Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ylipaino alkanut häiritä yhä enemmän

Vierailija
02.10.2025 |

Ei se aiemmin ole juurikaan haitannut, koska on ollut lievää ylipainoa, mutta vuosi vuodelta sitä tulee enemmän. Nyt se on alkanut mielestäni jo vaikuttaa hänen yleiseen jaksamiseen ja olen siitä jo yrittänyt ystävällisesti huomauttaa. Olen panostanut ruokahankinnoissa terveellisiin tuotteisiin ja tsempannut lähtemään kanssani lenkille. Hän ei kuitenkaan ole muuttanut tapojaan terveellisempään suuntaan. Tässä huolettaa nyt terveys ja rehellisesti sanottuna rähjäinen ulkonäkökin alkaa vähitelleen harmittamaan. En oikein tiedä mitä tässä voisi tehdä. Apua!

Onko miehesi ylipainoinen?

Vaihtoehdot

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No senkun jätät jos noin paljon häiritsee. Elämä on valintoja täynnä

Vierailija
62/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, miksi ahdistaa? Koska jokainen, joka on yhdessäkään massamaratonitapahtumassa käynyt, on näitä pullukoita maratoonareita nähnyt. Mutta sinä täysin tietämättä asiasta mitään, sitkeästi jankutat valheellista väitettäsi.

Minun väitteeni ei ole millään tapaa valheellinen. Sanoin etten usko pullukoiden juoksevan maratoneja, ja etten ole koskaan nähnyt pullukkaa maratoonaria. Kaksi kylmää faktaa.

Jotenkin nyt tuntuu, että haet vain riitaa. Nopeastihan googlaisit kuvia lihavista maratoonareista, jos oikeasti uskoisit, ettei sellaisia ole :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, miksi ahdistaa? Koska jokainen, joka on yhdessäkään massamaratonitapahtumassa käynyt, on näitä pullukoita maratoonareita nähnyt. Mutta sinä täysin tietämättä asiasta mitään, sitkeästi jankutat valheellista väitettäsi.

Minun väitteeni ei ole millään tapaa valheellinen. Sanoin etten usko pullukoiden juoksevan maratoneja, ja etten ole koskaan nähnyt pullukkaa maratoonaria. Kaksi kylmää faktaa.

Jotenkin nyt tuntuu, että haet vain riitaa. Nopeastihan googlaisit kuvia lihavista maratoonareista, jos oikeasti uskoisit, ettei sellaisia ole :D

En löytänyt Googlella. Löysitkö sinä?

Vierailija
64/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä kommentissa olen esittänyt olevani asiantuntija? Sanoin etten usko pullukoiden juoksevan maratoneja. En ole ikinä nähnyt edes hieman pulleaa maratoonaria, eivätkä fysiikan laitkaan tue väitettä että niin tapahtuisi. Olen nähnyt materiaalia maratoneista monessa paikassa.

Miksi tämä nyt ahdistaa? En itsekään jaksaisi todellakaan juosta maratonia vaikka olen hoikka."

--------

Ei ahdista. Olet vain yksinkertaisesti väärässä.

Fysiikan lait eivät estä pullukoita juoksemasta maratonia. Tai sitten ymmärrämme sanan pullukka eri tavalla, ja tarkoitat sillä jotain valtavaa lahtivalasta. Minusta se on esimerkiksi mahakas ja persevä mies. Tai mahakas ja reitevä nainen.

Vierailija
65/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu myös oudolta että luulet minun hakevan riitaa, kun kerroin omasta kokemuksestani ja jengi pillastui aivan täysillä ja alkoi mesota etten tiedä mistään mitään. :D

Vierailija
66/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miestä

Vierailija
67/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut sama ongelma kolmen edellisen naisystävän kanssa, jokainen alkanut alkuhuuman jälkeen pikkuhiljaa paisumaan, valittivat kyllä jokainen itsekin asiasta, mutta mitään eivät tehneet asialle. Ei todellakaan olisi haitannut pieni pyöreys, mutta kun jokainen näytti alussa oikeasti hyvältä ja lopussa vaan lihavuorelta. Nykyinen puoliso on onneksi ymmärtänyt, että se sanonta "Happy wife, happy life" jatkuu sanoilla " Happy hubby if you don't get chubby".

Vierailija
68/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista! Kyllä miehen pitää pitää huolta itaestään eikä päästää lihomaan!

Vierailija
69/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et osaa googleakaan käyttää :D Fat marathon runners googlella:

https://www.google.com/search?client=tablet-android-samsung-rvo1&sca_es…

Vierailija
70/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut sama ongelma kolmen edellisen naisystävän kanssa, jokainen alkanut alkuhuuman jälkeen pikkuhiljaa paisumaan, valittivat kyllä jokainen itsekin asiasta, mutta mitään eivät tehneet asialle. Ei todellakaan olisi haitannut pieni pyöreys, mutta kun jokainen näytti alussa oikeasti hyvältä ja lopussa vaan lihavuorelta. Nykyinen puoliso on onneksi ymmärtänyt, että se sanonta "Happy wife, happy life" jatkuu sanoilla " Happy hubby if you don't get chubby".

Oletko varma ettei syynä ole esim. e-pillerit?

Vierailija
71/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te naiset olette valinneet tuollaisia lössyköitä puolisoksenne?

Ei se avioituessa ollut lihava, vaan  20 v myöhemmin

Etkös sinä ole lihonnut? Vai ettekö syö samoja ruokia?

Olen eri, mutta vaikka puolisot söisivät samoja ruokia, hyvin voivat lihoa eri tahtiin. Ero voi tulla välipaloista ja annoskoosta.

Vierailija
72/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et osaa googleakaan käyttää :D Fat ma

Siis löysin toki noita ihravuoria jotka ovat maratoniin osallistuneet. :D Onhan salillakin lihavia ihmisiä, mutta ei heitä fitnesskissoiksi kutsuta siitä huolimatta.

Vierailija
73/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsi muakin. Tuli ero. Mutta ei ollut ainoa, eikä ISOIN (not pun inteded) syy eroon.

Vierailija
74/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu myös oudolta että luulet minun hakevan riitaa, kun kerroin omasta kokemuksestani ja jengi pillastui aivan täysillä ja alkoi mesota etten tiedä mistään mitään. :D

No kyllähän sinä mm. vetoat "fysiikan lakeihin", joista ilmeisesti et tiedä yhtään mitään.

Mutta joo, sinä kuvittelit, että pullukat eivät juokse maratoneja. Sinulle on nyt kerrottu, että juoksevat. End of discussion.

Vierailija
75/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ihan mitä tahdot sulla on yksi elämä! Olet ehdottanut. Voitko sanoa, ettei hän sytytä sinua sängyssä enää? Melko suora kommentti, mutta voihan sen sanoa hienovaraisesti esim. tv:tä katsomalla kommentoit jotakin vatsatonta nuorukaista... Elinkin erottuu paremmin, kun ei ole vatsaa. Itse tykkään lihaksikkaista vatsattomista miehistä - ei ihan ääritapauksista, mutta... kyllä miehessä lihakset on se, mikä kiihottaa ;-) Jotenkin se, että mies pitää kroppansa kurisas, kielii myös muista asioista, jotka pysyvät hänellä "kurissa"...

Tuntuu yllättävän pahalta jos joku sanoo että et sytytä enää sängyssä. Toki se on ymmärrettävää, mutta jos sanot noin niin puolisolta voi poistua yksi motiivi lisää kunnossa pysymiseen.  

Suosittelisin että lähestyt sanomalla että hän on sinulle tärkeä ja toivoisit että hän olisi mahdollisimman terve, ja kehut kovasti jos hän ottaa askeleita oikeaan suuntaan. 

Keski-ikä on sellaista aikaa että elämän pikku mukavuudet valtaavat alaa. Sitä vastaan joutuu tappelemaan ja motivaatio tulee kyllä itsestä. Harmillista että tuo ylipaino itsessään ruokkii mukavuudenhalua ja myös vähentää jaksamista ja sukupuoliviettiä, niin että se on sellainen alaspäin kääntynyt spriaali. 

Vierailija
76/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran seurustelin lihavan kanssa ja sitä virhettä en enää ikinä tee! Ravintolaruokaa haettiin kotiin mutta ei koskaan halunnut syödä ravintolassa koska oli lihava ja ihmiset tuijotti. Ei käyty kulttuuritapahtumissa koska ihmiset tuijotti. Ei suostunut kävelylenkeille koska ihmiset tuijotti. Mitään muuta ei tehty kun oltiin vain kotona ja syötiin. Seksikin oli per seestä koska ei pystynyt, halusi vain suuseksiä. Pahin oli varmaan silloin kun asui vielä äitinsä kanssa ja tien toisella oli puolella oli r-kioski niin ei ees sinne kävellyt vaan ajoi autolla. varokaa lihavia ihmisiä!

Pakko kysyä, että mihin tällaisessa ihmisessä ihastuit?

Kilttiin luonteeseen. 

Vierailija
77/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
78/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee ihan mitä tahdot sulla on yksi elämä! Olet ehdottanut. Voitko sanoa, ettei hän sytytä sinua sängyssä enää? Melko suora kommentti, mutta voihan sen sanoa hienovaraisesti esim. tv:tä katsomalla kommentoit jotakin vatsatonta nuorukaista... Elinkin erottuu paremmin, kun ei ole vatsaa. Itse tykkään lihaksikkaista vatsattomista miehistä - ei ihan ääritapauksista, mutta... kyllä miehessä lihakset on se, mikä kiihottaa ;-) Jotenkin se, että mies pitää kroppansa kurisas, kielii myös muista asioista, jotka pysyvät hänellä "kurissa"...

Tuntuu yllättävän pahalta jos joku sanoo että et sytytä enää sängyssä. Toki se on ymmärrettävää, mutta jos sanot noin niin puolisolta voi poistua yksi motiivi lisää kunnossa pysymiseen.  

Suosittelisin että lähestyt sanomalla että hän on sinulle tärkeä ja toivoisit että hän olisi mahdollisimman terve, ja kehut kovas

Joo, on toi vähän riskialtista sanoa, ettei sytytä sängyssä. Voi olla, että puolisoilta poistuu motiivi olla koko suhteessa.

Seksi on niin kokonaisvaltainen juttu. Aika pinnallista on ihastus, jos fyysinen vetovoima lähtee pelkästään muutamien kilojen vuoksi. Jotain muutakin täytyy siellä pohjalla olla, esimerkiksi se, että toinen on muuttunut passiiviseksi ja veteläksi.

Vierailija
79/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko lopettaa tuon jankuttamisen. Hyvä ketju pilalla, kun et voi käsittää ja hyväksyä sitä, että joku ei ole koskaan nähnyt lihavaa maratoonaria.

-eri 

Vierailija
80/98 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu myös oudolta että luulet minun hakevan riitaa, kun kerroin omasta kokemuksestani ja jengi pillastui aiv

Enkä usko sitä vieläkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi