Inhoan yhtä ihmistä niin paljon ja se vaikuttaa elämääni aika paljon
Työpaikkakiusaajaani. Ajattelen melkein päivittäin miten kostaisin, toivon pahaa jne. Miten pääsisin yli tästä?
Kommentit (49)
Anteeksianto on parasta, mitä voit itsellesi tehdä.
Harvemmin kuspäille mitään voi, ellei työpaikalla ylemmät tahot puutu kiusaamiseen tiukasti.
Millä tavalla kiusaa? Voisiko jotenkin puolustautua? Ja saada sen loppumaan.
Ensisijaisesti vaihda työpaikkaa. Toissijaisesti keskustele asiasta työpaikalla ensin luottamusmiehen, pomon ja henkilöstöpäällikön kanssa. Jos vaikuttaa, että he eivät ole kimpassa kiusaajan kanssa, niin ottakaa kiusaaja mukaan keskusteluun. Minullahan oli niin, että kiusaaja ja pomo olivat keskenän parasta pataa, joten olin omillani. Oli määris, joten tein vain sen loppuun. Hymyilin aina kiusaajalleni kuin naantalin aurinko ja hän ääneen hymähteli ja oli tikahtua kiukkuunsa, kun ei saanut minua murtumaan haukkumisillaan. Puhui jatkuvasti pahaa minusta pomon selän takana. Pomo aina sanoi, että x kertoi ... ja sitten ihan outoa puppua. Koska oli lyhyt määris, niin annoin olla. Jos pomo ei tajua itse tosiasioita, eikä erota niitä puppupuheesta, niin eipä siinä paljoa voi pomoansakaan arvostaa.
Siirryin etätöihin, sillä sen valehtelevan irvinaaman näkeminen alkoi käydä hermoille.
Kaikissa töissä se ei onnistu, mikä on harmillista.
En vaihtas työpaikkaa kiusaajan takia. Kiusaaja on se, joka lähtee en minä. Tekisin kaikkeni osoittaakseni miten minua kohdellaan. Ja voittasin.
Mulla ainakin oli niin että lähin pomoni oli hyvää pataa juuri kiusaajan kanssa. Mitä olisi hyödyttänyt hänen kanssaan keskustella tilanteesta. Hän meni jopa mukaan tietyissä tilanteissa.
Ei kannata toivoa parannusta puheen kautta, vaan hae uusi työpaikka ja lähde niin pian kuin voit. Minä kestin jatkuvaa kiusaamista noin 1,5 vuotta ja meinasin tulla hulluksi. Ei kantsi odottaa niinkään kauan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin oli niin että lähin pomoni oli hyvää pataa juuri kiusaajan kanssa. Mitä olisi hyödyttänyt hänen kanssaan keskustella tilanteesta. Hän meni jopa mukaan tietyissä tilanteissa.
Ei kannata toivoa parannusta puheen kautta, vaan hae uusi työpaikka ja lähde niin pian kuin voit. Minä kestin jatkuvaa kiusaamista noin 1,5 vuotta ja meinasin tulla hulluksi. Ei kantsi odottaa niinkään kauan.
Minulla oli sama tilanne, eli ymmärsin hyvin, että jäisin toiseksi. Itse olin se introvertti, ja se kiusaaja oli pomojen persettä nuoleva höpöttäjä, joten ei ollut mitään mahdollisuuksia vaatia oikeutta.
Työelämä in a nutshell.
Kyllä mullakin (ja muillakin) olisi leirin verran kiusaajia jotka ansaitsis yksisuuntaisen junamatkan.
Jos palkalla elää eikä potkut häämötä niin kärsi siinä missä me muutkin.
Jos menee täysin sietämättömäks niin aina voi laittaa maustamattomia laksatiivejä toisen eväisiin ja tiirikoida vessan ovet lukkoon.
Kannattaako mennä Pieksämäelle töihin?
Minuakin halveksittiin yhdessä työpaikassa. Syy että olin paras myyjä, Nyt pyytävät kaikenlaisiin kissanristiäisiin, en todellakaan oe kiinnostunut.
Toivvottavasti olet mukana ammattiliitossa, että saat korvauksen jos saat potkut.
Älä kosta. Näin 20 vuoden jälkeen karma kosti puolestani kun entinen koulukiusaajani, joka onnistuneesti aikoinaan valehteli, että minä "kiusasin" jäi "voittajana" asumaan lapsuuteni pikkukylälle. Siellä uskottiin kiusaajaa ja jouduin kantamaan hänelle kuuluvaa syyllisyyttä, no siellä on nyt asuntojen hinnat romahtaneet ja koulukin uhataan laukkauttaa. Asuntoja myydään siellä pilkkahintaan ulkomaalaisille. Että sen siitä saa kun vehkeilee ja uskoo sitä kuka oikeasti on kiusaaja eikä sitä joka on viaton siinä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama tilanne, eli ymmärsin hyvin, että jäisin toiseksi. Itse olin se introvertti, ja se kiusaaja oli pomojen persettä nuoleva höpöttäjä, joten ei ollut mitään mahdollisuuksia vaatia oikeutta.
Nauhoita ja taltioi kaikki mahdollinen. Kerää todisteet. Sitten kukaan ei voi väittää vastaan.
Työpaikkakiusaajat ovat jääneet keskenkasvuisten kakaroiden tasolle. Ei millään lailla kypsän aikuisen ihmisen käytöstä.
Kosta sille. Nyrkillä naamaan tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksianto on parasta, mitä voit itsellesi tehdä.
Heikkojen kynnysmattojen ajattelua. M33
Vaihda työpaikkaa tai käänny esihenkilön puoleen.