Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puoliso ei näe minua

Vierailija
01.10.2025 |

Kuvaannollisesti tarkoitan. Jos yritän puhua hänelle, hän selvästikään ei kuuntele, vaan pohdiskelee jotain ihan omiaan. Tai selaa kännykkää.

On aihe sitten arkipäiväinen tai syvällisempi, niin en saa mitään vastakaikua jutuilleni. Puuhailee vaan jotain omiaan. Joskus vastaa lyhyesti jotain, mikä paljastaa, ettei oikeasti kuunnellut. 

15 vuoden suhde takana. Tällaista tämä on ollut jo vuosia ja en suoraan sanottuna jaksa enää. Kaipaisin yhteyttä toiseen ihmiseen. Pelkkä seksi ei aja samaa asiaa.

En yritä enää puhua, koska en kuitenkaan saa syöttö takaisin..

Kommentit (352)

Vierailija
261/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On hyvin todennäköistä, että häirikkö on miehesi.

Elisa"

Olisko hän tosiaan niin lapsellinen?

Vierailija
262/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa"

Vaikka hän on melkein 50v, hän on edelleen yhtä lapsellinen kuin aina ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa"

Miksi tuut kertomaan tähän sun hoitos ikää?

Vierailija
264/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttää nyt lisätä tähän vielä, että meillä on alaikäisiä lapsia, joten sitä lähtemistä on tullut lykättyä ja lykättyä.

Nyt vaan alkaa oma motivaatio parisuhteeseen panostamiseen olla jo kuopattu. Vuosia leikittiin kissa-hiiri-leikkiä. Minä halusin kontaktia ja kommunikointia ja toinen vähät välittää siitä. En jaksa yrittää enää "ottaa yhteyttä"... 

Ap

Kysy häneltä mielipidettä johonkin ihan muuhun asiaan. Samalla kun teette tosiaan jotain muuta, niin että tilanne ei ole niin paineinen. Useimmat pitävät enemmän kysymyksistä kuin luennoista, ja etenkin jos kysymyksillä ei mennä henkilökohtaiselle alueelle. Sinänsä on varmaan hyvä, jos kissahiirileikkinne vähenee. Onhan sekin mahdollista tiettävästi, että piirileikki saattaa kääntyä toiseen suuntaan, jos jompikumpi ottaa asiakseen

Parisuhteessa yksinäisyyden tunne on pahempaa, kuin edes olla oikeasti yksin. 

Mä antaisin tasan yhden mahdollisuuden. Pyydät miestä keskustelemaan ja kerrot, että tämä asia on sinulle todella tärkeä. Kerrot, miten koet teidän suhteen tällä hetkellä ja mitä toivoisit siihen parannusta. Jos mies ei edelleenkään kuuntele, se olisi mulle merkki pakata tavarat. Jos mun kumppani ei halua keskustella asiasta, jonka kerron hänelle olevan mulle tärkeä, en halua olla sellaisen ihmisen kanssa yhdessä. 

Vierailija
265/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa"

Lähes 50-vuotiaan miehen ei pitäisi olla tuollainen.

Vierailija
266/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa juuri siltä että olet ap mun vaimo. Samoin suhdetta takana reilu 15 vuotta ja höpötät kuin papupata ja minä vastaan joo. Nii, aivan tai muuta vastaavaa. Ei enää kiinnosta enempää, koska huomaatko itsekkään että olen vuosikausia puhunut mitä tarvitsen suhteeltamme, olet luvannut ja luvannut, mutta mikään ei toteudu. Jopa kaikelle läheisyydelle olet vastannut että et halua. Kun kerran tulin töistä ja menin itkien nukkumaan, ihmettelit vain mikä minulla on, onko kaikki hyvin, et edes nenäliinaa tuonut. Et koskaan tunnekylmän luonteesi läpi näe kuinka huono minulla on olla kanssasi. Lähtisin jo tänään jos vain voisin.

Kuinka naiset monesti ovat todella tunnekylmiä ja sitten ihmettelevät miksi mies ei edes kuuntele puheita.

Oletko sä pitänyt lupauksesi? 

Vierailija
267/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo silmillä

Vierailija
268/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa"

Ja tämä liittyy aloitukseen miten....

Vierailija
269/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttää nyt lisätä tähän vielä, että meillä on alaikäisiä lapsia, joten sitä lähtemistä on tullut lykättyä ja lykättyä.

Nyt vaan alkaa oma motivaatio parisuhteeseen panostamiseen olla jo kuopattu. Vuosia leikittiin kissa-hiiri-leikkiä. Minä halusin kontaktia ja kommunikointia ja toinen vähät välittää siitä. En jaksa yrittää enää "ottaa yhteyttä"... 

Ap

Kysy häneltä mielipidettä johonkin ihan muuhun asiaan. Samalla kun teette tosiaan jotain muuta, niin että tilanne ei ole niin paineinen. Useimmat pitävät enemmän kysymyksistä kuin luennoista, ja etenkin jos kysymyksillä ei mennä henkilökohtaiselle alueelle. Sinänsä on varmaan hyvä, jos kissahiirileikkinne vähenee. Onhan sekin mahdollista tiettävästi, että piirileikki saattaa käänty

Jep

Vierailija
270/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää yleistäkin täällä nykyään, että joku random katsoo asiakseen pilata kokonaisen keskustelun päivän aikana? Esiintyä aloittajana ja muunnella totuutta aloituksesta poikkeavaksi?

Vierailija
271/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naurattaa lukea tätä ketjua kun niin moni ei ole sisäistänyt juuri mitään ap:n teksteistä. Kävin mieheni kanssa pariterapiassa joskus ja tuli harvinaisen selväksi ettei me ymmärretty toisiamme lainkaan. Ensin toinen kertoi asian x ja sitten toisen piti omin sanoin kertoa mitä hän kuuli. Se oli ihan uskomatonta kuinka jopa "tykkään asiasta x" muuttui toisen aivossa "en tykkää asiasta x". Yhtä paljon nää kommentoijat ovat älynneet. "

Naurattaa, että ihmiset uskovat näköjään kaiken lukemansa.

Mene pois pilaamasta ketjua! Oot tuhonnut sen jo ihan täysin esiintymällä aloittajana ja puhumalla silkkaa p*skaa.

Vierailija
272/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet ehkä juuri saapunut tälle foorumille. Ilmoita ja poista häiritsijän vastaukset yksi kerrallaan. Järjestelmä tietää kuka on lähettäjä.

Vierailija
273/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jopa pyytää ylläpitäjää estämään hänet foorumilta.

Vierailija
274/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse kenenkään lupaa lähteä. Parisuhdetta ei ole pakko jatkaa tai sellaista ikinä olla. Jos kerran halusit ja haluat lähteä, miksi et tee sitä vaan uhriudut? Vastuu elämästäsi on itselläsi.

En tiedä haluanko. Onko sitä mitään parempaakaan sitten tiedossa. Arki kuitenkin sujuu ja puoliso osallistuu kodin- ja lastenhoitoon kiitettävästi.

Mietinkin sitten, että olenko kiittämätön..

Just näin. Eronneet ja karanneet palstamammat, ei heistä ole pysyviin ihmissuhteisiin.

Vierailija
275/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit jopa pyytää ylläpitäjää estämään hänet foorumilta.

Ai kaikki ne sadat trollit. Iha höpöjä selität.

Vierailija
276/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänkään ei halua olla kanssasi enää, mutta ei saa sanottua sitä. 

Olen tätäkin kysynyt, mutta ei kuulemma halua erota. 

No siksi miehet eivät halua erota, koska menettäisivät helpon arkielämänsä. Nyt kuitenkin nainen hoitaa pääasiallisesti kodin, ruoan, lapset, metatyöt. Ei miehet tarvitse rakkautta parisuhteeseen silloin kun hyötyvät siitä.

Herää nyt ap! Ei se rakkauden takia sun kanssa ole, vaan siksi kun sille on elämän helppouden takia kannattavampaa olla parisuhteessa. Ja siksi vastustaa eroa.

Vierailija
277/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa"

Sinäkö se oot se diktaattori joka sanoo millanen kukaki saa olla?

Vierailija
278/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse kenenkään lupaa lähteä. Parisuhdetta ei ole pakko jatkaa tai sellaista ikinä olla. Jos kerran halusit ja haluat lähteä, miksi et tee sitä vaan uhriudut? Vastuu elämästäsi on itselläsi.

En tiedä haluanko. Onko sitä mitään parempaakaan sitten tiedossa. Arki kuitenkin sujuu ja puoliso osallistuu kodin- ja lastenhoitoon kiitettävästi.

Just näin. Eronneet ja karanneet palstamammat, ei heistä ole pysyviin ihmissuhteisiin.

Niin. Edelleen tässä vaan kitkutetaan, vaikka miehellä oli salasuhdekin joskus vuosia sitten. Kaiken se kestää.. olen yrittänyt. En vaan jaksais enää..

Vierailija
279/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Edelleen tässä vaan kitkutetaan, vaikka miehellä oli salasuhdekin joskus vuosia sitten. Kaiken se kestää.. olen yrittänyt. En vaan jaksais enää..

Ehkä se sitten tosiaan on sitä, ettei meistä ole siihen.

Mutta hei, voidaanhan ne kulissit pitää kuitenkin paperilla pystyssä ja elää ihan omaa elämää. 

Vierailija
280/352 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa juuri siltä että olet ap mun vaimo. Samoin suhdetta takana reilu 15 vuotta ja höpötät kuin papupata ja minä vastaan joo. Nii, aivan tai muuta vastaavaa. Ei enää kiinnosta enempää, koska huomaatko itsekkään että olen vuosikausia puhunut mitä tarvitsen suhteeltamme, olet luvannut ja luvannut, mutta mikään ei toteudu. Jopa kaikelle läheisyydelle olet vastannut että et halua. Kun kerran tulin töistä ja menin itkien nukkumaan, ihmettelit vain mikä minulla on, onko kaikki hyvin, et edes nenäliinaa tuonut. Et koskaan tunnekylmän luonteesi läpi näe kuinka huono minulla on olla kanssasi. Lähtisin jo tänään jos vain voisin.

Kuinka naiset monesti ovat todella tunnekylmiä ja sitten ihmettelevät miksi mies ei edes kuuntele puheita.

Vastaatko aloituksen perusteella? Kommenteissa on valitettavasti häiriköity keskustelua oikeen kunnolla. Kysyn vaan, että tiedän kenelle

Kyllä. Aloituksen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan