Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen aikana ei voi puhua mistään.

Vierailija
02.10.2025 |

Aikuisten asioista. Tämä tuli mulle vähän yllätyksenä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, kokoajan pitää miettiä tuleeko tästä ja tuosta nyt traumoja ja vaikuttaako se kiintymyssuhteeseen ja pilaanko nyt väärällä äänensävyllä lapsen elämän

Vierailija
2/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, kokoajan pitää miettiä tuleeko tästä ja tuosta nyt traumoja ja vaikuttaako se kiintymyssuhteeseen ja pilaanko nyt väärällä äänensävyllä lapsen elämän

Niinpä. Se on raskasta. Eikä voi heittää hervotonta aikuisten läppää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään. Ei lapsi osaa käsitellä aikuisten asioita. Eikä lasta pidä laittaa siihen asemaan.

Tuli tästä mieleen kuinka oma p a s k a isäni puhui minulle p o r n o n tilaamisesta, kun olin lapsi. Hän siis katseli noita elokuvia ja niiden tilauslappu saattoi lojua keittiön pöydällä kuin mikä tahansa posti. Vähän liikaa lapselle käsiteltäväksi. 

Vierailija
4/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Ei lapsi osaa käsitellä aikuisten asioita. Eikä lasta pidä laittaa siihen asemaan.

Tuli tästä mieleen kuinka oma p a s k a isäni puhui minulle p o r n o n tilaamisesta, kun olin lapsi. Hän siis katseli noita elokuvia ja niiden tilauslappu saattoi lojua keittiön pöydällä kuin mikä tahansa posti. Vähän liikaa lapselle käsiteltäväksi. 

Se on tottakai väärin ja munkin äiti puhui mulle liikaa aikuisten asioita. Mutta, että raskasta se on välillä. Ap

Vierailija
5/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puhutaan puolison kanssa englanniksi jos on lapsen kuullen pakko keskustella jostain lapsen korville sopimattomasta.

Vierailija
6/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan lastenkasvatus on raskasta, kun lapsi saa kaikesta traumat.

Vierailija
7/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siivoojan, maalaajan tai hitsaajan tarvitse miettiä sanomisiaan? Miksi se on ainoastaan kokoajan tehtävä?

Vierailija
8/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me puhutaan puolison kanssa englanniksi jos on lapsen kuullen pakko keskustella jostain lapsen korville sopimattomasta.

Ei auta, jos lapsi on hyvä englannissa :D

Vierailija
9/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siivoojan, maalaajan tai hitsaajan tarvitse miettiä sanomisiaan? Miksi se on ainoastaan kokoajan tehtävä?

Anteeks, mut häh?

Vierailija
10/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsapp.

Vierailija
11/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se lapsi osaa paremmin englantia kuin te... 

Vierailija
12/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun suomalainen lapsi ymmärtää englantia niin ei tarvitse enää olla niin varovainen sanomisiensa suhteen. Tai sitten puhuu vaikka ruotsia tai ranskaa, mitä kieliä nyt vanhemmat osaavat.

Vierailija
13/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta, jos lapsi on hyvä englannissa :D

Meillä vasta 3v joten joitakin vuosia voidaan vielä tätä harrastaa 😄

Vierailija
14/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pieru ja kakkahuumori on sallittu.

Vierailija
15/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun suomalainen lapsi ymmärtää englantia niin ei tarvitse enää olla niin varovainen sanomisiensa suhteen. Tai sitten puhuu vaikka ruotsia tai ranskaa, mitä kieliä nyt vanhemmat osaavat.

Mun lapsi puhuu suomea, ruotsia, englantia ja ranskaa :D 

Mutta en muista kokeneeni koskaan ollenkaan hankalaksi olla puhumatta hänen kuullen kaikkea mahdollista. Se sujuu ihan luonnostaan.  

Vierailija
16/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi puhuu suomea, ruotsia, englantia ja ranskaa :D 

Mutta en muista kokeneeni koskaan ollenkaan hankalaksi olla puhumatta hänen kuullen kaikkea mahdollista. Se sujuu ihan luonnostaan.  

Meille muille se on hankalaa..

Vierailija
17/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin hankalaa olla puhumatta aikuisten asioista lapsen kuullen?? Joistain asioista lapsi voi oikeasti saada pahaa oloa jonka muistaa vielä aikuisenakin.

Mua ei pahemmin lapsena suojeltu aikuisten jutuilta. Yksi syy miksi esimerkiksi s*ksi on ällöttänyt mua aina. 

Vierailija
18/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin hankalaa olla puhumatta aikuisten asioista lapsen kuullen?? Joistain asioista lapsi voi oikeasti saada pahaa oloa jonka muistaa vielä aikuisenakin.

Mua ei pahemmin lapsena suojeltu aikuisten jutuilta. Yksi syy miksi esimerkiksi s*ksi on ällöttänyt mua aina. 

Mä jotenkin ajattelin, että tässä on enemmän kyse siitä miten puhutaan vanhemman työpaikan menettämisestä, isoäidin palliatiivisesta hoidosta tai Ukrainan sodasta. Asioista joista vanhemmat keskustelevat mutta joita lapsi ei vielä ymmärrä ja voi ahdistua liiaksi.

Vierailija
19/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle esim. aikuisten suhdeasiat, seksi ja raha-asiat on sellaisia joista en puhu lasten kuullen. Myöskään muista ihmisistä pahaa ei mielestäni saa puhua lasten kuullen. 

Vierailija
20/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalaa, muttei mahdotonta.