Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin Helsingissä ihan siksi, että en ollut käynyt vuosiin

Vierailija
02.10.2025 |

Pitkät välimatkat, piti odottaa julkisia eikä voinut vain kävellä äkkiä sinne minne oli menossa (kotona välimatkat pieniä). Jotenkin ankeaa oli. Stocka oli ihan hengetön, Sokokselle en edes mennyt, kun se on niin säälittävä. Mikään elokuva tai museo ei kiinnostanut. Miksi olisin mennyt? Lähdin valoisalla pois, koska olen lukenut lehtiä.

Ei vain sytytä Stadi. Tämä siis viikonloppuna.

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Helsingissä on kiva käydä - hyviä ravintoloita ja museoita/näyttelyitä. Shoppailusta en kyllä itsekään innostu. Suomenlinna on nätti paikka ympäri vuoden ja Eirassa ja Ullanlinnassa on mukava kuljeskella kauniiden rakennusten ja merenrannan äärellä. Mutta päivässä saan tarpeekseni ja jääpähän fiilisteltävää seuraavaankin kertaan. Ja sen vilinän jälkeen on mukava palata kotiin metsän keskelle ja palautua muutaman tunnin junamatkalla. Ei mun hermosto kestäis kaupunkielämää jatkuvasti.

Helsingissä on hyvä asua ja elää normaalia, rauhallista, omannäköistä elämää.

Vierailija
42/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on se hyvä puoli,että sieltä pääsee nopeasti ja helposti pois.

Ei täältä tarvitse minnekään lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko on lähteä pois "kiireisten ja tärkeiden" ihmisten jaloista. Miksi niin moni juoksee aamulla töihin mennessä? Onko aikataulutus utopiaa?

Vierailija
44/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen kohtapuolin keskustaan lähijunalla. Ihan muuten vaan palloilemaan, kun en ole käynyt keskustassa viiteen viikkoon. Käyn lounaalla ja varmaan jossain kahvilla sen jälkeen. 

Eipä ole ollut 90-luvun jälkeen mitään ongelmia omalla kohdallani siellä. Jengi on jopa oudon leppoisaa nykyisin. On totta, että väestön demografia keskustassa muuttuu yön tullessa. Mutta eipä sekään ole harmia minulle tuottanut.

Vierailija
45/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin muutama vuosi sitten tutustumassa siihen uuteen kirjastoon keskellä kaupunkia ja onhan se todella hieno ja monipuolinen paikka!

Helsinki on kauneimmillaan kun ensilumi sataa Kruunuhakaan. Ihana tunnelma iltaisin vanhoilla kaduilla katulamppujen hämyssä. Olin siellä joskus töissä muualta käyden.

Kiinnostava käyntitapahtuma on joka syksyiset kirjamessut, jos paikan päälle joutaa, mutta voihan niitä seurata onneksi etänä netistäkin. 

Vierailija
46/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan seuraavaksi viikonlopuksi tulossa avokin kanssa Helsinkiin 2 yön hotellimatkalle. Ei meitä pelota tulla, eikä ole sen kummempia suunnitelmia. Kunhan ollaan ja kuljetaan minne nenä näyttää. Yleensä ne on olleet parhaita reissuja, kun ei ole etukäteen tehnyt to do listoja.

Vierailija
47/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en käy stadisssa koska vihreet mellastavat siellä

Vierailija
48/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskusta on nykyään melko ankea! Liikaa myös rumia taloja kaikkialla, paitsi tietyt harvat alueet. Onko Suomessa joku kaupunki josta puuttuu neuvostolaistalot?

Pääasia lienee, että on katto päänsä päällä. Sekään ei ole nykyään itsestäänselvyys.  Rakennetaan sitten vasta nätisti, kun on siihen varaa.

Ruma rakentaminen vaikuttaa hyvinvointiin todella paljon. Sinä voit asua vaikka pahvilaatikossa, on katto pään päällä. Me muut haluamme kauneutta ympärille.

Vierailija
49/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vissiin selvinnyt siitä reissusta hengissä, ilman ryöstetyksi tai raiskatuksi joutumista?

Vierailija
50/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko on lähteä pois "kiireisten ja tärkeiden" ihmisten jaloista. Miksi niin moni juoksee aamulla töihin mennessä? Onko aikataulutus utopiaa?

Minä asun Helsingissä eikä minulla ole kiire minnekään. En ole sen tärkeämpi kuin sinäkään. Teen omia töitäni kotitoimistossa, mutta ymmärräthän että kun kymmenentuhatta ihmistä lähtee yhtä aikaa liikkeelle ollakseen toimistossa aamukasilta, syntyy väkisinkin ruuhkaa. Sitä kutsutaan kaupunkielämäsi. Meitä on täällä vähän enemmän kuin siellä Rymättylän persiissä. Helsingin ruuhkat ovat kuitenkin mitättömiä verrattuina todellisiin metropoleihin.

Vierailija
51/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin taannoin,asuin siellä aiemmin ja vuosikaudet kävin töissä. Odotin vierailulta jo syksyn tuntua puistoissa,ei ollut vielä alkanut. Joskus käyn vain huvikseni kävelemässä,piipahdan kahvilassa,leffassa,näyttelyssä.Ihan kiva kaupunkina,Turku ja Tampere on kyllä kauniimpiä,mutta on toki Helsingissäkin nättiä paikkoja.Asun kuitenkin maalla,koska tykkään puutarhasta ja maalla riittävän isoja tontteja puuhailla. Voisin asua kyllä Helsingissä uudelleen,jos olisi vara saada sama tila ympärilleen kasveineen.

Vierailija
52/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi en käy stadisssa koska vihreet mellastavat siellä

Ovathan vihreät paljon vaarallisempia mellastajia kuin sudet ja karhut jotka mellastavat siellä skutsissa missä sinä asut.

Vierailija
53/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kesän aikana pariin kertaan Helsingissä. Uutisoinnin voimalla oikein odotin näkeväni zombieita keskellä katua ja hyökkäilemässä ihmisten päälle. Mitään ei tapahtunut, normaalisti sujuivat perinteiset ostokset ja kahvittelut.

Vierailija
54/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes lähdit kun mikään ei kiinnosta. 

Vierailija
55/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kävin taannoin,asuin siellä aiemmin ja vuosikaudet kävin töissä. Odotin vierailulta jo syksyn tuntua puistoissa,ei ollut vielä alkanut. Joskus käyn vain huvikseni kävelemässä,piipahdan kahvilassa,leffassa,näyttelyssä.Ihan kiva kaupunkina,Turku ja Tampere on kyllä kauniimpiä,mutta on toki Helsingissäkin nättiä paikkoja.Asun kuitenkin maalla,koska tykkään puutarhasta ja maalla riittävän isoja tontteja puuhailla. Voisin asua kyllä Helsingissä uudelleen,jos olisi vara saada sama tila ympärilleen kasveineen.

Helsinki kyllä päihittää kauneudellaan Turun ja Tampereen mennen tullen. En asu missään noista, joten ei ole mitään tunnesiteitä.

Vierailija
56/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite käyn Helsingissä 5 pv:nä viikossa, koska olen keskustassa töissä. Työpaikalle kävelen rautatieasemalta noin 10 minuutissa, niin enpä sanoisi välimatkoja kovin pitkäksi.

Mäkin ihmettelin tuota ap:n juttua, että jos ei käynyt juuri muualla kuin Stockalla, niin missä ne pitkät välimatkat sitten oli, joissa piti odotella kulkuvälineitä. Itse asun lähiössä ja jaksan kyllä tarvittaessa täältäkin kävellä keskustaan tai tulla kaupunkipyörällä, joku reilu kymppi siitä tulee matkaa. Osa kivaa ja osaa ankeahkoa pätkää, sellaista se on. Ap:na olisin kävellyt vaikka rantoja Hakaniemeen ja uuden Merihaansillan sillan yli, jos sää oli mukava. Viikonloppuna oli sellaiset kiertävät markkinatkin Hakaniemessä. 

Mutta harmi, että ei ollut hyvä reissu. Itse kävin Tukholmassa loppukesällä pitkästä aikaa ja oli niin piristävää, että tein jo toisenkin risteilyn. Sielläkin tulee helposti kävelyä kymmenen kilsaa ja ylikin siinä muutamassa tunnissa, minkä laiva on satamassa, mutta palattua voi sitten käydä suihkussa ja lepuutella.

Vierailija
57/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskusta on nykyään melko ankea! Liikaa myös rumia taloja kaikkialla, paitsi tietyt harvat alueet. Onko Suomessa joku kaupunki josta puuttuu neuvostolaistalot?

Pääasia lienee, että on katto päänsä päällä. Sekään ei ole nykyään itsestäänselvyys.  Rakennetaan sitten vasta nätisti, kun on siihen varaa.

Ruma rakentaminen vaikuttaa hyvinvointiin todella paljon. Sinä voit asua vaikka pahvilaatikossa, on katto pään päällä. Me muut haluamme kauneutta ympärille.

Haluaminen yks, resurssit toinen.

Vierailija
58/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Helsingissä eikä minulla ole kiire minnekään. En ole sen tärkeämpi kuin sinäkään. Teen omia töitäni kotitoimistossa, mutta ymmärräthän että kun kymmenentuhatta ihmistä lähtee yhtä aikaa liikkeelle ollakseen toimistossa aamukasilta, syntyy väkisinkin ruuhkaa. Sitä kutsutaan kaupunkielämäsi. Meitä on täällä vähän enemmän kuin siellä Rymättylän persiissä. Helsingin ruuhkat ovat kuitenkin mitättömiä verrattuina todellisiin metropoleihin.

Yksittäisestä yleiseen, niin palstamaista.

Vierailija
59/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkkia ja N**keriä joka paikka täynnä. Sellainen on Helsinki nykyään. Toista oli vielä opiskeluaikoina vuosituhannen vaihteessa.

Taas joku joka ei ole koskaan käynyt Helsingissä. 😁

Kyllähän tilanne nykyisin tämä on,T.Stadilainen.

Vierailija
60/137 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite käyn Helsingissä 5 pv:nä viikossa, koska olen keskustassa töissä. Työpaikalle kävelen rautatieasemalta noin 10 minuutissa, niin enpä sanoisi välimatkoja kovin pitkäksi.

Mäkin ihmettelin tuota ap:n juttua, että jos ei käynyt juuri muualla kuin Stockalla, niin missä ne pitkät välimatkat sitten oli, joissa piti odotella kulkuvälineitä. Itse asun lähiössä ja jaksan kyllä tarvittaessa täältäkin kävellä keskustaan tai tulla kaupunkipyörällä, joku reilu kymppi siitä tulee matkaa. Osa kivaa ja osaa ankeahkoa pätkää, sellaista se on. Ap:na olisin kävellyt vaikka rantoja Hakaniemeen ja uuden Merihaansillan sillan yli, jos sää oli mukava. Viikonloppuna oli sellaiset kiertävät markkinatkin Hakaniemessä. 

Mutta harmi, että ei ollut hyvä reissu. Itse kävin Tukholmassa loppukesällä pitkästä aikaa ja oli niin piristävää, että tein jo toisenkin risteilyn.

Helsingissä on paljon kaikkea kaunista nähtävää, kun vaan lähtee kävelemään ja malttaa katsella ympärilleen. Itselle mieluisimmat ympäristöt on Katajanokka ja Kruununhaka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä