Kävin Helsingissä ihan siksi, että en ollut käynyt vuosiin
Pitkät välimatkat, piti odottaa julkisia eikä voinut vain kävellä äkkiä sinne minne oli menossa (kotona välimatkat pieniä). Jotenkin ankeaa oli. Stocka oli ihan hengetön, Sokokselle en edes mennyt, kun se on niin säälittävä. Mikään elokuva tai museo ei kiinnostanut. Miksi olisin mennyt? Lähdin valoisalla pois, koska olen lukenut lehtiä.
Ei vain sytytä Stadi. Tämä siis viikonloppuna.
Kommentit (137)
Itse käynyt Helsingissä viimeksi ennen koronaa, nyt tekisi mieli taas päästä shoppailemaan sinne. Ehkä joku päivä pitää käydä.
Muutin kauan sitten maalta tänne. Maalla ei ole samanlaista tekemistä keskustoissa kuin täällä ihan ympäri helsinkiä. On vain se sokos ja ehkä kauppakeskus. Eri asia sitten maalaisharrastukset,, nyt puhun siitä kun mennään kaupungille.
Täällä on yhtäkkiä kauheasti tapahtumia ja kaikki ei olekaan vaan siinä ydinkeskustassa, on museota ja muuta puuhaa. Ennen en tehnyt koskaan mitään. Nyt olen aktiivisempi. En ihmettele että joku kävi vaan stockalla, ei tullut muuta mieleen kun ei ole tottunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa tylsältä ihmiseltä.
Sinäpä sen sanoit. Jos ei Helsingissä löydä mitään mieleistään tekemistä, niin sitten on syytä katsoa peiliin.
Juuri näin. Sama koskee muitakin kaupunkeja ja oikeastaan mitä tahansa paikkaa, missä sattuu olemaan. Helsingissä on paljon nähtävää ja koettavaa. Mutta niin on myöskin vaikkapa Kuopiossa, Lappeenrannassa, Turussa tai Kajaanissa. On omaa tyhjyyttä ja tylsyyttä, jos on tylsää.
Syntyperäisenä helsinkiläisenä en ole kokenut vielä mitään paikkaa tylsäksi. Olen sitten missä tahansa, löydän aina jotain kiinnostavaa. Ja jokaisessa paikassa on jotain hyvää ja arvokasta. Se voi olla kulttuuritarjonta, arkkitehtuuri tai vaikka luonto ja hiljaisuus. Jos pään sisällä on ankeaa, niin sitä on sitten myös ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin muutama vuosi sitten tutustumassa siihen uuteen kirjastoon keskellä kaupunkia ja onhan se todella hieno ja monipuolinen paikka!
Helsinki on kauneimmillaan kun ensilumi sataa Kruunuhakaan. Ihana tunnelma iltaisin vanhoilla kaduilla katulamppujen hämyssä. Olin siellä joskus töissä muualta käyden.
Kiinnostava käyntitapahtuma on joka syksyiset kirjamessut, jos paikan päälle joutaa, mutta voihan niitä seurata onneksi etänä netistäkin.
*Kruununhakaan T. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa tylsältä ihmiseltä.
Sinäpä sen sanoit. Jos ei Helsingissä löydä mitään mieleistään tekemistä, niin sitten on syytä katsoa peiliin.
Juuri näin. Sama koskee muitakin kaupunkeja ja oikeastaan mitä tahansa paikkaa, missä sattuu olemaan. Helsingissä on paljon nähtävää ja koettavaa. Mutta niin on myöskin vaikkapa Kuopiossa, Lappeenrannassa, Turussa tai Kajaanissa. On omaa tyhjyyttä ja tylsyyttä, jos on tylsää.
Syntyperäisenä helsinkiläisenä en ole kokenut vielä mitään paikkaa tylsäksi. Olen sitten missä tahansa, löydän aina jotain kiinnostavaa. Ja jokaisessa paikassa on jotain hyvää ja arvokasta. Se voi olla kulttuuritarjonta, arkkitehtuuri tai vaikka luonto ja hiljaisuus. Jos pään sisällä on ankeaa, niin sitä on sitten myös ympäristössä.
Millainen ihminen alapeukuttaa tätä?
Helsingissä on museoita, teatteria, liikuntamahdollisuuksia. Mutta ilmeisesti et ymmärrä niistä muutenkaan.
Ap tässä hei. En lue koko ketjua, mutta minua on näköjään kutsuttu masentuneeksi ja tylsäksi. Puolustuksekseni sanon, että esim. ulkomaille lähtiessä minä keksin perheen ohjelman ja otan selvää ja nautin siitä. En myöskään muuten koe olevani masentunut. Stressiä toki on, mutta niin meillä kaikilla.
Helsingissä tuntui vain, että kaikki on nähty eikä jaksa kiinnostaa. Ja tosiaan pitkät välimatkat häiritsivät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä hei. En lue koko ketjua, mutta minua on näköjään kutsuttu masentuneeksi ja tylsäksi. Puolustuksekseni sanon, että esim. ulkomaille lähtiessä minä keksin perheen ohjelman ja otan selvää ja nautin siitä. En myöskään muuten koe olevani masentunut. Stressiä toki on, mutta niin meillä kaikilla.
Helsingissä tuntui vain, että kaikki on nähty eikä jaksa kiinnostaa. Ja tosiaan pitkät välimatkat häiritsivät.
Ap
Siis miten Helsingissä on pidemmät välimatkat kuin esim. muissa Euroopan pääkaupungeissa? Anna jokin esimerkki. Ateneum, Kiasma, Amos Rex ja HAM ovat varmaan kilometrin säteellä toisistaan. Ooppera on hieman kauempana, mutta sinnekin hurauttaa sporalla tai boltilla hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkkia ja N**keriä joka paikka täynnä. Sellainen on Helsinki nykyään. Toista oli vielä opiskeluaikoina vuosituhannen vaihteessa.
Taas joku joka ei ole koskaan käynyt Helsingissä. 😁
Kyllähän tilanne nykyisin tämä on,T.Stadilainen.
Muutin Helsinkiin 80-luvun alussa, ja silloin se oli melko karu paikka. Väkivaltainen, rasistinen (maahanmuuttajia ei ollut, joten tummatukkaiset suomalaiset saivat karatepotkuja päähänsä) nuhjuinen, baarit harvassa ja jokaisen ovella tyly poke. Nykyään on paljon mukavampaa ja rennompaa ja turvallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse käynyt Helsingissä viimeksi ennen koronaa, nyt tekisi mieli taas päästä shoppailemaan sinne. Ehkä joku päivä pitää käydä.
Ei Stadissa ole enää mitään sellaisia kauppoja joiden takia kannattaisi tulla shoppailemaan pidemmän matkan takaa. Saman tai paremman valikoiman löytää verkkokaupoista ja jokaisesta ostoskeskuksesta.
Olen niin iloinen että Helsingin keskusta kuolee. Saavat ylpeilevät helsinkiläiset kunnolla nenilleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin iloinen että Helsingin keskusta kuolee. Saavat ylpeilevät helsinkiläiset kunnolla nenilleen.
Ei se kuole mihinkään vaan muuttuu shoppailupaikasta elämyksiä varten. Ihmiset tulevat museoihin, teatteriin, elokuviin ja ravintoloihin siinä missä ennenkin.
En ole tämän vuosituhannen puolella käynyt kertaakaan Helsingissä eikä edes kiinnosta.
Olen lapsesta lähtien käynyt Hesassa tädilläni. Meillä oli aina joku kohde missä käytiin, ensin tietenkin korkeasaari ja linnanmäki, myöhemmin Urheilumuseo, Tamminiemi jne. Kun tätini kuoli niin en käy enää, viimeksi hänen hautajaisissa, serkullani oli muistotilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kuole mihinkään vaan muuttuu shoppailupaikasta elämyksiä varten. Ihmiset tulevat museoihin, teatteriin, elokuviin ja ravintoloihin siinä missä ennenkin.
Tulevatko ihan oikeasti? Ei ihan siltä näytä.
Et ehkä tarkoittanut tätä viestiä mitenkään ikävästi, mutta mietin tätä lukiessani, miten menisi läpi, jos helsinkiläinen sanoisi vastaavaa? "Minä olen käynyt Kehä III:sen ulkopuolella viimeksi 2016. Terveisin hesalainen ja ihan ylpeä sellainen 😂".
Miten tämä otettaisiin vastaan? Arvelen, että kaikki maalaiset ja jopa ihan muissa kaupungeissa asuvat intoilisivat, että helsinkiläiset on JUST noin ylimielisiä.
Tekee helsinkiläinen niin tai näin, häntä pidetään ylimielisenä. Vaikka todellisuus on se, että muu Suomi vittuilee meille koko ajan ja me emme vittuile kellekään.