Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen aikana ei voi puhua mistään.

Vierailija
02.10.2025 |

Aikuisten asioista. Tämä tuli mulle vähän yllätyksenä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille vain aikuisten puheenaiheet siis seksi ja p.orno yms? Tosi... syvällistä. 

Vierailija
22/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle esim. aikuisten suhdeasiat, seksi ja raha-asiat on sellaisia joista en puhu lasten kuullen. Myöskään muista ihmisistä pahaa ei mielestäni saa puhua lasten kuullen. 

On paljon mistä ei voi puhua.  Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille vain aikuisten puheenaiheet siis seksi ja p.orno yms? Tosi... syvällistä. 

Kuka niin on sanonut?  Mutta niistäkään ei voi puhua.  Ap

Vierailija
24/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puhuttiin englantia muutaman vuoden, mutta lapsi kun oppii aika nopeasti vieraan kielen... Vaihdettiin kieli lapsen ollessa 4v, puhutaan nyt saksaa ja todella aikuisten jutuissa puhutaan venäjäksi. Koska lapsi ymmärtää jo Saksasta jotain.

Vierailija
25/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin hankalaa olla puhumatta aikuisten asioista lapsen kuullen?? Joistain asioista lapsi voi oikeasti saada pahaa oloa jonka muistaa vielä aikuisenakin.

Mua ei pahemmin lapsena suojeltu aikuisten jutuilta. Yksi syy miksi esimerkiksi s*ksi on ällöttänyt mua aina. 

Mä jotenkin ajattelin, että tässä on enemmän kyse siitä miten puhutaan vanhemman työpaikan menettämisestä, isoäidin palliatiivisesta hoidosta tai Ukrainan sodasta. Asioista joista vanhemmat keskustelevat mutta joita lapsi ei vielä ymmärrä ja voi ahdistua liiaksi.

No nyt on kyllä pumpuliin käärimistä. Tietysti lapsille puhutaan asioista lasten tasoisesti, mutta kyllä aikuiset voi puhua esim. sodista ja sairauksista myös silloin kun lapset ovat vaikkapa kuuloetäisyydellä leikkimässä. Jos lapsella on syntymästä alkaen tullut perusturva, niin ei se mene rikki normaalista keskustelusta mitä ympäristön aikuiset käy keskenään kulloisestakin maailmantilanteesta ja yhteiskunnan ilmiöistä. Tässä maailmassahan lapsetkin elää ja kasvaa. 

Vierailija
26/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me puhuttiin englantia muutaman vuoden, mutta lapsi kun oppii aika nopeasti vieraan kielen... Vaihdettiin kieli lapsen ollessa 4v, puhutaan nyt saksaa ja todella aikuisten jutuissa puhutaan venäjäksi. Koska lapsi ymmärtää jo Saksasta jotain.

Olette jotain agentteja, jos täytyy useinkin suojella ettei lapsi varmasti ymmärrä mitä puhutte eikä voi iltaankaan odottaa, kun lapsi on nukkumassa? 

Vierailija
27/27 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin hankalaa olla puhumatta aikuisten asioista lapsen kuullen?? Joistain asioista lapsi voi oikeasti saada pahaa oloa jonka muistaa vielä aikuisenakin.

Mua ei pahemmin lapsena suojeltu aikuisten jutuilta. Yksi syy miksi esimerkiksi s*ksi on ällöttänyt mua aina. 

Mä jotenkin ajattelin, että tässä on enemmän kyse siitä miten puhutaan vanhemman työpaikan menettämisestä, isoäidin palliatiivisesta hoidosta tai Ukrainan sodasta. Asioista joista vanhemmat keskustelevat mutta joita lapsi ei vielä ymmärrä ja voi ahdistua liiaksi.

No nyt on kyllä pumpuliin käärimistä. Tietysti lapsille puhutaan asioista lasten tasoisesti, mutta kyllä aikuiset voi puhua esim. sodista ja sairauksista myös silloin kun lapset ovat vaikkapa kuuloetäisyydellä leikkimässä. Jos lapsella on syntymästä alkae

Totta tuokin.  Ap