En usko revontulikuviin
Eli, on alkanut todella ärsyttämään somen revontulikuvat. Ovat muokattuja.
Olen asunut maalla pohjoisessa koko elämäni. Pimeää ja kylmää riittää. Revontulia en ole nähnyt koskaan.
Puolisoni on tehnyt yötyötä 15 vuotta. On kuulemma pari kertaa nähnyt niin haaleat revontulet, ettei ole kannattunut kuvata.
Ehkä Lapissa joskus harvoin voisi nähdäkkin livenä, mutta lopettakaa se feikkaaminen somessa, on jo nähty tämä.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
En usko sähkön olemassaoloon, koska en näe sitä.
T. Peruskoulusta 5,5 keskiarvolla ulos
Eihän ap sanonut että ei usko olemassaoloon. Ja sinun luetun ymmärtämisen numero oli?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuvia ole välttämättä muokattu. Kamera voimistaa värejä ja kirkkautta.
Voimistaa= ei vastaa totuutta
Olen asunut etelärannikolla 44 v. Pohjoisin missä olen käynyt on Oulu, ja sielläkin vain kahdesti ja kesällä.
Olen nähnyt revontulia monta kertaa, viimeksi toissailtana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on totuus? Mehiläiset näkevät kukat ultraviolettiväreissä. Eikö se ole totta? Kamera näkee kuvat paremmin kuin ihmissilmä. Eikö se ole totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi nyt eri asia. Uskotko että muut näkevät sähkön? Ja ottavat kuvia siitä. Sinulla vain on huono tuuri kun et ole sattunut näkemään?
Ei ole uskon asia. Oikosulussa sähkö näkyy hetken aikaa.
Salamassa myös näkyy. Peruskoulun keskiarvo olikaan?
Niin, no. Koen itsekin jollain tavalla että usein se revontulien hehkuttaminen on vähän huijaamista, varsinkin se kuva mikä niistä on luotu turismimielessä. Ulkomaalainen kaveri jonka haave oli nähdä revontulet pettyi ihan todella pahasti täällä Suomessa, kun ne ei olleetkaan läheskään sellaisia kuin kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, no. Koen itsekin jollain tavalla että usein se revontulien hehkuttaminen on vähän huijaamista, varsinkin se kuva mikä niistä on luotu turismimielessä. Ulkomaalainen kaveri jonka haave oli nähdä revontulet pettyi ihan todella pahasti täällä Suomessa, kun ne ei olleetkaan läheskään sellaisia kuin kuvissa.
Voi ääliöt, ei ne joka kerta ole samanlaiset. Missä kasvaa noin tyhmää porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi nyt eri asia. Uskotko että muut näkevät sähkön? Ja ottavat kuvia siitä. Sinulla vain on huono tuuri kun et ole sattunut näkemään?
Mikä on ongelmasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on totuus? Mehiläiset näkevät kukat ultraviolettiväreissä. Eikö se ole totta? Kamera näkee kuvat paremmin kuin ihmissilmä. Eikö se ole totta?
No totuus on se mitä näet ja mikä olet.
Olen nähnyt todella komeita revontulia mökillä pohjanmaalla. Mukana myös punaista ja purppuraa. Siksi yllätyin, kun lapissa näin vain haalean vihreitä. Mutta sattumaa kai, mitä näkyy ja missä.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin nähdä revontulia enemmän siinä vaiheessa, kun meille tuli koira (myöhäisillä iltapissityksillä). Useita kertoja talvessa. Mutta en toki niin hienoja kuin kuvissa. Oulun korkeudella asun.
Oulussa on muutenki nyt viimeisen vuoden aikana ollut todella usein revontulet iltaisin.
Vartuin pohjoisessa ja kyllä sielläki revontulia näki. Mutta joo, harvoin ne sellaisia on kuin kuvissa. Kameralla ja kuvansäädöllä saa ihmeitä aikaan. Komeita ne on silti. Ja se leimuaminen on jotenki maagista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelmasi?
Ei minulla ole ongelmaa. Onko sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen hienoja revontulikuvia jotka on otettu kameralla eikä ihmissilmällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut etelärannikolla 44 v. Pohjoisin missä olen käynyt on Oulu, ja sielläkin vain kahdesti ja kesällä.
Olen nähnyt revontulia monta kertaa, viimeksi toissailtana.
Oululaisena olen nähnyt revontulia joka ikinen vuosi mitä muistan, Sodankylä on pohjoisin paikka missä olen käynyt ei siellä kesällä revontulia näkynyt, pimeällä varmaan näkyisi paremmin. Niin kuin täälläkin, välillä on hyvin kirkkaita katuvaloista huolimatta
Ei se pelkkä jossain asuminen mitään todista, ennemmin kysyisin miten usein olet oikeasti hakeutunut katsomaan niitä revontulia? Minulla on kaksi eri appia joista seuraan todennäköisyyksiä, silti usein vaikka ne hälyttäisi korkeita mahdollisuuksia niin ulkona saattaa joutua odottelemaan useamman tunnin tai käymään monta kertaa tarkkailemassa tilannetta ennen kuin revontulet osuu kohdalle. Siitä huolimatta oikeasti hienoja ja värikkäitä pääsee näkemään vain harvoin, viime vuosina tosin enemmän kuin yleensä. Tälle viikolle sellainenkin osui.
Tuli mieleen naapurin eukko. Päivittäin fb uusi kuva itsestään. Hyvin kauniilta ja sädehtivältä näyttää.
Mutta, kun nähdään tuossa pihatiellä niin, näyttääkin haalealta ja harmaalta.
Uskon omiin silmiini. Jotain vilunkia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen hienoja revontulikuvia jotka on otettu kameralla eikä ihmissilmällä.
Minä olen nähnyt hienoja dinosauruskuvia
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen naapurin eukko. Päivittäin fb uusi kuva itsestään. Hyvin kauniilta ja sädehtivältä näyttää.
No, kun kameralla saa näkymään sellaista mitä ei silmillä näe. Eukko on kyllä kaunis, ei vaan ihmissilmä sitä näe. Usko pois vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun kameralla saa näkymään sellaista mitä ei silmillä näe. Eukko on kyllä kaunis, ei vaan ihmissilmä sitä näe. Usko pois vaan.
Lol
Ihan sama mitä sinä uskot