Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö virheen vai en?

Vierailija
28.03.2025 |

Eli olen 24v ja kumppani 27v ollaan oltu kumppanin kanssa tänään vuonna 4v yhdessä. Opiskelen tällä hetkellä, ja kumppani maksaa yhteiselon. Oon 2023 puhunu kumppanin kanssa et oisko aika mennä kihloihin, ja kumppani vastanu siihen että kyl joo mutta katsotaanko koulusi jälkeen ja tällä hetkellä perheessä todennäköisesti tapahtuu kuolema Annettiin asia olla, mut ilmoitin kumppanille että en jaksa kaua odotella sitten. 

vuosi meni ja puhuin kumppanille asiasta vähän väliä. Meillä on ollut ylä- ja alamäkiä näissä vuosissa, mut aina päästy niistä yhdessä yli. Kumppani tietää et haluan kovasti kihloihin ja odotan sitä. Tietää myös että minun mielestä miehen pitää kosia ja on asiasta samaa mieltä. 

useasti kun olen turhautuneena tuonu asian esille et milloin kosinta tapahtuu. Kumppani vastaa et tapahtuu kyllä odota vaan, ja olisi valmis vaikka heti povistua mutta ei halua sillälailla tehdä vaan romanttisesti. Sormuskoko on käyty mittaamassa ja koko lappu on edelleen lompakossaan tallella. Kuulemma päivämääräkin päätettyjä. Olen ainakin 20x kysyny ettå oletko ihan varma että haluat ja näät minut tulevaisuuden elämänkumppanina. (Koska on ollut fiilis että ei hän ole varma. Ps. Olen kans yliajattelija). Joka kerta hän vastaa aina KYLLÄ OLEN TÄYSIN VARMA. Tämän koko meidän suhteen aikana mies puhuu oma-aloitteisesti talosta lapsista ja meidän häistä, mutta kotimaisesta ei ikinä. On jopa kattonu taloja ja valmis ostelemaan, minä taas en oo kattonu. En vaa ymmärrä miksi hän ei sitä tee. No tän vuoden alussa kun istutin kumppanin ja kysyin mitä odotat? Niin hän vastaa että on epävarma. Että meillä on paljon riitoja ja tuleeko ne ikinä loppumaan, ja tuleeko vaikeat ajat loppumaan (tämä kouluaika rahallisesti siis) 

annoin kumppanille aikaa miettiä rauhassa haluaako erota vai ei. Kumppani tämän ajan aikana teoilla näytti että ei halua erota ja sanat taas sanoi toista. Tämän eroprosessin aikana puhui minulle ja läheisilleen että toivoisi että jos erotaan niin meidän tiet kohtaisi vuoden päästä uudestaan). Annoin ajan hänen ajatella ja sanoin ajan x mennessä vastaus. Jossa myös ilmoitin että jos erotaan meidän tiet ei kohta enään.  Osasi kuitenkin 2kk päästä tehdä päätöksen että hän haluaa olla ja tulevaisuuden kanssani. (Huom tässä ajassa on samaan aikaan lääkäri antanu perheen jäsenelle 2-3viikkoa aikaa elää, joka vaikutti kumppaniin) kumppani sano että hän on nyt varma et haluaa olla ja kosinta tulee. 

En tiedä että vedetetäänkö mua nyt tässä vai haluaako hän aidosti minun kanssa naimisiin. Teenkö elämäni virheen jos jään kattoon. 

Odotanko turhaan

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihmeellinen jankkaus kihlautumisesta. Sehän ei välttämättä tarkoita kuitenkaan, että mies haluaisi naimisiin vai onko teillä tarkoitus, että alatte heti suunnitella häitä?

Vierailija
2/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olette aika nuoria, harva mies haluaa kihloihin saati naimisiin alle 30-vuotiaana. Ja kaikki viittaa siihen, ettei mies halua sitä. Nuorena solmitut suhteet muutenkin usein päättyvät kolmenkympin kieppeillä.

Mielestäni ei kannata mennä ainakaan naimisiin tuon nykyisen kanssa. Kihlaushan ei ole mikään virallinen juttu, eikä sen purkamisesta seuraa mitään.

Olet nuori, joten uuden kumppanin löytäminen on vielä helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hänellä ei ole kavereita tai sitten kaveritkaan eivät ole vielä aloittaneet suhteittensa vakinaistamista eikä miehesi laumasieluisena uskalla olla se ensimmäinen. Kosinta tapahtuisi varmaan viikon sisään siitä kun joku kaverinsa olisi kosinut omaansa.

Nämä laumakihlautumiset on nähty niin moneen kertaan kun ikää on tarpeeksi ja useampi ikäryhmä tullut siihen pariutumisikään. Lopulta yksi mies uskaltaa ottaa ratkaisevan askeleen ja muut seuraa perässä.

Vierailija
4/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kihloihin vai haluatko tämän miehen?

Itse sanon omasta puolestani, että olin ensin lukiessani miehen puolella mutta miehen ihme vekslaaminen epäilyttää. Vaikka nuoria olette niin kuulostaa että mies odottaa kaiken tapahtuvan itsestään (kihlat, riitojen loppuminen), eikä itse osaa/halua tehdä päätöksiä asiasta. Ei ehkä ole niin kiinnostunut kuitenkaan. Jos olisi varma niin olisi valmis tekemään asian eteen töitä

Vierailija
5/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies jaksa panna yhtä naista loppuelämää joten ei se halua sitoutua naimisiin.

Vierailija
6/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kumppanit niin parhaat kumppanit niin.

Vierailija
7/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis prinsessa häät mutta mitään et halua niiden eteen tehdä kun ajattelet että on miehen tehtävä järjestää asiat niin kuin YKSIN sinä haluat samalla kun odotat että mies elättää ja maksaa myös sinun laskut. Ei lompakkoloisen kanssa avioliittoa suunnitella näin kalliissa maassa mitä suomi on. Ala kantamaan kortesi kekoon niin ansaitset sen haluamasi prinsessa päivän missä sinä ole kaiken huomion keskipiste

Vierailija
8/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin ei vielä, mut kihloissa haluan olla ainakin 2-3v ennen naimisiin menoa eli siin vaiheessa hän olisi jo 30v. Puhuu myös että haluaa lapsia 30v jo ekan. Sanoin yhdessä vaiheessa että unohdetaan ne kihlat ja hengataan tässä. Ei sitten suostunut siihenkään vaan halusi ne kihlat

AP

Vierailija
9/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pitkä. En jaksanut lukea. Vastaan: Joo.

1X2,niin tuleeko kotivoitto ,tasapeli ,vai?

Vierailija
10/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole noin ripustautuva ja vaativa. Jos joku mies naisensa haluaa kihlata, sitä ei tarvitse pyytää yhtään kertaa, ikinä. Usko pois. You do the math.

Vierailija
11/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaverinsa on kihloissa ja 2 kaverilla lapsi. Tämä paraskaveri kyllä kosi tyttöystävänsä 18v kännissä läpällä kai ja siihen vaan jäivät

AP

Vierailija
12/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, odottele rauhassa. Jos mies on se oikea, ei häntä tarvitse patistella kihlautumaan tai naimisiin. Voi ihan hyvin olla että olette väärät toisillenne ja se on ok. Maailma on ihmisiä täynnä. 

Vierailija
13/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies jaksa panna yhtä naista loppuelämää joten ei se halua sitoutua naimisiin.

Ei ole mitään järkeä sitoutua naiseen kun nainen sitoutuu korkeintaa siksi aikaa kun saa kaiken haluamansa tai kunnes löytää toisen miehen. Ei suomessa suhteet ja avioliitot kestä nykypäivänä kun korkeintaa pari vuotta kunnes nainen kyllästyy ja vaihtaa miestä.

Yli 80% kaikista eroista tapahtuu naisten toimesta niin miksi naiset vaativat mieheltä sitoutumista naiseen kun naiset ei itsekään suostu sitoutumaan mieheen?

Vierailija
14/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa, että mies selvästi haluaa olla yhdessä, mutta ei pidä tätä sopivana ajankohtana, niin kuin sanoikin. Ja ehkä myös on alkanut itse vatvoa asiaa siksi kun jankkaat kihlauksesta koko ajan ja teille tulee riitoja. Minusta oikeastaan vähän epähuomaavaistakin ja itsekästä painostaa tuosta asiasta, jos hänen perheessään on vakava tilanne meneillään. 

Parin vuoden seurustelun jälkeen kihlojen puheeksi ottaminen on mielestäni aika pikaista, tuo neljä vuotta alkaa vasta kuulostaa kohtuulliselta ajalta. Tai siis totta kai voi aikaisemminkin jos molemmista tuntuu siltä, mutta ihan normaalia, jos ei halua nuorena kiirehtiä.

Minun mielipiteeni on, että pilaat itse suhteenne painostamalla ja kyseenalaistamalla, kun et kuuntele etkä usko miehesi mielipidettä.

Vierailija
15/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on opetellu puhumaan tunteistaan tän 4v aikana ja suostunut pariterapiaan ennenkin ja tämän koko prosessin jälkeen. sanoo että jos ei välittäis. Ei olis valmis lähtemään terapiaan tai elättäis minua. Terapeuttini myös sanoi että jos hän ei haluais olla kanssasi ei puhuis tulevaisuudesta tai jos elättäisi sua täysin koulusi takia

Vierailija
16/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä painostus mennä niin nuorena kihloihin? Ei se suhde siitä mihinkään muutu.

Jos epäilet miehen olevan epävarma, en itse todellakaan haluaisi mennä kihloihin hänen kanssaan vaan rauhassa seurata suhteen etenemistä. 

Ja jos suhde ei onnistuisikaan ja löydät uuden, kumppanin aikaisempi kihlaus ei ainakaan minusta vaikuttaisi positiiviselta - lähinnä, että olet jo periaatteessa aiemmin lupautunut jakamaan elämäsi toisen kanssa hepposin mielin.

Vierailija
17/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa ja katsokaa mitä tapahtuu. Sun olis hyvä oppia ottamaan vastuuta elämästäsi. Tai vaihtoehtoisesti jättäkää ehkäisy pois. Lapset kasvattaa ja ehkä se oliskin just sitä mitä tarviitte eteenpäin mennäksenne.

Vierailija
18/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen. Jos kerran haluat kihloihin ja haluat tietää onko mies tosissaan, miksi sinä et kosi häntä? Niin minä tekisin.

Vierailija
19/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta tasapaksulta mies.

Vierailija
20/25 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota karkauspäivää 2028, ja kosi silloin! Saat ainakin hamekankaan, jos et muuta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme