Hammasremontti maksoi n. 700€
Pitääkää huoli hampaistanne. Sen opin tästä nyt. Aika hurja summa.
Kommentit (66)
Eihän tuo ole mitään. Pari paikkausta ja puhdistus.
Itselläni mennyt hampaisiin jo 1500 ja vasta paikattu yksi hammas ja kaksi keraamista kruunua. Vielä on jäljellä kaksi impanttia, joihin menee 4000 Euroa. Eikä tämäkään vielä ole mikään jättiremontti. Todella isot hammasremontit voi olla 20 000 Euroa.
Eihän tuo ole paha.
Mutta kyllä, hampaista on silti pidettävä huolta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin hakemassa turkkihampaat. Kyllä nyt kelpaaa irvistellä.
Kerro sitten muutaman vuoden kuluttua mitä turkkihampaillesi kuuluu, montako jo poistettu tulehdusten vuoksi
Eihän tuo vielä mitään, itselläni meni 1700e. Yksityisellä kylläkin.
Vuonna 2012 tehtiin silta, kun implanttia ei voinut laittaa. Toinen viereinen hammas varmuuden vuoksi juurihoidettiin. Lysti maksoi 3800 euroa.
Ihmisen ei kuulu syödä tällaista sokeri-tärkkelys-moskaa kuin nykyään syödään. Ok, saat syödä ihan mitä haluat, mutta se ei poista sitä biologista tosiasiaa, ettei sitä hampaat kestä.
Syö joko kivikautisesti tai hoidata hampaasi, siinä sulle vaihtoehdot.
Luuletko että ennen tekarien yleistymistä edes nelikymppisillä oli enää hampaita suussaan? Ehkä joitain tynkiä.
N44, reikiä nolla viime tarkastuksessa, koska harjaus x2, lankaus sekä säännöllisesti suuhygienistin tekemä puhdistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä maksoi 33 000e ja nyt 3v myöhemmin on jo korjattu 3800 eurolla kun mitään takuuta ei ole....
Siinähän paska oppii huolehtimaan suustaan. Ei tietenkään ole takuuta, ja implantteja laitettaessa kerrottiin kyllä, että lankaaminen pitää tehdä kahdesti päivässä, ettei elimistö ala hylkiä vierasesineitä. Äijäsi on ihan saatanan tyhmä ja laiska. Jatkaa vanhoja huonoja ruokailu- ja hygieniatapojaan.
Siinä se tuli päivän pirisrys! Missä tällaisia aurinkoisia ihmisiä kasvaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä maksoi 33 000e ja nyt 3v myöhemmin on jo korjattu 3800 eurolla kun mitään takuuta ei ole....
Oletteko miettineet erillistä vakuutusta?
Vierailija kirjoitti:
Minulla maksoi juurihoito aikanaan yksityisellä 900 e. Seuraavaksi kun menin kunnalliselle, kertoivat että hammasta ei voi pelastaa ja alle 100 e vedettiin pois. Jos olisin alunperin mennyt kunnalliselle, olisin säästänyt tuon 900 jonka tuhlasin yksityiselle kun väittivät että hampaan saa juurihoidolla kuntoon. Törkeää.
Mulla kävi lahessa juuri päinvastoin. Kunnallisella sanoi juuri hoitoa ja menin Oralille siellä lääkäri nyppäs suosiolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskus käynti maksaa jo satasen vaikkei ole edes paikattavaa.
se on se ilmainen terveydenhuolto. Mulla hampaan paikkaus 80e ja luulin sen olleen tarkastus ja 30e mutta ei. kysyi missä hammas ja paikkas. Tämä oli sitten varmaan päivystys mutta jouduin silloin odottaa 3kk vuoroa.
Toimeentulotuesta maksetaan julkisen hammaslääkärikäynnit. Joissain tapauksissa jopa implantit korvataan
HAHAHAHAH oot ihana! joo ja sanotaan että maksavat pyykkikoneet ja ym ym. hahahahahah!
30 vuotta työtön.
Imekää parsaa ei siinä hampaita tarvita,Sveitsin pankin tallelokeroissa ja holveissa on natz...juut....revit kult hampp...
Jollei suomesta saa terveysvakuutusta, voi ottaa ulkomailta kansainvälisen matkavakuutuksen, joka pätee valitulla alueilla, kuten Euroopassa. Laskin laskurilla itselleni vuosimaksun joka oli 3400 vuodessa. Tuohon kuului mm. ennaltaehkäisevä terveydenhuolto, kuten myös hammashoito.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ei kuulu syödä tällaista sokeri-tärkkelys-moskaa kuin nykyään syödään. Ok, saat syödä ihan mitä haluat, mutta se ei poista sitä biologista tosiasiaa, ettei sitä hampaat kestä.
Syö joko kivikautisesti tai hoidata hampaasi, siinä sulle vaihtoehdot.
Luuletko että ennen tekarien yleistymistä edes nelikymppisillä oli enää hampaita suussaan? Ehkä joitain tynkiä.
N44, reikiä nolla viime tarkastuksessa, koska harjaus x2, lankaus sekä säännöllisesti suuhygienistin tekemä puhdistus.
Minä en ole syönyt koskaan muuta kuin sokeritärkkelys-moskaa ja hampaitani pessyt noin kerran viikossa. Hammaslääkärissä käynnit lopetin 15-vuotiaana. Vielä on noin kolmannes hampaista jäljellä. M66
On tainut kokoomus-henki laittaa klinikoiden hinnat sellaisiksi että pitää Viroon lähteä hammasremonttiin.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään lääkäri ei joudu antamaan työlleen mitään takuuta. Kuka hullu nyt lääkäriksi opiskelee, jos vastuuseen joutuisi.
Tuohan oli vielä edullista. Itsellä meni reilusti päälle tonni ja lopulta hammas poistettiin kokonaan . Nyt pitäisi jostain taikoa rahat implanttiin. Halvemmalla ja helpommalla olisin päässyt kun olisi heti ekalla kertaa vaan poistettu hammas juurineen kaikkineen. Tuolla tonnilla olisi maksanut jo implantista ison osan mutta nyt se on hukkaan heitettyä rahaa.
No joku nauroi matkalla pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo kovin kummoinen summa ole. Minulla oli toinen yläetuhammas kulunut ja hammaslääkäri sanoi, ettei siinä pysy paikka. Piti siis laitattaa kuori. Vaan kun se oli niin erilainen kuin muut yläetuhampaat, että lopulta laitettiin neljä kuorta, jotka maksoivat yhteensä 2600€.
Vaan olen minä turhempaankin rahaa kuluttanut.
Saitko julkisella vai yksityisellä teetit?
Millä ihmeellä kuvitellaan tavallisella palkansaajalla olevan varaa tällaisiin hammaslääkärikäynteihin?
Eihän tuolla saa kuin pari paikkausta ja hammaskiven poiston.
Eli aika perus.
Olipa halpaa! Eihän tuolla summalla saa kuin pari paikkausta.