Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko mun introverttinä lopettaa koulu?

Vierailija
01.10.2025 |

Aloitin syksyllä. Oon työkyvyttömyyseläkkeellä ja opiskelen. Oon introvertti ja ala on sosiaalinen. Oon vähän jäänyt yksin opinnoissa. Oon koko syksyn miettinyt että lopetanko. Onko ala mua varten. Muut ystävystyy keskenään. En mä toisaalta kaipaa kavereita, viihdyn yksin mutta oon nyt vaan sitten miettinyt tuota että onko ala mua varten. Jos lopetan niin oon sitten taas kaikki päivät vain kotona

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mielipidettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoden syksynä aloitit? Vai siis just about pari viikkoa sitten?  

Vierailija
4/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat luuserilta, lopeta vaan

Vierailija
5/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kitinä ja mene töihin saatana!

Vierailija
6/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, mä oon introvertti ja sotealalta pari tutkintoa.

Älä lopeta, jos opinnot sisällöltä kiinnostaa.

Löydä sitten työ jossa mahdollisimman vähän ' hälinää '.

Oletko varma, että introverttius on nyt se ongelma ? Juttele opiskeluhuollon kanssa :)

Vierailija
7/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi, mä oon introvertti ja sotealalta pari tutkintoa.

Älä lopeta, jos opinnot sisällöltä kiinnostaa.

Löydä sitten työ jossa mahdollisimman vähän ' hälinää '.

Oletko varma, että introverttius on nyt se ongelma ? Juttele opiskeluhuollon kanssa :)

Siis kuraattorin, psykologin vai terveydenhoitajan kanssa? Oon aloittanut 2kk sitten

AP

Vierailija
8/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa ihmisen aloittamaan opiskelut alalle joka ei edes kiinnosta? 

Vierailija
9/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on pakko johonkin kouluun mennä, vaikka ei kiinnostaisi.

Vierailija
10/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lopeta vaan siedätät itsesi sosiaalisiin tilanteisiin. Ongelmia ei ratkota juoksemalla niitä pakoon koko loppuikä.

Vierailija
11/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko ja pakko. Tekosyitä taas kun ei viitti mennä sinne kouluun mikä oikeasti kiinnostas. Oikein väkisin tehdään omasta elämästä enemmän surkeaa. Ihan et päästään taas valittamaan kun on väärä ala ja väärä koulu. Yhyy. Menen kotiin itkemään.

Vierailija
12/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan itse määrittelit itsesi introvertiksi ja samalla määrittelit olevasi invalidi? Älä jaksa naurattaa. Pää pois perseestä ja opiskelet. Opettelet käyttäytymään vuorovaikutustilanteissa ja yösi nukut hyvin.

Vierailija
13/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä verttiydy johonkin kuvitteelliseen formaattiin, teet hallaa itsellesi ja omalle kehityksellesi. Ainakin lapsia pitää tehdä ensin ja arvioida vasta sitten. Ihminen vapautuu seksuaalisten kokemusten myötä. 

Vierailija
14/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko ja pakko. Tekosyitä taas kun ei viitti mennä sinne kouluun mikä oikeasti kiinnostas. Oikein väkisin tehdään omasta elämästä enemmän surkeaa. Ihan et päästään taas valittamaan kun on väärä ala ja väärä koulu. Yhyy. Menen kotiin itkemään.

Luuletko että kaikki pääsee juuri sinne kouluun ja sille alalle jolle haluaa?

Vierailija
15/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet introvertit työskentelevät sosiaalisilla aloilla. Pakkokin on, koska niin moni työ sisältää asiakaspalvelua, ryhmätyötä tms. Vapaa-ajalla sitten ollaan enemmän yksin tai perheen kanssa rauhassa, kun ekstrovertti työkaveri saattaa lähteä bileisiin, ryhmäharrastukseen tms. Enemmän kuin introverttius tuossa vaikuttaa se, onko sinulla motivaatiota ja kestääkö terveytesi?

Vierailija
16/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda alaa,mutta älä lopeta... miten se nyt menikään noin pieleen-eikö ollunna soveltuvuustestejä joltain taholta.minne kannattaa hakea. etänäkin sosiaalinen-onnistuuko sellainen, eli saisit olla yksin,mutta ei kasvotusten kun aika kommunikoida tai sitä olisi vähän ja pitääkin olla,se tekee hyvää edes vähimmäismäärä osata olla kanssakäymisessä.

olisiko sulla ollut alkujaankin mitä vaihtoehtoja. niin toivon,että löydät sen sun jutun. se opiskelu tekee sulle hyvää, vaikkei takais sata varmaa duunipaikkaa- se olisi taustalla kuitenkin .

Vierailija
17/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat luuserilta, lopeta vaan

oot tyhmäää,nolo

Vierailija
18/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ala kiinnosti ja tykkään siitä tekemisestä. Muut ovat vain niin paljon sosiaalisempia, tunnit ovat vähän rauhattomia jne. Se laskenut motivaatiota ja mietin sovellunko alalle joka on noin sosiaalinen ja aspa ala.

Ap

Vierailija
19/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siitähän ei välttämättä ap:n kohdalla kyse alkujaan-vaan nyt käytäntö osoittautunutkin -hänelle haasteelliseksi, eli totuus ilmi joka onkin hänelle jotenkin vaikeaa. joko tuettuna selviää tai alan vaihto. lopettaminen ei,jokin muu kyseeseen sitten.

Vierailija
20/28 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt sä lopetat tuon tyhmyyden, suus kiinni ja ala vetää muualle kun et tajuu ap: asiassa sitä ydintä.  nolo oot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi