Minkälainen ihminen on elämänkoululainen?
Näistä kuulee puhuttavan paljon, mutta mikä on totuus?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänkoululaisella on asenne, että koulutus on turhaa. Ei ole itse opiskellut mitään ja ei arvosta koulutusta
On saattanut tajuta että pitkä koulutusputki tappaa kaiken luovuuden ja tunneälykkyyden... ja että pitkällä koulutusputkella tuotetaan orjatyövoimaa eliitin palvelukseen, orjatyövoimaa joka ei koskaan tule kilpailemaan eliitin kanssa...
Jaahas, sieltä ensimmäinen elämänkoululainen ilmoittutui! Juuri tuo asenne.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas 'elämänkoululaisista' ei kuule puhuttavan juuri ollenkaan, vaan haiskahtaa kymmeniä vuosia vanhalta termiltä. Mutta voisi ajatella, etlä jokainen ihminen on elämänkoululainen, haluaapa itse olla tai ei. Mitä hyötyä tästä pohdinnasta on..?
Persut teki elämänkoululaisuudesta valtavirtaa ja nykyisin voi sanoa lyhemmin vaan "persu" eikä tarvitse käyttää niin paljon aikaa sanan "elämänkoululainen" sanomiseen.
Minä. Elämä on kouluttanut, koulut eivät. Asiantuntijatyössä, tulot ylimmässä desiilissä. Asun kaupungissa, perhe ja lapset.
Elämänkoululainen on ihminen, jota sosieteetti katsoo pitkin nokkavartta.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Elämä on kouluttanut, koulut eivät. Asiantuntijatyössä, tulot ylimmässä desiilissä. Asun kaupungissa, perhe ja lapset.
Kaikki työ on asiantuntijatyötä
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa muissa vikaa, paitsi itsessään. Pitää myös omia ongelmiaan jotenkin merkittävimpinä kuin kenenkään muiden, ja tästä syystä nostaa itsensä jonkinlaiseksi selviytyjäksi.
Matalapalkkaisuus tai raskas perustyö ei mielestäni tee kenestäkään elämänkoululaista. Ei kaikkia ohjaa raha ja menestyminen tai siisti sisätyö.
Mutta poikkeuksetta elämämkoululainen on sellainen.
Koulu kesken, päihteiden käyttö jo lapsesta alkaen, ei työpaikkaa koskaan, vankilakin tullut tutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempansa nuorena menettänyt joka on jäänyt jumiin omaan katkeruuteen ja uskoo että hänellä on ollut rankempaa kuin toisilla.
Onneksi tällaisille voi nauraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työ on asiantuntijatyötä
Ei ole. Voi olla ammatillisesti poikkeuksellisen hyviä työntekijöitä, esim. käsityöläisiä ja he ovat hyvin arvostettuja, mutta he eivät ole asiantuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa muissa vikaa, paitsi itsessään. Pitää myös omia ongelmiaan jotenkin merkittävimpinä kuin kenenkään muiden, ja tästä syystä nostaa itsensä jonkinlaiseksi selviytyjäksi.
Matalapalkkaisuus tai raskas perustyö ei mielestäni tee kenestäkään elämänkoululaista. Ei kaikkia ohjaa raha ja menestyminen tai siisti sisätyö.
Todistin väittämäsi vääräksi.
Varmaan joka itsensä sellaiseksi tuntee? Minua oksettaa miten täälläkin ihmiset korottavat itseään arvostelemalla toisia. Itselläni on kaksikin yliopistotutkintoa ja vakituinen työ ollut viimeiset 20vuotta, mutta voisin hyvinkin ajatella elämän kouluttaneen minua opintoja enemmän. Ehkä myös tässä etten arvostele muita kuin niitä, jotka arvostelevat toisia😁
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs minun elämä tuntuu ihmisiä harmittavan.
Likainen huppari päällä kesät talvet, Juo pirkka olutta kaupan pihassa ja pummaa tupakkaa ihmisiltä. Sitten menee markettiin varkaisiin.. Ja pahoinpitelee jonkun wanhuksen... Ja ylpeilee teolla : "Mä niin hakkasin sen pellen hah hah haa ha ".
Otsikko on väärin. Elämämkoululainen!
2010-luvulla yleisin kirjoitusmuoto netissä.
Syrjäytynyt, viinaan menevä, rikoksia, myös huumeet kuvioissa, surkea lapsuus, alkoholisti vanhemmat, jotenkin niistä selvinnyt, voi olla työelämässä tai työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistin väittämäsi vääräksi.
Totuus tekee näemmä kipeää.
Vierailija kirjoitti:
Likainen huppari päällä kesät talvet, Juo pirkka olutta kaupan pihassa ja pummaa tupakkaa ihmisiltä. Sitten menee markettiin varkaisiin.. Ja pahoinpitelee jonkun wanhuksen... Ja ylpeilee teolla : "Mä niin hakkasin sen pellen hah hah haa ha ".
JUURI HÄN !
Ei ole käyty kuin peruskoulu jos sitäkään. Ehkä joku amista (ei ole tarkoitus halventaa ammattikoulua). Elämää ovat siivittäneet päihteet ja usein väkivalta.
Ulkonäkö on raju eli kaikkea mikä voi kauhistuttaa konservatiivisesti ajattelevia, shokkivärit, tatuoinnit, lävistykset jne,
Oppimisen puutteesta kumpuava ylimielisyys kaikkea sivistystä kohtaan. Suorasanainen eli v*ttuillaan ja haukutaan muita.
Huumori on kyseenalaista. (Ei välttämättä huono asia).
Todella hyvä itsevarmuus asioista joista tietää. (Ei huono asia).
Mielipide tuodaan julki vaikkei asiasta oikeasti ymmärretä (Huono asia).
Nauttija, joka ymmärtää, että kerran sitä vaan eletään.