Käytättekö tuollaisia valmiskastikkeita? Siis tetrassa esim. punaviinikastike tai hollandaisekastike? Mikä olisi paras merkki?
Ajattelin että jos tekisi viikonloppuna oikein perinteistä muusi & uunilohi niin sopisiko hollandaisekastike siihen? Tai sitten pakastimessa olisi Ikean kasvis"liha"pullia, mitenhän se punaviinikastike passaisi? Sellaista soul foodia hakusessa.
https://www.s-kaupat.fi/tuotteet/oljyt-maustaminen-ja-kastikkeet/mauste…
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa jotain valmis hollandaisea kun pienellä vaivalla saa itse tehtynä noin 1000 kertaa parempaa.
Itse en kyllä tekis hollandaisea vaan ennemmin vaikka sauce vin blanc tai bearnaisekastiketta. molemmat parempia kuin tylsä hollandaise.
Siksi että säästyy aikaa ja vaivaa.
ei säästä aikaa. Sen tekee moneen kertaan sinä aikana kun kala paistuu uunissa.
Minä katan silloin pöydän, joten säästän aikaa kun purista tetrasta valmiskastikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai noita jotkut ihmiset ostaa ja käyttää kun niitä on metritolkulla kauppojen hyllyllä.
Miljoonan kärpäsen argumentti ei päde kuin ekonomian näkökulmasta. Paska ei muutu herkuksi vaikka olisi suosittua. Kaupassa on paljon muutakin valmisruokaa ja erilaista mässymättömoskaa joka ei ole sen enempää hyvää, laadukasta kuin terveellistä, mutta kiitä ostaa ihmiset jotka ei piittaa näistä seikoista syystä tai toisesta.
Juu, valinta on vapaa, eli ostakaa ja käyttäkää pois. Tässä kysyttiin kuitenkin mielipidettä, mikä on hyvää tai parasta ja valitettavasti keskinkertaisen kotikokin itse tekemä kastikekin on ei vain parempi vaan ihan eri sarjassa. Itse tehty on formula ykkönen, vaikka olisi se huonoin talli joka ei koskaan aja pisteille. Silti se pieksee valmiskastikkeen, joista mestaruustasoinenkin on vain joku Formula Ford.
Aha, joko saa tulla pyyhkimään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne valmiiksi maustetu ruokakermat ovat paljon parempia. Esim. chilikerma uuniloheen tosi hyvä.
Nuo ne vasta uusavuttomuuden ja epäkulinarismin helmiä ovatkin. Parempaa saa taas kerran aidoista aineksista tekemällä. Kermaa ja mitä ikinä makuja haluaakaan, ei ole vaikea yhdistää ja kypsentää.
Jokainen saa käyttää mitä haluaa, arvostelusi toisten syömisistä on on typerää.
Tietenkin saa syödä vaikka pollen pullia. Kysyttiin kuitenkin mikä on hyvää, joten vastasin siihen.
Kysyttiin valmiskastikkeista. Ei kysytty sun sotkuista mitään.
Ok. Mielipiteesi on julkaist
Nyt keskustelun aloitus koskee valmiskastikkeita, ei sun sotkuja.
Punaviinikastikkeista Blåbandin on paras. Ruskeistakastikkeista taas Valion, sopii lihapullille mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa jotain valmis hollandaisea kun pienellä vaivalla saa itse tehtynä noin 1000 kertaa parempaa.
Itse en kyllä tekis hollandaisea vaan ennemmin vaikka sauce vin blanc tai bearnaisekastiketta. molemmat parempia kuin tylsä hollandaise.
Minä katan silloin pöydän, joten säästän aikaa kun purista tetrasta valmiskastikkeen.
sen purkkisoossin lämmitys vie 7-14 minuuttia, kokonaan tehden itse 10-15 minuuttia...
Eikös ole sellainen yleinen toteamus kulinaristipiireissä, että "kastikkeistaan kokki tunnetaan".
Vierailija kirjoitti:
Voit lopettaa kiukuttelun, sait varttisi julkisuudessa. Keskustelu elää elämäänsä siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan purkista lautaselle? Mahtaa ruokailijat olla haltioissaan.
Kaikin mokomin tietty. Alun perin kyseltiin milä on hyvää. Nyt sinä mainostat lähinnä mikä on mahdollisimman vaivatonta jotta näennäisesti ruoassa on jonkun tarkistuslistan mukaiset komponentit jotta saat suoritusmerkinnän. Eipä siinä, saahan niin tehdä. Sen lohenkin voi ostaa valmiiksi paistettuna ja muusin pahvinmakuisena jauheena tai oikeastaan isoista marketeista saa muusi-kala -annoksia valmiina kelmutetuissa rasioissa. Taitaa saada teollisina mikroaterioinakin.
Ymmärrän hyvin yskän sikäli että ostan välillä työpäivän lounaaksi mikroaterioita yms. Silloin ruoan funktio ei ole nautinto vaan vatsan täyttö ja energian saanti. Mutta jos ihan oikeaa lohta paistaa ja muusin perunoista tekee, on hullua pilata se kaikki heikkolaatuisella kastikkeella. Edelleen ketjussa mainitut peruskastikkeet järjestään ovat helppoja tehdä ja vaativat aikaa vain sen mitä muut ainekset valmistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sen purkkisoossin lämmitys vie 7-14 minuuttia, kokonaan tehden itse 10-15 minuuttia...
Ei vie. Minä purista sen huoneenlämpöisenä suoraan purkista lämpimän ruuan päälle. Ei sen kuumaa tarvi olla. Tetrasta lautaselle 2 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ole sellainen yleinen toteamus kulinaristipiireissä, että "kastikkeistaan kokki tunnetaan".
Ei ole. Noi on sun höpinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikin mokomin tietty. Alun perin kyseltiin milä on hyvää. Nyt sinä mainostat lähinn
Meillä syö vain minä ja puolisoni. En tarjoa vieraille ruokaa. Me tykätään valmiskastikkeista.
Vedä välillä henkeä.
Uunilohelle saat hyvän kastikkeen sillä, että sekoitat purkin smetanaa ja desilitran kuohukermaa. Kaadat sen lohen päälle, kun laitat lohen uuniin. Muuta kastiketta ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikin mokomin tietty. Alun perin kyseltiin milä on hyvää. Nyt sinä mainostat lähinn
Kysyttiin valmiskastikkeista, ei sun sotkuista.
Moni huutaa että ei saa pussista tehdä ja että ei saa valmisteesta tehdä. Useimmissa ravintoloissa tehdään valmisteesta, Tulee litran purkissa vaalean bechamelin pohjaa tai voikastiketta beurre blanc, siitä tuunataan vaikka hiukkasella kurkumaa ja tuoretta essoyrttiä siis persiljaa panemalla hyvää tulee. Siihen grillimausteessa pyöritetyt lohkoperunat ja 80 gramman lehtipihvi kylkeen.
Lukekaa ruokakermojen tai kastikejauheiden tuotesisältö ! Terveellisintä on lähteä oikeasta kermasta ja maustaa itse ja tulee halvemmaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Moni huutaa että ei saa pussista tehdä ja että ei saa valmisteesta tehdä. Useimmissa ravintoloissa tehdään valmisteesta, Tulee litran purkissa vaalean bechamelin pohjaa tai voikastiketta beurre blanc, siitä tuunataan vaikka hiukkasella kurkumaa ja tuoretta essoyrttiä siis persiljaa panemalla hyvää tulee. Siihen grillimausteessa pyöritetyt lohkoperunat ja 80 gramman lehtipihvi kylkeen.
Rossot ja ravintolat ovat kaksi täysin eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit lopettaa kiukuttelun, sait varttisi julkisuudessa. Keskustelu elää elämäänsä siitä huolimatta.
Käytätkö valmiskastikkeita? Mikä on hyvä valmiskastike?
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa ruokakermojen tai kastikejauheiden tuotesisältö ! Terveellisintä on lähteä oikeasta kermasta ja maustaa itse ja tulee halvemmaksikin.
Mitä tetrakastiketta suosittelet?
Ok. Mielipiteesi on julkaistu. Nyt voit lopettaa kiukuttelun jos aiheesta keskustelu ei ole sun juttu.