Palkka tuli ja tili tyhjeni. Käteen jäi 70€
Mitenkähän tässä kuussa sitten?
Kaikki laskut tuli kerralla. Lasten harrastukset, veden tasaus, auton korjauksen lasku (auto velaton) ja eläinlääkärin lasku. Puhumattakaan sitten niistä vk vaatteista, jotka tilasin tietämättä että autoon ja eläimeen tulee menemään toista tonnia.
Huhheijaa. Toki miehellä on rahaa ja ostaa tarpeelliset ruuat ja muut, mutta aika kapealta näyttää tän kuun elämä kun on 70€ tilillä, eikä me mitään kroisoksia todellakaan olla.
Menee kyllä ensi vuoden puolelle tästä palautuminen.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan n.920e/kk kahden lapsen äitinä eikä minulla ole ikinä tilannetta ettei rahaa olisi. Mies tienaa nettona n.1000e. Vuokra okt 300e/kk sähköineen eli minun osuus 150e. Puhelinliittymät 20e/hlö, sijoituksiin 200-300e, koiran tilille 60e ja lasten säästötileille 80e/kk per vanhempi. Ruokaan ja autoon molemmat käyttää n.250e/kk, loput säästöön, mihin helvettiin aloittajalla menee kaikki rahat?
No on teillä pienet tulot. Lapset kun kasvaa teineiksi ei rahat riitä.
Lapset ovat 15 ja 13v, rahat riittää vallan mainiosti. Molemmat tehdään omasta tahdosta osa-aikatöitä, ei tingitä mistään ja ollaan tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan n.920e/kk kahden lapsen äitinä eikä minulla ole ikinä tilannetta ettei rahaa olisi. Mies tienaa nettona n.1000e. Vuokra okt 300e/kk sähköineen eli minun osuus 150e. Puhelinliittymät 20e/hlö, sijoituksiin 200-300e, koiran tilille 60e ja lasten säästötileille 80e/kk per vanhempi. Ruokaan ja autoon molemmat käyttää n.250e/kk, loput säästöön, mihin helvettiin aloittajalla menee kaikki rahat?
OP ei edes avannut tiliä kun yritin akvaariokaloille omat. Mikä erikoisuus se koira on kun saa oman tilin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu pahalta lukea tällaista valitusta, kun on itse OIKEASTI köyhä. Terv, minimi-eläkeläinen
70e käyttö rahaa kuukaudessa ei kuulosta kauhean luksukselta.
Terveisin toinen köyhä.
Aplla oli käyttörahaa yli tonni. Hän vaan... käytti ne. Nimensä mukaisesti kun ne on käyttöön tarkoitettu.
Käytti pakollisiin satunnaislaskuihin, eli autoon ja eläimeen, ei varsinaisesti itseensä. En sanoisi luxukseksi, jos näiden ikävien yllärimaksujen jälkeen jää 70€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia AP, älä anna kateellisten kotkotusten häiritä.
Kaikilla meillä on ongelmamme, kiitos että uskalsit avautua.
Minua hämmästyttää että köyhät on kateellisia jopa siitä ettei yllättävien menojen jälkeen jää kuin 70 euroa, oikeasti joku kateellinen jopa yllättävistä laskuista
???? No eihän sillä ap:lla ole mitään hätää, kun sillä on mies. Jos on yhtään tolkun mies, niin ostaa ruokaa aplle. Joten miksi valitus, en ymmärrä. Apllahan oli rahaa maksaa laskunsa, ja jäikin vielä 70 euroa yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat 15 ja 13v, rahat riittää vallan mainiosti. Molemmat tehdään omasta tahdosta osa-aikatöitä, ei tingitä mistään ja ollaan tyytyväisiä.
Ei siltä vaikuta kun täällä ulistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OP ei edes avannut tiliä kun yritin akvaariokaloille omat. Mikä erikoisuus se koira on kun saa oman tilin?
Voi että, et ole kuullut ulkomaisista pankeista joissa voi tehdä vaikka kertakäyttöisen pankkikortin nettiostosta varten?
Vierailija kirjoitti:
Tollasta se oli aina kun kävi töissä matalapalkka-alan hommilla.
Sitten tajus sen että ei kannata ja on vaan nälässä. Helpommalla selviää ja kulutus vähenee työttömänä. Työllä et saa mitään muuta kuin selän kipeäksi ja tuntuu hyväksikäytetty olo.
Ei ole sellainen olo että olisi saanut saatavat, vaikka kaikkensa antoi.
Voi, millä nyt nikrut elää. No, kiristetään lapsilisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoon ja eläimeen toista tonnia...jeppistä jee
Sulla ei oo lemmikki joutunut koskaan äkillisesti hoitoon päivystysaikana? Tai autoon tullut laitettavaa? Järkevämpää on korjata auto joka palvellut monta vuotta, kun lähteä vaihtamaan. Auto on aika huono sijoitus.
Ap
Totuus: auto on vtun huono sijoitus mutta pakollinen hyvin monelle.
15 vuoteen 1200€ olen kalleimmasta maksanut, tuon hintaluokan autoissa ei ole kalliita huoltoja eikä remontteja. n. 7000km/v tulee ajoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siltä vaikuta kun täällä ulistaan.
Opettele pelle edes kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin taas palkkakuittia ja mietin, että verottaja vei 2800 e, sillä maksetaan mukavaa elämää niille, jotka eivät halua tehdä töitä.
Tai voit ajatella niin, että siinä joku loukkaantumisen vuoksi työkyvyn ja terveyden menettänyt pärjää taas eteenpäin.
Tuollaiset pitäisi kustantaa yksityisillä vakuutuksilla, ei verovaroin.
Palkkapäivänä pistän aina kaikki laskut maksuun/maksutilille:
Lainanmaksutilille: Vastike,lainanlyhennys(+Ylimääräinen lyhennys) 850€.
Puhelimeen, sähköihin varataan 60€ ja edellisen kuun ruokaostoksiin/muihin menoihin 200-300€ (luoton maksu pois kokonaisuudessaan)
Sijoituksiin/rahastoihin/säästöön 100-1200€.
Nettotulot 2300-2400€. Tili aikalalla nollilla heti palkkapäivänä jo, kaikki kulut maksan luottokortilla ja maksan koko luoton pois seuraavana palkkapäivänä (ilmaista maksuaikaa kuukauden verran!)
Tällätavalla se mun raha kiertää palkkapäivästä seuraavaan palkkapäivään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei oo lemmikki joutunut koskaan äkillisesti hoitoon päivystysaikana? Tai autoon tullut laitettavaa? Järkevämpää on korjata auto joka palvellut monta vuotta, kun lähteä vaihtamaan. Auto on aika huono sijoitus.
Ap
Eli ei oo mitään puskuria?
Eikö teillä oo myöskään yhteistä tiliä josta maksaisitte yhteiset jutut? Vai onko sun lapset ja lemmikit ja autot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Autoihin menee helposti paljon rahaa, remppoihin jo helposti toista tonnia.
Eläimiinkin menee tosi paljon, jos on kipeinä, tonnikaupalla. Mitä ihmettelet?
Ihmettelen sitä että pitää joku elukkakin olla vaikka on persaukinen.
Minulla on koulutettu koira ihan omaksi turvakseni, joka on kerran pelastanut henkeni kun joku narkomaani tuli puukon kanssa kohti. Vaikka olen ollut pitkään työttömänä ja toimeentulotuella, niin silti minulla on n.5000e koiran äkillisiin menoihin säästettyä rahaa. Ne ovat tosin läheisen sukulaisen tilillä, sillä toimeentulotuellahan ei saa olla säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Katselin taas palkkakuittia ja mietin, että verottaja vei 2800 e, sillä maksetaan mukavaa elämää niille, jotka eivät halua tehdä töitä.
Jep, sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vakuutusta ei trollilla tietenkään ole
Vierailija kirjoitti:
Ai sinnekö kaikki verorahat menevät? Ei poliisille, peruskouluille, tiestöön, sairaaloille, poliitikoille, vanhustenhuoltoon, päiväkodeille, korkeakouluille, kansaneläkeläisille, sairauden takia töistä poissaoleville, lapsiperheille, yritystukiin, palokunnille, julkisiin palveluihin (kela, tulli, verotoimusto, digi- ja väestötietovirasto jne), puolustusvoimille jne. En tiennytkään, että valtion ja kuntien budjetista menee 100% työttömille. Kukahan maksaa em.listan kulut...ehkä joulupukki?
Verottaja vie itseltäni 1700 euroa/kk, maksan sen mielelläni.
Miesystävä on työreissussa ja mä olen tänäänkin nostanut perunoita. Heinäkuusta asti on syöty perunoita lähes päivittäin ja oon 2 sellaista ppunttia hakenut yleensä päivittäin.
Sieniä ja kalaa tulee joka päivä. Perunoita on mennyt alle 1/4, eli potkäksi aikaa riittää vielä.
Kun on ympärillä peltoa, kasvihuonetta ja vettä, aika vähän ruokaa menee
Mitä väliä vaikka palkan jälkeen jääkin 70? Onhan kuukaudessa monta päivää milloin tulee lisää rahaa tilille. Minulle tuli ekan kerran rahaa tänään. Ensi viikollakin tulee joka päivä lisää rahaa. Miksei teillä tule?
Eihän kysymys olekaan kantasuomalaisista, joiden esi-isät on taistelleet myös rauhan ja vapaan maan puolesta. Vaan ulkkikset ulos ja Suomi nousuun ! Jää niiltäkin paljon työpaikkoja omalle kansalle. Ja miljardeja millä nyt elätetään.