Miksi puoliso ei näe minua
Kuvaannollisesti tarkoitan. Jos yritän puhua hänelle, hän selvästikään ei kuuntele, vaan pohdiskelee jotain ihan omiaan. Tai selaa kännykkää.
On aihe sitten arkipäiväinen tai syvällisempi, niin en saa mitään vastakaikua jutuilleni. Puuhailee vaan jotain omiaan. Joskus vastaa lyhyesti jotain, mikä paljastaa, ettei oikeasti kuunnellut.
15 vuoden suhde takana. Tällaista tämä on ollut jo vuosia ja en suoraan sanottuna jaksa enää. Kaipaisin yhteyttä toiseen ihmiseen. Pelkkä seksi ei aja samaa asiaa.
En yritä enää puhua, koska en kuitenkaan saa syöttö takaisin..
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Ap:lta voisin kysyä, onko teillä seksielämää suht säännöllisesti ja yhteisymmärrys toistenne tarpeista? Jos haluttomuus on lähtöisin vain toisesta, voi halukkaampi puoliso kokea suhteen ylläpitämiseen muuten merkityksettömäksi.
Mies ei ymmärrä, että tarpeita voi olla henkisiäkin, ei pelkästään fyysisiä. Mutta jos kysyit, onko seksiä, niin joo kyllä on.
Viittaatko kysymykselläsi tarpeisiin yleisesti vai seksuaalisiin tarpeisiin?
Ap
Pariterapiaan. Myös, jos aiotte erota.
Vierailija kirjoitti:
Taisit vastata jo itse kysymykseesi? Onko hän enää edes uskollinen? Voitko saada hänen kännykkäänsä hetkeksi, tsekkaa viestiketjut ja sovellukset. Suosittelen urkintaa. Sillä säästät omaa aikaasi; et tuhlaa uskottomaan. Ja ajastaan kannattaa olla tarkka, sitä kannattaa säästää. Elät vain kerran. Voimia
Toisten puhelimiin ei kosketa.
Ehkä hän vain ei ole kiinnostunut ajatuksistasi. Mitä keskustelun avauksesi koskevat?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän vain ei ole kiinnostunut ajatuksistasi. Mitä keskustelun avauksesi koskevat?
No olen esimerkiksi kysynyt hänen arvoistaan. Mitä hän pitää tärkeänä. Mitä hän haluaisi elämältään ja parisuhteelta. Millaisia tarpeita hänellä on.
Joskus hän vastaa jotakin pintapuolisesti itseään koskien, mutta ei koskaan kysy minulta, mitä minä ajattelen. Arvonsa oli "kopioinut" työpaikkansa arvoista. Ei selittänyt sen enempää niistä.
Ap
Vieläkö sä ap jumitat ja valitat täällä. Oot saanut vaikka kuinka paljon hyviä vastauksia, mutta mikään ei riitä. Miksi sä edelleenkin valitat täällä ukostasi, kun et aio asiaan tehdä muutosta? Useampi on sanonut sulle, että se ei selkeästi rakasta sua enää ja ero olisi järkevin vaihtoehto, jos niinku haluaisit olla elämässä onnellinen.
Kun et kerran asialle aio mitään tehdä, niin sitten on lopetettava valittaminen ja hyväksyttävä tilanne ja sopeuduttava siihen.
Älä hyvä ihminen pilaa elämääsi jäämällä suhteeseen, missä olet pelkkää ilmaa. Tuskin mies jaksaa kiinnostua enää sinusta, jos pitää sinua isestäänselvyytenä 15 vuoden jälkeen. Voi olla, että mies on masentunut tai hänellä on toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen esimerkiksi kysynyt hänen arvoistaan. Mitä hän pitää tärkeänä. Mitä hän haluaisi elämältään ja parisuhteelta. Millaisia tarpeita hänellä on.
Joskus hän vastaa jotakin pintapuolisesti itseään koskien, mutta ei koskaan kysy minulta, mitä minä ajattelen. Arvonsa oli "kopioinut" työpaikkansa arvoista. Ei selittänyt sen enempää niistä.
Ap
Kuinka monen vielä täytyy sanoa, että se ei jaksa kuunnella sua enää. Ei ole kiinnostunut susta eikä sun ajatuksista eikä tunteista. Mikään vastaus täällä ei kelpaa sulle. Mitä sä oikein edes haluat täältä? Oot saanut kymmeniä vastauksia, mutta jotenkin vaan jankkaat samaa omassa päässäsi. Mikään ei muutu niin kauan kuin olet saman äijän kanssa. Olisiko aika sisäistää tuo ja lopettaa jo turhaksi osoittautunut vatvominen.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö sä ap jumitat ja valitat täällä. Oot saanut vaikka kuinka paljon hyviä vastauksia, mutta mikään ei riitä. Miksi sä edelleenkin valitat täällä ukostasi, kun et aio asiaan tehdä muutosta? Useampi on sanonut sulle, että se ei selkeästi rakasta sua enää ja ero olisi järkevin vaihtoehto, jos niinku haluaisit olla elämässä onnellinen.
Kun et kerran asialle aio mitään tehdä, niin sitten on lopetettava valittaminen ja hyväksyttävä tilanne ja sopeuduttava siihen.
Oikeastaan siksi, että parisuhteeseenhan tarvitaan aina kaksi, että voisin laajentaa ymmärrystäni sen osalta, voinko itse vielä tehdä asioille jotain. Vain itseäänhän voi muuttaa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Arvoista. Onpa abstraktia, ja tylsä keskustelunaihe. Kuin jokin ryhmätyö: keskusteltaa arvoistanne!
Etkö tosiaan tiedä miehesi arvomaailmasta tutustumisenne ajan keskusteluista? Etkö nähnyt sitä hänen kodin sisustuksestaan? Suhtautumisestaan eläimiin? Suhtaumisestaan vanhempiinsa tai sinun vanhempiin? Tai miten hän puhuu ihmisille, palveluammatissa oleville, sinun ystäville jne. Eikö missään riidassa ole spontaanisti tullut esille arvomaailmojenne eroja? Arvot näkyy käytännön elämässä, se on tärkeämpää huomata.
Vierailija kirjoitti:
Taisit vastata jo itse kysymykseesi? Onko hän enää edes uskollinen? Voitko saada hänen kännykkäänsä hetkeksi, tsekkaa viestiketjut ja sovellukset. Suosittelen urkintaa. Sillä säästät omaa aikaasi; et tuhlaa uskottomaan. Ja ajastaan kannattaa olla tarkka, sitä kannattaa säästää. Elät vain kerran. Voimia
Mitenkähän uskollisuus tai uskottomuus liittyy mitenkään asiaan? Aloituksesta käy ilmi, että seksiä on, joten tuskin on uskoton. Oma parisuhteeni toimi hyvin, vaikka samalla kävin vieraissa. Se toimi paremmin kuin alussa, kun en vain saanut sitä fyysistä puolta omalta vaimoltani, ja aloin miettiä etten voi elää näin. Ulkopuolinen fyysinen yhteys kuitenkin pelasti suhteen. Ongelmaksi koitui lopulta se, että mitä pidempään olimme yhdessä, sitä enemmän vaimo nalkutti ja arvosteli jokaista asiaa mitä tein. Mietin, että miltä tilanne näyttää lapsemme silmissä, ja en vain kyennyt jatkamaan tämän ajatuksen jälkeen. Siinä vaiheessa otin eron. En kuitenkaan lopulta kadu suhdetta yhtään, koska meillä on ihana tytär, ja tulemme nyt eron jälkeen paremmin toimeen keskenämme.
Puhumattomuudella ja uskottomuudella ei ole kuitenkaan mitään tekemistä toistensa kanssa. Ehkä äijä on vain väsynyt AP:n juttuihin? Ehkä hän haluaa pois suhteesta? Ehkä he viettävät liikaa aikaa keskenään, ettei vaan jaksa pysyä jatkuvasti skarppina? Nykyinen suhteeni on nyt siinä pisteessä, että vietämme liikaa aikaa keskenämme, ja välillä menee juttu ohi. Olen vain tässä iässä jo vähän laiskistunut, että tulee vähemmän tehtyä omia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän uskollisuus tai uskottomuus liittyy mitenkään asiaan? Aloituksesta käy ilmi, että seksiä on, joten tuskin on uskoton. Oma parisuhteeni toimi hyvin, vaikka samalla kävin vieraissa. Se toimi paremmin kuin alussa, kun en vain saanut sitä fyysistä puolta omalta vaimoltani, ja aloin miettiä etten voi elää näin. Ulkopuolinen fyysinen yhteys kuitenkin pelasti suhteen. Ongelmaksi koitui lopulta se, että mitä pidempään olimme yhdessä, sitä enemmän vaimo nalkutti ja arvosteli jokaista asiaa mitä tein. Mietin, että miltä tilanne näyttää lapsemme silmissä, ja en va
"Puhumattomuudella ja uskottomuudella ei ole kuitenkaan mitään tekemistä toistensa kanssa."
Tästä täytyy olla kyllä eri mieltä. Mä päädyin pettämään nimenomaan sen henkisen kohtaamattomuuden vuoksi. Seksiä kyllä oli, mutta ei kohdattu tunteiden tasolla. Ikäänkuin vaan masturboitiin yhdessä. Ei puhuttu koskaan mistään muusta, kuin arjen askareista, eikä meillä ollut oikeastaan koskaan hauskaa yhdessä. Oltiin tosi etäisiä, vaikka seksiä olikin viikottain.
syksy, kannattaisiko kokeilla pariterapiaa? Kirkon perheneuvojat neuvovat lapsiperheellisiä, ei tarvi kuulua kirkkoon. käsitellään perheen dynamiikkaa. Kannattaa yrittää ja miettiä omia saatuja malleja ja mistä voisi löytyä apua arkeen.
Miksi ette katso yhdessä jotain sarjaa ja keskustele siitä. Tai ota selvää, mistä aiheista miehesi on kiinnostunut ja aloita keskustelu siitä.
Olet liian laiha tai menettänyt puhekykysi. Olet piiloss tai et ole kotona koskaan. Tai hän nukkuu aina, tai hän on menettänyt näkönsä. On monia asiita miksi kukan ei näe ketään.
Outoa että neuvo on jätä se. Eikö muita ratkaisumalleja ole .
Olen joskus kysynyt tätäkin ja käytiinkin (vuosia sitten) erään kriisin jälkeen hetken aikaa, mutta miehen mielestä se oli ajanhaaskausta enkä ole enää viitsinyt häntä raahata mihinkään "terapeutille"...
Jos ihan totta puhutaan, niin on itseltäkin vähän mennyt usko kaiken maailman terapeutteihin. Yleensä kysyvät vaan "mitä kuuluu" ja keskustelut jää aika pinnallisiksi.
ap