Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko mun introverttinä lopettaa koulu?

Vierailija
01.10.2025 |

Aloitin syksyllä. Oon työkyvyttömyyseläkkeellä ja opiskelen. Oon introvertti ja ala on sosiaalinen. Oon vähän jäänyt yksin opinnoissa. Oon koko syksyn miettinyt että lopetanko. Onko ala mua varten. Muut ystävystyy keskenään. En mä toisaalta kaipaa kavereita, viihdyn yksin mutta oon nyt vaan sitten miettinyt tuota että onko ala mua varten. Jos lopetan niin oon sitten taas kaikki päivät vain kotona

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kirjotuksen perusteella vaikutat sosiaaliselta?

Ujous, introverttius ja epäsosiaalisuus on eri käsitteitä.

Puhelias, muihin kontaktia ottava ihminen voi olla epäsosiaalinen. Sosiaalisuus on muiden huomioonottamista, yhteistyötaitoja ym. 

Introvertillä varmaan tarkoitat että kaipaat myös omaa aikaa. Niinkuin suurin osa.

Muista että kuka tahansa voi joutua myös kiusatuksia, esim naisporukoissa esiintyy sitä että jätetään joku ulkopuolelle. Se kertoo enemmän heidän vajavaisuudesta ja epäsosiaalisuudesta, jos olet kuitenkin ollut itse avoin ym. 

Mieti mitä työtä haluat tehdä tulevaisuudessa. Ja että onko se mahdollista alallasi.

Vierailija
22/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kirjotuksen perusteella vaikutat sosiaaliselta?

Ujous, introverttius ja epäsosiaalisuus on eri käsitteitä.

Puhelias, muihin kontaktia ottava ihminen voi olla epäsosiaalinen. Sosiaalisuus on muiden huomioonottamista, yhteistyötaitoja ym. 

Introvertillä varmaan tarkoitat että kaipaat myös omaa aikaa. Niinkuin suurin osa.

Muista että kuka tahansa voi joutua myös kiusatuksia, esim naisporukoissa esiintyy sitä että jätetään joku ulkopuolelle. Se kertoo enemmän heidän vajavaisuudesta ja epäsosiaalisuudesta, jos olet kuitenkin ollut itse avoin ym. 

Mieti mitä työtä haluat tehdä tulevaisuudessa. Ja että onko se mahdollista alallasi.

Hyvin kirjoitettu! Kiitos! Otan muut huomioon ja jos joku kysyy niin vastaan, en ole tuppisuu. Oon kohtelias myös. Jos mut on tahallaan jätetty ulkopuolelle niin enhän mä sille enää varmastikaan mitään voi? Vai voinko? Kukaan ei päin naamaa ole mitään ainakaan sanonut.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa ihmisen aloittamaan opiskelut alalle joka ei edes kiinnosta? 

Nykyään on pakko johonkin kouluun mennä, vaikka ei kiinnostaisi.

Pakko ja pakko. Tekosyitä taas kun ei viitti mennä sinne kouluun mikä oikeasti kiinnostas. Oikein väkisin tehdään omasta elämästä enemmän surkeaa. Ihan et päästään taas valittamaan kun on väärä ala ja väärä koulu. Yhyy. Menen kotiin itkemään.

On se pakko. Joskus ei pääse sinne minne haluis

Vierailija
24/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin haluaisin tehdä töitä vain eläkkeen suoman lisäansion verran. En koko päiväisesti varmaankaan. 

Ap

Vierailija
25/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitettu! Kiitos! Otan muut huomioon ja jos joku kysyy niin vastaan, en ole tuppisuu. Oon kohtelias myös. Jos mut on tahallaan jätetty ulkopuolelle niin enhän mä sille enää varmastikaan mitään voi? Vai voinko? Kukaan ei päin naamaa ole mitään ainakaan sanonut.

AP

Voit itsekin vaikuttaa tilanteeseen. Varsinkin, jos sinua ei tahallaan syrjitä. Muiden on ehkä vaikeampi tutustua sinuun, koska olet passiivisempi ja vähäpuheisempi? Yritä jutella vähän enemmän ja löytää yhteisiä mielenkiinnonkohteita ja huumoria. Jos on paritöitä tai työskentelyä pienemmissä ryhmissä, niin yritä silloin tutustua paremmin muihin. Jos menette porukalla jonnekin, esim. syömään, niin mene mukaan, vaikka et niin paljon osallistuisi keskusteluun. Kuuntele aktiivisesti ja hymyile. Muut eivät välttämättä tajua, että kuuntelet, jollet osoita sitä pienillä eleillä, äännähdyksillä, kommenteilla, kysymyksillä jne. ja voivat luulla, että sinua ei kiinnosta.

Vierailija
26/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttius on hyve opiskelussa.

Vierailija
27/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa ihmisen aloittamaan opiskelut alalle joka ei edes kiinnosta? 

Nykyään on pakko johonkin kouluun mennä, vaikka ei kiinnostaisi.

Pakko ja pakko. Tekosyitä taas kun ei viitti mennä sinne kouluun mikä oikeasti kiinnostas. Oikein väkisin tehdään omasta elämästä enemmän surkeaa. Ihan et päästään taas valittamaan kun on väärä ala ja väärä koulu. Yhyy. Menen kotiin itkemään.

Luuletko että kaikki pääsee juuri sinne kouluun ja sille alalle jolle haluaa?

Realiteetit kuntoon. Tuskinpa kannattaa hakea vaikka kampaajakouluun jos toisten koskeminen tuntuu vastenmieliseltä.

Vierailija
28/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lopeta, jos ala oikeasti kiinnostaa ja on mahdollisuus saada töitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä