehdykät, kuoria ja lyhentää alaosat. Menee kymmenen minuuttia, kun pitäisi tehdä ruokaa. Ei nyt hirveän romanttista.

Ei se mies varmaan tiedä, että niin pitää tehdä että ne säilyy pidempään. Tuskin se edes olettaa että ne menee maljakkoon, se halus ilahduttaa sua.

Ja ois se vähän koomista jos tuut kotiin ja mies sanoo että "kato, tossa on sulle kukkia maljakossa".

Kaikesta sitä stressiä saakin.

Vierailija
34/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaikeaa ole. Ja tulee kyllä yli puolet halvemmaksi ostaa kokonainen lohi kuin valmiita fileitä. Mutta jos ostaa, niin on kyllä itse perattava eikä olettaa jonkun muun tekevän sen!

N48

Tuleeko muka yli puolet halvemmaksi kun siinä kilohinnassa on sitten mukana kaikki perkuujäte.

Vierailija
35/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi laittaa kokonaisena uuniin.

Miehen vai lohen?

Vierailija
36/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti..

Mitäs sanot vauvan kakalle ja kakkaiselle pyllylle ja hajulle?

Syödäänkö teillä sellaisia?

🤔 Mielenkiintoista.

Minä en osaisi valmistaa niistä mitään syötävää.

Vierailija
37/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on pakollinen taito? Et varmaan paloittele sitä lehmääkään.

Vierailija
38/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kutsuu prinsessaksi, kun ei tuon vertaa viitti.... Niin mikä hän itse sitten on, kun hänkään ei viitti?

Vierailija
39/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N48

No ei kyllä tule halvemmaksi. Tarjouksesta saa täysin puhtaan ja peratun lohifileen 10€/kg. Kokonaisesta lohesta voi olla vastaava tarjous 10€/kg. Siitä lähtee painoa hukkaan perkeiden verran.

Ei mene hukkaan. Pärskeistä keitetään se maukas liemi ja rankaan jääneet lihat irtoavat tuodosta ja poskilihakset päästä voi ottaa talteen. Kidukset menevät suoraan biojätteeseen, mutta ne eivät paljon paina. Tulee muuten hyvä liemi. 

Vierailija
40/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on rasittavaa kun nimenomaan Suomessa miehet ovat puhumattomia ja pitävät naista ihan vaa sen takia että se siivoo ja tekee ruokaa.