Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lestadiolaisia lapsia moititaan (esim. Facebookissa) siitä että he kertovat ei-uskovan olevan menossa tulimereen?

Vierailija
11.06.2025 |

Hehän vain kertovat totuuden?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että he kuvittelevat vain lestadiolaisten pelastuvan ja muiden olevan ei-uskovia. Kristinopin mukaan kaikki kristityt ovat samalla viivalla eli katoliset, hellarit, luterilaiset jne. 

Vierailija
2/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se tulimeri niinku sijaitsee?

Siellähän pitäisi olla suunnilleen kaikki kuolleet ihmiset. Lestadiolaisia on suht. vähän.

Eikö Lestadiolaisista tunnu yhtään oudolta, että ennen  Lars Levi Lestadiuksen evankelioimistyötä, joka alkoi vasta 200 vuotta sitten, kukaan ei ole pelastunut. Valehteliko Jeesus Lestadiolaisten mielestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikkea ei  koskaan mölaytetä ääneen! 

Vierailija
4/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän pitäisi olla suunnilleen kaikki kuolleet ihmiset. Lestadiolaisia on suht. vähän.

Eikö Lestadiolaisista tunnu yhtään oudolta, että ennen  Lars Levi Lestadiuksen evankelioimistyötä, joka alkoi vasta 200 vuotta sitten, kukaan ei ole pelastunut. Valehteliko Jeesus Lestadiolaisten mielestä?

Eivät lestadiolaiset niin usko, etteikö ennen LLL:ää olisi ollut uskovaisia, vaan uskovaisia on Laestadiuksen jälkeen jos ei - jos hänen aikanaan, en tiedä - alettu kutsua tuolla nimellä.

Vierailija
5/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KORJAUS: Eivät lestadiolaiset niin usko, etteikö ennen LLL:ää olisi ollut uskovaisia, vaan uskovaisia on Laestadiuksen jälkeen - jos ei jo hänen aikanaan, en tiedä - alettu kutsua tuolla nimellä.

Vierailija
6/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuminen on yhtä outoa, kun väittää että joku asia tulevaisuudessa tapahtuu varmasti. Lapsellinen purkaus uskontoa kohtaan. Itse pyrin välttelemään tällaisia totuudentorvia. Omat vanhemmat ja elämä ovat opettaneet, että kannattaa väistää niitä, jotka tietävät 'totuuden'.

Mutta aivopesu kun alkaa pienestä pitäen niin vaikeaahan se heilläkin on. Koen sympatiaa, en sortuisi haukkumiseen.

Vierailija
7/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kertoa heille, että me kaikki synnytään uudelleen, eletään monta elämää, ja opitaan samalla tärkeitä asioita. Mun uskonto näkee nämä pelottelevat uskonnot noiden kyseisten ihmisten opinteinä, ja se on ok.

Vierailija
8/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä

Vierailija
9/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mee töihi

Vierailija
10/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin kertoa heille, että me kaikki synnytään uudelleen, eletään monta elämää, ja opitaan samalla tärkeitä asioita. Mun uskonto näkee nämä pelottelevat uskonnot noiden kyseisten ihmisten opinteinä, ja se on ok.

Vaan entäs jos huomaat ensimmäisen elämäsi jälkeen herääväsi tulimerestä, ja olet vastuussa nyt kaikista niistä, jotka olet myös johtanut tulimereen opettamalla noin?

Vierailija
11/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisuus on harhaoppi, voi tulla monelle yllätyksenä kun joutuukin itse sinne tulimereen kuoleman jälkeen. 

Vierailija
12/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin odotan kiusaajieni tulimerta

-uskovainen

Vierailija
13/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan entäs jos huomaat ensimmäisen elämäsi jälkeen herääväsi tulimerestä, ja olet vastuussa nyt kaikista niistä, jotka olet myös johtanut tulimereen opettamalla noin?

Tämä

Vierailija
14/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaisuus on harhaoppi, voi tulla monelle yllätyksenä kun joutuukin itse sinne tulimereen kuoleman jälkeen. 

Lähes jokaisen fanaattisemman mielestä se oma uskonto/uskonnottomuus on se ainoa oikea valinta, muut harhaoppeja.

Vierailija
15/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan: Monet kristityt perustavat uskonsa juuri tämän pelottelun pohjalle. Mikään maailmankaikkeudessa ei puolla noita helvettijuttuja. 

Vierailija
16/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kärventyy Jumalan läsnäolossa ja kirkkaudessa, jos hän ei saa uutta kehoa. Tulimeren yksi selvitys on, että Jumalasta luopuneen ihmiset näkevät hänen selkänsä eli jatkuvasti Hänen kirkkautensa ja pyhyytensä jota ei syntinen ihminen voi kestää vaan kärventyy tässä tulessa ja siinä totuudessa että he näkevät koko ajan sen selän, joka heidät on Luonut.

Uskovat, jotka ovat nähneet ilmestyksiä ja unia Jumalan kirkkaudesta, eivät kestä sitä kirkkautta. He ovat pyytäneet Jumalaa lopettamaan näyn koska muutaman sekunnin jälkeen se on ihan liikaa. Ei tämä syntinen ja kuolevainen ihminen voi sitä kestää. Siksi uskovat saavaat uuden kehon ylösnousemuksessa joka on pyhä. Se kestää sen kirkkauden koska synti on silloin voitettu.

Vierailija
17/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkeen jäsenet tunnustavat tosiaankin harhaoppia. Tosi elämässä pahimpia k*settajia, minkä vuoksi kierrän näiden yritykset kaukaa.  Esim. paljon valtakunnan julkisuudessa ollut Kiinteistö Tahkola vain mainitakseni.

Tällä sakilla kristilliset arvot on sanahelinää, palvovat vain mammonaa.  Kaikista  maailman ihmisistä muka vain näillä on ns. taivaspaikka. Salli mun nauraa 🤣😂😆

Vierailija
18/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan: Monet kristityt perustavat uskonsa juuri tämän pelottelun pohjalle. Mikään maailmankaikkeudessa ei puolla noita helvettijuttuja. 

Vaan entäs tulivuoret? Tai ruumiin mätänemisen iljettävyys? Eihän sen kummempaa helvettiä edes tarvitsisi kuin että tietoisuus jäisi kiinni siihen mätänevään ruumiiseen ja vastaanottaisi siitä virheellisiä ja houreellisia signaaleita ja märehtisi omia pettymyksiään ja katumuksiaan.

Vierailija
19/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkeen jäsenet tunnustavat tosiaankin harhaoppia. Tosi elämässä pahimpia k*settajia, minkä vuoksi kierrän näiden yritykset kaukaa.  Esim. paljon valtakunnan julkisuudessa ollut Kiinteistö Tahkola vain mainitakseni.

Tällä sakilla kristilliset arvot on sanahelinää, palvovat vain mammonaa.  Kaikista  maailman ihmisistä muka vain näillä on ns. taivaspaikka. Salli mun nauraa 🤣😂😆

Ottavat vain mallia maailmasta, et voi väittää ettei missään muualla olisi noin

Vierailija
20/28 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni uskovainen on niin ikävä ja syntinen ihminen itse, että löytää itsensä helvetin tulesta kuoleman jälkeen.