Palkka tuli ja tili tyhjeni. Käteen jäi 70€
Mitenkähän tässä kuussa sitten?
Kaikki laskut tuli kerralla. Lasten harrastukset, veden tasaus, auton korjauksen lasku (auto velaton) ja eläinlääkärin lasku. Puhumattakaan sitten niistä vk vaatteista, jotka tilasin tietämättä että autoon ja eläimeen tulee menemään toista tonnia.
Huhheijaa. Toki miehellä on rahaa ja ostaa tarpeelliset ruuat ja muut, mutta aika kapealta näyttää tän kuun elämä kun on 70€ tilillä, eikä me mitään kroisoksia todellakaan olla.
Menee kyllä ensi vuoden puolelle tästä palautuminen.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siirrän joka kk erilliselle laskutilille x-summan rahaa.
Esim. vuoden aikana tulee arviolta tiedossa olevia laskuja yhteensä 10 000e edestä, lisään vielä ylimääräisiin laskuihin (lääkäri,auto yms.) Esim. 5000e. Laskut yhteensä 15 000e. Jaan tuon summan joka kuukaudelle, eli siirrän laskutilille 1250e/kk. Näin ollen ei tule ongelmia jos sattuu yhdelle kuukaudelle useampi suurempi lasku.
Pienituloisen on aika hankala siirtää 1250e yhtään mihinkään.
Pienituloinem siirtää pienen summan. Pääasia että on puskuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin taas palkkakuittia ja mietin, että verottaja vei 2800 e, sillä maksetaan mukavaa elämää niille, jotka eivät halua tehdä töitä.
Mikä ihmeen oletus tää on että me tuilla olevat ei haluta tehdä töitä ja että tää elämä on mitenkään mukavaa?
Koko ajan saa laskea ja potea huonommuutta tilanteesta, mitään ei saa omistaa, ei saa "tienata" edes muutamaa kymppiä ylimääräistä ja pidetään kriminaalina jos onnistuu jostain muutaman kympin säästämään pahempien päivien varalle.
Ja voi voi jos yrität pitää autoa että pääsisit sitten kulkemaan töihin. Heti alkaa mesoaminen miksi köyhällä auto! 200€ maksoi minun auto ja pitelen siitä kyllä kiinni vaikka henki menisi . Ei ole julkisia täällä pörräämässä muutaman minuutin välein!
Itsellä palkka 4200e netto. Siitä 800 oma osuus asumisesta, 400 ruoka, 2500 sijoituksiin ja lopuilla matkailen muutaman kerran vuodessa. Autoa en omista, harrastukset maksan työnantajan piikkiin epassilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoon ja eläimeen toista tonnia...jeppistä jee
? Autoihin menee helposti paljon rahaa, remppoihin jo helposti toista tonnia.
Eläimiinkin menee tosi paljon, jos on kipeinä, tonnikaupalla. Mitä ihmettelet?
Jep, mulla on iso volvo ja hain sen tänään huollosta. Lasku oli vähän vaille 1400 euroa, että silleen.
Minulla iso kuorma-auto. Ja kun sen vie huoltoon niin lasku aina yli kymppitonnin, että silleen. Heh..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nykyihmisellä on kuitenkin rahaa
Kaikilla on rahaa. Niin köyhää ei ole olemassakaan etteikö olisi lainkaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nykyihmisellä on kuitenkin rahaa
Kaikilla on rahaa. Niin köyhää ei ole olemassakaan etteikö olisi lainkaan rahaa.
Kyllä, luottokortilla sitä tässä vaan käteistä nostellaan. Joten kyllä sitä tuntuu riittävän. Pitää vaan ajatella että on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia AP, älä anna kateellisten kotkotusten häiritä.
Kaikilla meillä on ongelmamme, kiitos että uskalsit avautua.
Minua hämmästyttää että köyhät on kateellisia jopa siitä ettei yllättävien menojen jälkeen jää kuin 70 euroa, oikeasti joku kateellinen jopa yllättävistä laskuista
???? No eihän sillä ap:lla ole mitään hätää, kun sillä on mies. Jos on yhtään tolkun mies, niin ostaa ruokaa aplle. Joten miksi valitus, en ymmärrä. Apllahan oli rahaa maksaa laskunsa, ja jäikin vielä 70 euroa yli.
Mutta jos olisi tolkun parisuhde niin ei tarvitsisi kerjätä toiselta vaan olisi yhteinen(kin) tili käyttökuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu pahalta lukea tällaista valitusta, kun on itse OIKEASTI köyhä. Terv, minimi-eläkeläinen
70e käyttö rahaa kuukaudessa ei kuulosta kauhean luksukselta.
Terveisin toinen köyhä.
Aplla oli käyttörahaa yli tonni. Hän vaan... käytti ne. Nimensä mukaisesti kun ne on käyttöön tarkoitettu.
Käytti pakollisiin satunnaislaskuihin, eli autoon ja eläimeen, ei varsinaisesti itseensä. En sanoisi luxukseksi, jos näiden ikävien yllärimaksujen jälkeen jää 70€.
Ei niitä sanottukaan LUKSUSrahoiksi, vaan KÄYTTÖrahoiksi. Ap käytti ne, omaan autoon ja omaan koiraan. Missä ihmeessä ongelma?
Onko oletus että jokaisella, palkasta riippumatta, pitäisi olla tonni rahaa LUKSUKSEEN, siis johonkin ihan tarpeettomaan, joka kuukausi? Mistä ihmeestä tuo "luksus" edes tuli sulle mieleen??
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan n.920e/kk kahden lapsen äitinä eikä minulla ole ikinä tilannetta ettei rahaa olisi. Mies tienaa nettona n.1000e. Vuokra okt 300e/kk sähköineen eli minun osuus 150e. Puhelinliittymät 20e/hlö, sijoituksiin 200-300e, koiran tilille 60e ja lasten säästötileille 80e/kk per vanhempi. Ruokaan ja autoon molemmat käyttää n.250e/kk, loput säästöön, mihin helvettiin aloittajalla menee kaikki rahat?
Ette siis käy parturissa/kampaajalla, ette käytä kunnallistekniikasta vesi- ja viemärimaksuja, ei ole jätehuollon kk-maksuja, ette tarvitse mitään vakuutuksia, ette tarvitse lääkkeitä, ette osta vaatteita tai kenkiä, ette matkustele lomilla, autoa ei tarvitse koskaan huoltaa tai korjata eikä tietysti mikään kodinkoneista koskaan hajoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia AP, älä anna kateellisten kotkotusten häiritä.
Kaikilla meillä on ongelmamme, kiitos että uskalsit avautua.
Minua hämmästyttää että köyhät on kateellisia jopa siitä ettei yllättävien menojen jälkeen jää kuin 70 euroa, oikeasti joku kateellinen jopa yllättävistä laskuista
En ole tämä "kateellinen" ihminen, itse olen ihan keskituloinen. Mutta ymmärsin että niistä laskuista ei tietenkään oltu kateellisia, vaan ehkä niistä tuloista, että jotkut pystyy yhden kuun palkalla makselemaan tällaisia isoja laskuja eikä silti jää velkaa, ja seuraavassa kuussa taas sama palkka tulee tilille.
Käytä luottokorttia jos tarvii ja mies maksaa ruoat, mikäs siinä ongelma.
Tämähän on luksusrouva, jonka mies maksaa suurimman osan talouden menoista. Rouva ostelee mitä tykkää kun ei jaksa suunnitella rahan käyttöä. Sitten tulee näitä yllätyksiä. Onneksi mies ostaa ruuat ja ilmeisesti maksaa asumisenkin. Voi voi kun on rankkaa.