Kävin Helsingissä ihan siksi, että en ollut käynyt vuosiin
Pitkät välimatkat, piti odottaa julkisia eikä voinut vain kävellä äkkiä sinne minne oli menossa (kotona välimatkat pieniä). Jotenkin ankeaa oli. Stocka oli ihan hengetön, Sokokselle en edes mennyt, kun se on niin säälittävä. Mikään elokuva tai museo ei kiinnostanut. Miksi olisin mennyt? Lähdin valoisalla pois, koska olen lukenut lehtiä.
Ei vain sytytä Stadi. Tämä siis viikonloppuna.
Kommentit (137)
Tietyissä Helsingin kaupunginosissa vieraillessa tulee tunne, että olisi saapunut ulkomaille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite käyn Helsingissä 5 pv:nä viikossa, koska olen keskustassa töissä. Työpaikalle kävelen rautatieasemalta noin 10 minuutissa, niin enpä sanoisi välimatkoja kovin pitkäksi.
Mäkin ihmettelin tuota ap:n juttua, että jos ei käynyt juuri muualla kuin Stockalla, niin missä ne pitkät välimatkat sitten oli, joissa piti odotella kulkuvälineitä. Itse asun lähiössä ja jaksan kyllä tarvittaessa täältäkin kävellä keskustaan tai tulla kaupunkipyörällä, joku reilu kymppi siitä tulee matkaa. Osa kivaa ja osaa ankeahkoa pätkää, sellaista se on. Ap:na olisin kävellyt vaikka rantoja Hakaniemeen ja uuden Merihaansillan sillan yli, jos sää oli mukava. Viikonloppuna oli sellaiset kiertävät markkinatkin Hakaniemessä.
Mutta harmi, että ei ollut hyvä reissu. Itse kävin Tukholmassa loppukesällä pitkästä aikaa ja oli ni
Aika dementikko saa olla jos Skatta kiinnostaa useita vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on se hyvä puoli,että sieltä pääsee nopeasti ja helposti pois.
Ei täältä tarvitse minnekään lähteä.
Pakko on lähteä pois "kiireisten ja tärkeiden" ihmisten jaloista. Miksi niin moni juoksee aamulla töihin mennessä? Onko aikataulutus utopiaa?
Niiden oikeasti kiireisten ihmisten lisäksi helsinkiläiset kävelevät suht nopeasti, koska ovat menossa johonkin. Jos on päämäärä ja aikataulu, niin ei kukaan maallakaan lähde aiemmin liikkeelle vain sen takia, että voisi madella hitaasti ja pyöriä matkalla sinne tänne. Sitten kun turistina palloilee hitaasti ilman kummempaa aikataulua, niin tietysti muut voi vaikuttaa kiireisiltä, jos ei tajua tätä kokonaisuutta.
Jaahas, käytiin lasten kanssa nimenomaan Helsingissä viime syyslomalla, kohteina Luontomuseo ja Suomenlinna. Käytiin myös japanilaista tavaraa myyvässä kaupassa ja erinomaisessa sushiravintolassa. Ei ollut pitkät välimatkat ja pääasiassa käveltiin, Suomenlinnaan tietty lautalla ja kaksi kertaa käytettiin raitiovaunua. Jos ei monista museoista mikään kiinnosta niin olisiko jo peiliin katsomisen paikka?
Jännä juttu, ettei mitään kiinnostavaa museoista löytynyt, vaikka juuri aukesi Ateneumin suuri Gallen-Kallelaan ja Klimtiin keskittyvä näyttely? Suosittelen.
Helsingissä parasta ovat:
- museot, niitä on paljon ja hyviä
- ulkoilusaaret
Ostosmahdollisuudet ovat heikentyneet viime vuosina, shoppailemaan menen mieluummin vaikka Jumboon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite käyn Helsingissä 5 pv:nä viikossa, koska olen keskustassa töissä. Työpaikalle kävelen rautatieasemalta noin 10 minuutissa, niin enpä sanoisi välimatkoja kovin pitkäksi.
Mäkin ihmettelin tuota ap:n juttua, että jos ei käynyt juuri muualla kuin Stockalla, niin missä ne pitkät välimatkat sitten oli, joissa piti odotella kulkuvälineitä. Itse asun lähiössä ja jaksan kyllä tarvittaessa täältäkin kävellä keskustaan tai tulla kaupunkipyörällä, joku reilu kymppi siitä tulee matkaa. Osa kivaa ja osaa ankeahkoa pätkää, sellaista se on. Ap:na olisin kävellyt vaikka rantoja Hakaniemeen ja uuden Merihaansillan sillan yli, jos sää oli mukava. Viikonloppuna oli sellaiset kiertävät markkinatkin Hakaniemessä.
Mutta harmi, että ei ollut hyvä reissu. Itse kävin T
En nyt tiedä pitääkö sen erityisesti kiinnostaa vuosia. Mutta jos päivittäin kävelee alueelta esim töihin, niin onhan se kivempaa pitää alueesta kuin inhota sitä. Kauheata jos muutun joskus noin negatiiviseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, käytiin lasten kanssa nimenomaan Helsingissä viime syyslomalla, kohteina Luontomuseo ja Suomenlinna. Käytiin myös japanilaista tavaraa myyvässä kaupassa ja erinomaisessa sushiravintolassa. Ei ollut pitkät välimatkat ja pääasiassa käveltiin, Suomenlinnaan tietty lautalla ja kaksi kertaa käytettiin raitiovaunua. Jos ei monista museoista mikään kiinnosta niin olisiko jo peiliin katsomisen paikka?
Ihan vi-tun noloa käydä jossain Mujissa ja Suokissa 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, ettei mitään kiinnostavaa museoista löytynyt, vaikka juuri aukesi Ateneumin suuri Gallen-Kallelaan ja Klimtiin keskittyvä näyttely? Suosittelen.
Helsingissä parasta ovat:
- museot, niitä on paljon ja hyviä
- ulkoilusaaret
Ostosmahdollisuudet ovat heikentyneet viime vuosina, shoppailemaan menen mieluummin vaikka Jumboon.
Mummon kannattaa säästää rahaa ja köydä edes kerran elämässä Wienissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut
Jep, dementikoille kaikki on aina uutta ja ihanata.
Minkä takia te asutte ja käytte siellä Helsingissä jos on noin hirveän kauheata koko ajan? Missä te pystytte olemaan?
Ai teillä on tapana määrätä itseänne että 👩🏻: MINÄ PIDÄN NYT TÄSTÄ KOSKA KÄVELEN TÄSSÄ AINA. Huoh.
Helsinkiä ylistävät ne jotka eivät ole koskaan käyneet ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Ai teillä on tapana määrätä itseänne että 👩🏻: MINÄ PIDÄN NYT TÄSTÄ KOSKA KÄVELEN TÄSSÄ AINA. Huoh.
Ei, vaan kävelen mieluummin paikoissa joista pidän, kuin paikoissa joista en pidä. Yleensä kävelyalueensa pystyy itse valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkkia ja N**keriä joka paikka täynnä. Sellainen on Helsinki nykyään. Toista oli vielä opiskeluaikoina vuosituhannen vaihteessa.
Taas joku joka ei ole koskaan käynyt Helsingissä. 😁
Menepä vaikka Kurviin asiaa tutkimaan.
Peukkumiehiä liikkui tällä viikolla keskustassa rautatieasema-kamppi-punavuori tienoillakin sen verran, että joka päivä tuli useampi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on se hyvä puoli,että sieltä pääsee nopeasti ja helposti pois.
Ei täältä tarvitse minnekään lähteä.
Pakko on lähteä pois "kiireisten ja tärkeiden" ihmisten jaloista. Miksi niin moni juoksee aamulla töihin mennessä? Onko aikataulutus utopiaa?
Niiden oikeasti kiireisten ihmisten lisäksi helsinkiläiset kävelevät suht nopeasti, koska ovat menossa johonkin. Jos on päämäärä ja aikataulu, niin ei kukaan maallakaan lähde aiemmin liikkeelle vain sen takia, että voisi madella hitaasti ja pyöriä matkalla sinne tänne. Sitten kun turistina palloilee hitaasti ilman kummempaa aikataulua, niin tietysti muut voi vaikuttaa kiireisiltä, jos ei tajua tätä kokonaisuutta.
Joo ja voi turistillakin olla kiire, itse kun pistäydyin viikonloppuna Tukholmassa niin kyllä aika hiki päässä sai viuhtoa, että ehti kiertää ennalta katsotut kohteet. Välimatkat ei ole lyhyet sielläkään.
Kävin Helsingissä töissä reilu 20v ympäryskunnasta. Kyllä siellä musta oli kivoja shoppailupaikkoja, hyviä ravintoloita, tapahtumia jne. Nyt en ole neljään vuoteen käynyt kuin ihan pikaisesti. Kesäinen Helsinki on kyllä edelleen mielestäni kiva.
Nimenomaan ne Stadin museot ja näyttelyt ovat vitsi sellaiselle joka on edes hiukan matkustanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan kävelen mieluummin paikoissa joista pidän, kuin paikoissa joista en pidä. Yleensä kävelyalueensa pystyy itse valitsemaan.
Kun asuu Helsingin kantakaupungissa ja kävelee töihin, on aika vähän valintoja sille missä kävelee. Kun muutama sata kerran katselee jotain Runeberginkatua, kyllä alkaa kyllästyttää.
Itse asuin 24 vuotta ja kun välillä piipahdin ulkomailla vuoden, tajusin miten kuollut ja vastenmielinen Helsinki on. Muutin 35 km päähän, jossa on edes kauniita puita.