Hammasremontti maksoi n. 700€
Pitääkää huoli hampaistanne. Sen opin tästä nyt. Aika hurja summa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Koiran hammaslääkärikäynti maksaa noin tuhat euroa parin vuoden välein. Minulla on kaksi koiraa ja harjaan niiden hampaita säännöllisesti mutta parodontiitti jyllää silti.
Ihmsiten hammashoito on varsin kohtuuhintaista.
Kukaan ei kysynyt sun rakeista.
Minulla maksoi juurihoito aikanaan yksityisellä 900 e. Seuraavaksi kun menin kunnalliselle, kertoivat että hammasta ei voi pelastaa ja alle 100 e vedettiin pois. Jos olisin alunperin mennyt kunnalliselle, olisin säästänyt tuon 900 jonka tuhlasin yksityiselle kun väittivät että hampaan saa juurihoidolla kuntoon. Törkeää.
Kyseessä oli osaproteesi eli irroitettava ja laitettava. Hyvin toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä saa hammasremontin noin halvalla? Minkälaisesta remontista kyse? Täälä ei julkisella hammasremontteja tehdä ja yksi hammasimplantti maksaa yksityisellä on 2000-3500eur ja mulla pitäisi laittaa 4 implanttia eli yli 10 000eur menisi plus kaikki rontgen ja muut maksut.
Ei mitään implantteja. Kolme hammasta puuttuu, mutta saa puuttua. Paikkauksia ja yhden hampaan poisto. Julkisella hoidettiin reiät kuntoon. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä saa hammasremontin noin halvalla? Minkälaisesta remontista kyse? Täälä ei julkisella hammasremontteja tehdä ja yksi hammasimplantti maksaa yksityisellä on 2000-3500eur ja mulla pitäisi laittaa 4 implanttia eli yli 10 000eur menisi plus kaikki rontgen ja muut maksut.
Ei mitään implantteja. Kolme hammasta puuttuu, mutta saa puuttua. Paikkauksia ja yhden hampaan poisto. Julkisella hoidettiin reiät kuntoon. Ap.
Eli varsinaisesta hammasremontista ei ollut kyse jos vaan paikattiin ja poistettiin?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mennyt tänä vuonna 3400 ja implantit 3 kpl vielä tekemättä, hinta-arvio12k.
Ei kannata. Ne eivät pysy kidassasi kun et niitä kuitenkaan lankaa päivittäin. Tulehdus irrottaa ruuvit ja menetät leukaluuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskus käynti maksaa jo satasen vaikkei ole edes paikattavaa.
se on se ilmainen terveydenhuolto. Mulla hampaan paikkaus 80e ja luulin sen olleen tarkastus ja 30e mutta ei. kysyi missä hammas ja paikkas. Tämä oli sitten varmaan päivystys mutta jouduin silloin odottaa 3kk vuoroa.
Toimeentulotuesta maksetaan julkisen hammaslääkärikäynnit. Joissain tapauksissa jopa implantit korvataan
Ap, oletko se tyyppi, joka rohkaistui hammashoitoon täällä olleen ketjun takia? Jos, niin miltä nyt näyttää hymy, eikös aika paljon paremmalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskus käynti maksaa jo satasen vaikkei ole edes paikattavaa.
se on se ilmainen terveydenhuolto. Mulla hampaan paikkaus 80e ja luulin sen olleen tarkastus ja 30e mutta ei. kysyi missä hammas ja paikkas. Tämä oli sitten varmaan päivystys mutta jouduin silloin odottaa 3kk vuoroa.
Toimeentulotuesta maksetaan julkisen hammaslääkärikäynnit. Joissain tapauksissa jopa implantit korvataan
Implantteja ei tehdä eikä korvata julkisella. Ne on usemman tonnin kpl. Älä viitsi jakaa väärää tietoa. Edes proteeseja ei korvata kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella tehtiin iso remontti. Maksoi mulle n.2000e. Viimeisistä käynneistä perittiin pelkkä käyntimaksu, kun meni omavastuun yli osa kuluista (osaproteesista kulut itselle).
Oliko kyseessä hammassillan laitto? Täällä päin ei implantteja laiteta julkisella.
Laitetaan jos purennassa vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä maksoi 33 000e ja nyt 3v myöhemmin on jo korjattu 3800 eurolla kun mitään takuuta ei ole....
Siinähän paska oppii huolehtimaan suustaan. Ei tietenkään ole takuuta, ja implantteja laitettaessa kerrottiin kyllä, että lankaaminen pitää tehdä kahdesti päivässä, ettei elimistö ala hylkiä vierasesineitä. Äijäsi on ihan saatanan tyhmä ja laiska. Jatkaa vanhoja huonoja ruokailu- ja hygieniatapojaan.
Mulla maksaisi 4000 euroa ainakin jos menisin hammaslääkäriin.
Minulla meni markka aikaan vuosina 1995-99 3500 markkaa. 2010 vuoteen mennessä olin pilannut kaikki korjatut hampaat laiskalla hampaanhoidollani. Vielä on hampaita ja tynkiä jäljellä senverran, että syöminen sujuu kohtalaisen hyvin.
Hurja summa älä naurata, mene jenkkeihin ja mainitse sitten että aika hurja summa hammasremontista, taitaa orankilla trumpillakin olla 100 tonnia pieni raha noin kiiltävistä muka hampaista.
Pillit ja velli on keksitty joten nou hätä.
Vierailija kirjoitti:
Koiran hammaslääkärikäynti maksaa noin tuhat euroa parin vuoden välein. Minulla on kaksi koiraa ja harjaan niiden hampaita säännöllisesti mutta parodontiitti jyllää silti.
Ihmsiten hammashoito on varsin kohtuuhintaista.
1. pilalle jalostettu rotu (x2)
2. eläinlääkärin toimenpiteissä on alv 25,5% hammaslääkäreillä 0%
3. koirilla ei ole kelakorvauksia
4. koirien hammashoito vaatii aina anestesiaa
Implanttia harvoin saa alle kahden tonnin eikä niitä julkinen tee valkoisille.
Kyllä julkisellakin puolella tehdään implantteja.
T. välinehuoltaja
Kävin hakemassa turkkihampaat. Kyllä nyt kelpaaa irvistellä.
Mun miehellä maksoi 33 000e ja nyt 3v myöhemmin on jo korjattu 3800 eurolla kun mitään takuuta ei ole....