Palkka tuli ja tili tyhjeni. Käteen jäi 70€
Mitenkähän tässä kuussa sitten?
Kaikki laskut tuli kerralla. Lasten harrastukset, veden tasaus, auton korjauksen lasku (auto velaton) ja eläinlääkärin lasku. Puhumattakaan sitten niistä vk vaatteista, jotka tilasin tietämättä että autoon ja eläimeen tulee menemään toista tonnia.
Huhheijaa. Toki miehellä on rahaa ja ostaa tarpeelliset ruuat ja muut, mutta aika kapealta näyttää tän kuun elämä kun on 70€ tilillä, eikä me mitään kroisoksia todellakaan olla.
Menee kyllä ensi vuoden puolelle tästä palautuminen.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan n.920e/kk kahden lapsen äitinä eikä minulla ole ikinä tilannetta ettei rahaa olisi. Mies tienaa nettona n.1000e. Vuokra okt 300e/kk sähköineen eli minun osuus 150e. Puhelinliittymät 20e/hlö, sijoituksiin 200-300e, koiran tilille 60e ja lasten säästötileille 80e/kk per vanhempi. Ruokaan ja autoon molemmat käyttää n.250e/kk, loput säästöön, mihin helvettiin aloittajalla menee kaikki rahat?
Teillä ei ilmeisesti lapset syö mitään
Ap, niin: olet maksanut kaikki laskut ja mies ostaa ruuat ja muun tarpeellisen, niin nyt voit laittaa tuon 70 egeä säästöön. Vai etkö pysty kuukaudeksi luopumaan joka-aamuisesta kahvila-lattesta?
Kyllä pistää kiukuksi nämä ketjut, joissa työkyvyttömät/työttömät/muuten pienituloiset valittavat miten heillä on VIELÄ vähemmän rahaa, ikään kuin työssäkäyvä ei ikinä saisi valittaa rahasta. Kaikkeen on aina vastalause.
Tiedoksi vain, että me työssäkäyvät keskituloiset maksetaan menomme kaikki itse, hel*etinmoiset verot kaavitaan päältä, että tämä surkea yhteiskunta pyörisi ja työttömät saisi korvauksensa. Että suuta suppuun vaan ja olkaa kiitollisia että joku täällä vielä viitsii ja kykenee pakon edessä raatamaan töissä. Ja toteamaan taas palkkapäivänä laskujen maksun jälkeen että viivan alle jää just sen verran että pärjää kuukauden. Jos pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu pahalta lukea tällaista valitusta, kun on itse OIKEASTI köyhä. Terv, minimi-eläkeläinen
Te mitään köyhiä ootte. Te minimi-eläkeläiset saatte tonnin verottomana ja eläkkeensaajan asumistuen.
Miksi eläkeläiset ja työttömät edes vertaa omaa tilannettaan lapsiperheen kuluihin? Elämäntilanteet on aivan erit, lapsiperheessä ruoka- ja vaatekulut ovat jo aivan toiset, auto pitää olla kunnossa, jotta pääsee töihin. Onko tämä joku kilpailu kuka on köyhin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pistää kiukuksi nämä ketjut, joissa työkyvyttömät/työttömät/muuten pienituloiset valittavat miten heillä on VIELÄ vähemmän rahaa, ikään kuin työssäkäyvä ei ikinä saisi valittaa rahasta. Kaikkeen on aina vastalause.
Tiedoksi vain, että me työssäkäyvät keskituloiset maksetaan menomme kaikki itse, hel*etinmoiset verot kaavitaan päältä, että tämä surkea yhteiskunta pyörisi ja työttömät saisi korvauksensa. Että suuta suppuun vaan ja olkaa kiitollisia että joku täällä vielä viitsii ja kykenee pakon edessä raatamaan töissä. Ja toteamaan taas palkkapäivänä laskujen maksun jälkeen että viivan alle jää just sen verran että pärjää kuukauden. Jos pärjää.
Niinhän pienituloisetkin ja jopa työttömätkin maksavat kaiken itse. Ei kaikki saa tukia.
Todennäköisesti jossain Perähikiällä sijaitseva romahtamispisteessä oleva hometalo. Tai sitten vanhempien omistama tönö, josta maksetaan vain nimellistä vuokraa. Joka tapauksessa pokkeuksen poikkeus, tuollaisia taloja ei ole kaikille tarjolla, joten tyhmää tulla keulimaan sillä.