Kävin Helsingissä ihan siksi, että en ollut käynyt vuosiin
Pitkät välimatkat, piti odottaa julkisia eikä voinut vain kävellä äkkiä sinne minne oli menossa (kotona välimatkat pieniä). Jotenkin ankeaa oli. Stocka oli ihan hengetön, Sokokselle en edes mennyt, kun se on niin säälittävä. Mikään elokuva tai museo ei kiinnostanut. Miksi olisin mennyt? Lähdin valoisalla pois, koska olen lukenut lehtiä.
Ei vain sytytä Stadi. Tämä siis viikonloppuna.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai teillä on tapana määrätä itseänne että 👩🏻: MINÄ PIDÄN NYT TÄSTÄ KOSKA KÄVELEN TÄSSÄ AINA. Huoh.
Ei, vaan kävelen mieluummin paikoissa joista pidän, kuin paikoissa joista en pidä. Yleensä kävelyalueensa pystyy itse valitsemaan.
Kun asuu Helsingin kantakaupungissa ja kävelee töihin, on aika vähän valintoja sille missä kävelee. Kun muutama sata kerran katselee jotain Runeberginkatua, kyllä alkaa kyllästyttää.
Tuosta ongelmastahan sinä pääset kun muutat paikkaan, jossa on enemmän vaihtoehtoja kahden paikan välillä. Tai lopetat kävelemisen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa miten maaseudun vihreät akat on puolustamassa Stadia 😆. Te saatanat kusette housuun kun on kaksi katua jossa on 1900-luvun taloja.
Puollustamassa ja puollustamassa, on siellä jotain hyvää ja kaunista, mutta arvatenkin paljon myös kaikkea ei niin hyvää ja kaunista. Mutta ne alueet siis ei kiinnosta Helsingissä käydessä, koska yhden viikonlopun aikana on keskityttävä niihin itseä kiinnostaviin kohteisiin. Juna lähtee landelle nääs ja hotelliyöt on aika kalliita köyhälle.
Vierailija kirjoitti:
Siksi en käy stadisssa koska vihreet mellastavat siellä
Olen asunut stadissa yli 60 v enkä vielä ole nähnyt mellastavia vihreitä... 😂
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa Keravalle asumaan.
en nyt Keravalle asti ole muuttamassa, mutta pois Stadista kuitenkin. Koko kaupunki ollaan muuttamassa vihervasemmiston toimesta yhdeksi suureksi raidelähiöksi ja käymäläksi. Oma rauhallinen ja viihtyisä asuinalue on jo pilattu
Vierailija kirjoitti:
Kävin kesän aikana pariin kertaan Helsingissä. Uutisoinnin voimalla oikein odotin näkeväni zombieita keskellä katua ja hyökkäilemässä ihmisten päälle. Mitään ei tapahtunut, normaalisti sujuivat perinteiset ostokset ja kahvittelut.
Asun Kalliossa enkä silti näe läheskään joka päivä tai viikkokaan näitä zombeja, keskustasta puhumattakaan. Itse asiassa olen pelännyt enemmän kävellessäni Tampereella asemalta Hämeenkatua pitkin, kun zombit ajavat täysiä vastaan skuuteilla hullun kiilto silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskusta on nykyään melko ankea! Liikaa myös rumia taloja kaikkialla, paitsi tietyt harvat alueet. Onko Suomessa joku kaupunki josta puuttuu neuvostolaistalot?
Tuskin, on nimittäin melkein vähän jokaisen paikan ongelma, joissa on rakennettu sopivaan aikaan. Siis kaikkialla maailmassa vissiin.
Ajattelitko tehdä jokaisesta kaupungista vastaavan aloituksen?
Menin Kouvolaan, enkä löytänyt sieltä mitään tekemistä. . .
Menin Vaasaan, enkä löytänyt sieltä mitään tekemistä. . .
Menin Joensuuhun, enkä löytänyt sieltä mitään tekemistä. . .
Sisäisesti köyhillä ihmisillä on tylsää kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkkia ja N**keriä joka paikka täynnä. Sellainen on Helsinki nykyään. Toista oli vielä opiskeluaikoina vuosituhannen vaihteessa.
Taas joku joka ei ole koskaan käynyt Helsingissä. 😁
Kyllähän tilanne nykyisin tämä on,T.Stadilainen.
Psst, se Helsinki on Kontulaa paljon suurempi alue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on se hyvä puoli,että sieltä pääsee nopeasti ja helposti pois.
Ei täältä tarvitse minnekään lähteä.
Pakko on lähteä pois "kiireisten ja tärkeiden" ihmisten jaloista. Miksi niin moni juoksee aamulla töihin mennessä? Onko aikataulutus utopiaa?
Niiden oikeasti kiireisten ihmisten lisäksi helsinkiläiset kävelevät suht nopeasti, koska ovat menossa johonkin. Jos on päämäärä ja aikataulu, niin ei kukaan maallakaan lähde aiemmin liikkeelle vain sen takia, että voisi madella hitaasti ja pyöriä matkalla sinne tänne. Sitten kun turistina palloilee hitaasti ilman kummempaa aikataulua, niin tietysti muut voi vaikuttaa kiireisiltä, jos ei tajua tätä kokonaisuutta.
Kuten sanottu: Aikataulutuskysymys. Paitsi, kun metro streikkaa.
Ap vaikuttaa ankealta henkilöltä. Varmaan Grand canyonin luonakin toteaisi, että tylsä paikka eikä juuri kummempi kuin helvetin kolu Ruovedellä.
Tylsimys ap. Aika monta hyvää kohdetta olisi ollut kävelyetäisyydellä.
Terv. Bönde
Kuuskytluvun stadi oli jotain aivan muuta. Sinne minäkin haluaisin mennä käymään. Ja nimenomaan se kuuskytluvun alkupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko on lähteä pois "kiireisten ja tärkeiden" ihmisten jaloista. Miksi niin moni juoksee aamulla töihin mennessä? Onko aikataulutus utopiaa?
Pakko kiirehtiä, että saa avokonttorista ne työpisteet, joissa se häly ei ole kaikkein rasittavinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kiirehtiä, että saa avokonttorista ne työpisteet, joissa se häly ei ole kaikkein rasittavinta.
Entäs, jos lähtisi hieman aikaisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai teillä on tapana määrätä itseänne että 👩🏻: MINÄ PIDÄN NYT TÄSTÄ KOSKA KÄVELEN TÄSSÄ AINA. Huoh.
Ei, vaan kävelen mieluummin paikoissa joista pidän, kuin paikoissa joista en pidä. Yleensä kävelyalueensa pystyy itse valitsemaan.
Kun asuu Helsingin kantakaupungissa ja kävelee töihin, on aika vähän valintoja sille missä kävelee. Kun muutama sata kerran katselee jotain Runeberginkatua, kyllä alkaa kyllästyttää.
Pysyykö katu Kouvolassa mielenkiintoisena jos sen kävelee muutaman sata kertaa edes takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskusta on nykyään melko ankea! Liikaa myös rumia taloja kaikkialla, paitsi tietyt harvat alueet. Onko Suomessa joku kaupunki josta puuttuu neuvostolaistalot?
Tuskin, on nimittäin melkein vähän jokaisen paikan ongelma, joissa on rakennettu sopivaan aikaan. Siis kaikkialla maailmassa vissiin.
Tampere on paljon rumempi, koko ajan tietöitäkin ja nistit pyörii pitkin Hämeenkatua.
Mä en vaan tykkää Helsingistä. En itseasiassa pidä mistään isommasta suomalaiskaupungista. Kävin toukokuussa Helsingissä pakosta ja olihan siinä kaupunkitunnelmaa verrattuna vaikka Tampereeseen, mutta ei kiitos. En haluaisi asua siellä tai edes lomailla.
Asun valitettavasti Tampereella, mutta onnekseni en juurikaan joudu kulkemaan kaupungilla. Voi mennä vuosikin, etten käy keskustassa. Olen maalaisihminen. Haluaisin asua noin 50 000 asukkaan kaupungin liepeillä. Sen kokoisessa kaupungissa on jo riittävät palvelut ja joku automarkettikin. Sieltä saa kaiken sen, jonka kaupoista haen. En välitä kulttuuririennoista. En välitä shoppailusta kuin pakolliset. En välitä iltaelämästä.
Kääntöpuolena rakastan matkustaa. Myös kaupunkilomilla. Se on outoa, koska vihaan Suomessa isompia kaupunkeja, mutta olen ihan liekeissä jossain Ateenassa tai Krakovassa tai Lontoossa tai vaikka Madridissa. Nytkin lähdössä lokakuussa vielä Prahaan taas.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävin taannoin,asuin siellä aiemmin ja vuosikaudet kävin töissä. Odotin vierailulta jo syksyn tuntua puistoissa,ei ollut vielä alkanut. Joskus käyn vain huvikseni kävelemässä,piipahdan kahvilassa,leffassa,näyttelyssä.Ihan kiva kaupunkina,Turku ja Tampere on kyllä kauniimpiä,mutta on toki Helsingissäkin nättiä paikkoja.Asun kuitenkin maalla,koska tykkään puutarhasta ja maalla riittävän isoja tontteja puuhailla. Voisin asua kyllä Helsingissä uudelleen,jos olisi vara saada sama tila ympärilleen kasveineen.
Tampere ei ole kauniimpi kyllä, todellakaan.
Olen asunut täällä 30 v ja tämä teos kiteyttää Stadin:
https://niittyvirta.com/greetings-from-helsinki-75/