Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen tavoitteena julkisen terveydenhuollon lakkauttaminen

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on pyrkinyt tuohon alusta asti. Velajarru on vain keino tuhota suomalainen hyvinvointi ja yhteiskunta.

Vierailija
2/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhille vakuutukset ja rahat terveydenhuoltoon. Suomi ei ole pieni Amerikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

universaaliin julkiseen terveydenhuoltoon eivät resurssit enää riitä. Vanhushuoltosuhteen huononeminen, uudet kalliit hoidot, henkilökunnan eläköityminen jne tarkoittavat, ettei julkinen terveysvakuutus pysty tarjoamaan hoitoa enää kaikille. Julkinen terveydenhuolto on kohdennettava köyhemmille. Itselläni ja perheellä on jo yksityiset vakuutukset, ja viimeiset kaksi leikkausta on tehty minulle yksityisellä sektorilla.

Itse asiassa edellisen hallituksen toteuttama sote-uudistus oli viimeinen naula universaalin julkisen terveydenhuollon arkkuun. Uusi hallintotaso ja vain lisää byrokratiaa syömään resursseja

Vierailija
4/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityislääkärit rikastuisivat ylettömästi. Moni ehtii kuolla ja menettää rahat ennenkuin pääsisi hoitoon. Nyt olisi hyvä aika muuttaa pois täältä perslävestä.

Vierailija
5/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityislääkärit rikastuisivat ylettömästi. Moni ehtii kuolla ja menettää rahat ennenkuin pääsisi hoitoon. Nyt olisi hyvä aika muuttaa pois täältä perslävestä.

muutat maahan, jossa on pelkästään julkinen terveydenhuolto? Pohjois-Korea?

Vierailija
7/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien tukien yhtenäistäminen - Ei enää mitään harkinnanvaraisia kenellekään. Säästää byrokratiaa.

Asumistuen täysi lopetus - juuri uutisissa kuinka kunnille jää isot SOTE-vuokrakiinteistöt käyttämättä. Jos tarvitsee tuettua asumista, niin pienistä muuttotappiokunnista löytyy tilaa. Jos haluaa valita asuinpaikkansa, niin maksakoot markkinahinnat.

Vierailija
8/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien tukien yhtenäistäminen - Ei enää mitään harkinnanvaraisia kenellekään. Säästää byrokratiaa.

Asumistuen täysi lopetus - juuri uutisissa kuinka kunnille jää isot SOTE-vuokrakiinteistöt käyttämättä. Jos tarvitsee tuettua asumista, niin pienistä muuttotappiokunnista löytyy tilaa. Jos haluaa valita asuinpaikkansa, niin maksakoot markkinahinnat.

Minä olen työtön yh. Saamme lapsen kanssa asumistukea. Miten mielestäsi meidän pitöisi tulla toimeen 620 euron työttömyyskirvauksella, lapsilisällä ja elatustuella? Ne ovat yhteensä n 900 e kk. Siitä pois vuokra, ruoka kahdelle ihmiselle.

Asumistuen voisi kohdentaa vain lapsiperheille ja yksinhuoltajille. Käytännössä yksinhuoltajaperheissä eletään yhden aikuisen tulolla. Esim kahden työttömän aikuisen perheessä on kahden aikuisen tulot työttömänä yksinhuoltajana yhden tuloilla eletään.

Vierailija
9/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kokopäivätyössä ja saan asumistukea. Nettopalkka 1500 e kk, kahden lapsen yh. 

Vierailija
10/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

universaaliin julkiseen terveydenhuoltoon eivät resurssit enää riitä. Vanhushuoltosuhteen huononeminen, uudet kalliit hoidot, henkilökunnan eläköityminen jne tarkoittavat, ettei julkinen terveysvakuutus pysty tarjoamaan hoitoa enää kaikille. Julkinen terveydenhuolto on kohdennettava köyhemmille. Itselläni ja perheellä on jo yksityiset vakuutukset, ja viimeiset kaksi leikkausta on tehty minulle yksityisellä sektorilla.

Itse asiassa edellisen hallituksen toteuttama sote-uudistus oli viimeinen naula universaalin julkisen terveydenhuollon arkkuun. Uusi hallintotaso ja vain lisää byrokratiaa syömään resursseja

Julkisen terveydenhuollon hallintoa tiivistettiin sote-uudistuksessa. Ajattelepa sitä entistä aikaa, jolloin 309 kunnan ja kuntayhtymän hallinnot olivat hallitsemassa julkisessa terveydenhuollossa. Kommenteista huomaan joka päivä, että ihmiset eivät ymmärrä tuon entisen hallinnon tason poistuneen sote-uudistuksen myötä.

Julkisen terveydenhuollon ja soten kriisi ei ole tullut yllätyksenä. Jokainen väestöennustetta katsova on varmaan ymmärtänyt sen, että meillä on nyt yli miljoona 65-vuotiasta. On huomattu, että ihmisen hoidon- ja hoivantarve alkaa kasvaa merkittävästi kun henkilö on 65-vuotias. Hoitamatta ja hoivaamattakaan ei voi jättää. Todella harvalla vanhuksella on yksityinen terveysvakuutus. 

Vierailija
11/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän ehdottomasti lisää sitä mahdollisuuksien tasa-arvoa mitä kokoomuskin vaalipuheissaan joskus väläyttelee. Mutta nehän puheet nyt onkin melkein järjestäen täyttä pas kapuhetta. 

Vierailija
12/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työtön yh. Saamme lapsen kanssa asumistukea. Miten mielestäsi meidän pitöisi tulla toimeen 620 euron työttömyyskirvauksella, lapsilisällä ja elatustuella? Ne ovat yhteensä n 900 e kk. Siitä pois vuokra, ruoka kahdelle ihmiselle.

Asumistuen voisi kohdentaa vain lapsiperheille ja yksinhuoltajille. Käytännössä yksinhuoltajaperheissä eletään yhden aikuisen tulolla. Esim kahden työttömän aikuisen perheessä on kahden aikuisen tulot työttömänä yksinhuoltajana yhden tuloilla eletään.

Olisiko kandennut pitää jalat ristissä.

Vierailija
13/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi haluavat niin vahvasti vakuutuspohjaista mallia, siinähän kusevat myös omaan nilkkaan. Vakuutuspohjaisissa malleissa kustannukset vain nousevat, omavastuut tulevat olemaan enemmän kuin mitä nykyiset yksityisen kustannukset ovat nyt itse maksettaessa. Vakuutusyhtiö voi myös kieltäytyä maksamasta elintärkeää hoitoa, tai irtisanoa vakuutuksen kannattamattomana vakavasti sairastuessa. 

Vierailija
14/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin on. Kiva että se sanotaan ääneen. Eihän kokoomus aja valtion tai kansalaisten etua vaan suurten pääomien. Sen pitäisi olla kaikille selvää??? Ihmettelen jos ei ole. Terveysbisnes on juurikin sitä suurten pääomien liikuttelua ja se halutaan sijoittajien käsiin. 

Vierailija
15/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen voisi kohdentaa vain lapsiperheille ja yksinhuoltajille. Käytännössä yksinhuoltajaperheissä eletään yhden aikuisen tulolla. Esim kahden työttömän aikuisen perheessä on kahden aikuisen tulot työttömän

Ja kohta olet huutamassa jossain toisessa ketjussa että miksi suomalaiset eivät lisäänny?? 

-eri

Vierailija
16/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki laittaisi nekin rahat julkiseen mitä syydetään vakuutusyhtiöille niin hyvin riittäisi julkisella resurssit. Katsos kun ei se vakuutusyhtiö mitään hyväntekeväisyyttä tee vaan voittoa, joka perustuu siihen, että vain pieni osa ikinä tarvitsee niitä kalliita hoitoja ja iso osa maksaa enemmän kuin saa, yleensä on rajoitettu mihin asti vakuutus korvaa. Ja sitten kun tilanne on tarpeeks vaikea (lue kallis hoito) niin yksityinen nostaa kädet pystyyn ja ohjaa julkiselle.

Ennemmin kaikki tuki yksityiselle alas ja kaikki mahdollinen rahoitus julkiselle. Sitten täytyy toki miettiä myös kuinka pitkälle on järkevää hoitaa. Kannattaako kohta kuolevalle yhteiskunnan kustantaa tehohoitoa?

Vierailija
17/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin asumiskelpoisia asuntoja löytyy kirkonkyliltä pilvin pimein 150-300e/kk vuokratasolla. Myös sellaisia missä on koulut ja kyläkaupat lähellä.

Vierailija
18/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi panostaa lääkekehitykseen. Yksi valtava kuluerä ovat lääkkeet ja iso osa niistä rahoista menee ulkomaille. Jos meillä olisi enemmän kotimaisia lääkkeitä niin rahat jäisivät Suomeen ja se toisi samalla työpaikkoja. Esimerkiksi Tanska on hyötynyt paljonkin lääkeyhtiöistä, joihin täältäkin menee julkista rahaa kelakorvauksina valtavia summia. 

Vierailija
19/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muutat maahan, jossa on pelkästään julkinen terveydenhuolto? Pohjois-Korea?

Vaikka Ruotsiin. Siellä ei yksityiset terveysjätit ja lääkärit hillu veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
20/35 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petterin kaverit sopivasti omistaa lääkärikeskuksia. Eihän meillä ole korruptiota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi