Onko mahdollista syödä terveellisesti ja halvalla?
Kommentit (45)
Ainakin jos pokka riittää pöllimiseen.
On, kaurapuuroa, perunoita, kraana vettä, kasviksia. Halpaa on.
Ne "koko perheelle viikon ruoat 20 eurolla" on aina jotain sokerijogurtteja, makaronia, leipää ja sikanautaa. Sellaista en halua.
Ap
On, mutta mitään erityisen hyväähän se ei ole.
on, mulla menee alle 300€ kk, joskus "lapsi" käy syömässä.
Mä ostan paljon kaikenlaisia kasviksia, retiisistä lähtien, pakastekasviksia (opettele laittamaan oikein) Syön hedelmiä joka päivä, kahdesta kolmeen.
Kasviskeittoja, kasvispatoja kaikenlaisia.
Ostan kyllä makkaraa, mutta ei jauhomakkaroita, siskonmakkaraa, ja täyslihamakkaraa, en osta oikeeta lihaa siis.
Juustoa ostan kuuden kuukauden välein, koska se nostaa mun kolesterolia.
EN syö valmisruokia ollenkaan, teen ihan ite kaikki. Oon siis kotona joo.
Oli mahdollista vielä 2019-20 paikkeilla, nyt jo liki mahdotonta.
Kuivatut punaiset linssit on erittäin halpoja ja on ihan hyvää. On paljon proteiinia, ja lyhyt keittoaika.
Vierailija kirjoitti:
On, mutta mitään erityisen hyväähän se ei ole.
Minkälainen ruoka sinun mielestä on hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Ne "koko perheelle viikon ruoat 20 eurolla" on aina jotain sokerijogurtteja, makaronia, leipää ja sikanautaa. Sellaista en halua.
Ap
Ei vaan ihan itseteytyä perusruokaa. Sokerijugurtti ei ole halpaa.
Kunhan maa alkaa antaa taas jotain vihreää, niin helpottaa. Nokkoset ja horsmat, vuohenputki ja sitten ihan puutarhan antimet. Salaatti ja retiisit nyt tietty kasvaa sisälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan paljon kaikenlaisia kasviksia, retiisistä lähtien, pakastekasviksia (opettele laittamaan oikein) Syön hedelmiä joka päivä, kahdesta kolmeen.
Ostan kyllä makkaraa, mutta ei jauhomakkaroita, siskonmakkaraa, ja täyslihamakkaraa, en osta oikeeta lihaa siis.
Makkara ei ole terveellistä nähnytkään.
No vaikka bataatti-kikhernepelti on aika halpaa. Seuraksi itse maustettua kermaviiliä. Pavut, linssit jne. Sitten harvemmin haen torilta lohta tai lähituottajalta lihaa. Tärkeintä on vähentää ruoan syönnin määrää, moni on lihava. Siinä parhaiten säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei vaan ihan itseteytyä perusruokaa. Sokerijugurtti ei ole halpaa.
Jos tämä ei ole halpaa, niin mikä sitten on?
Kilohinta 0,98 euroa.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/xtra-banaanijogurtti-1kg/6415712614546
Vierailija kirjoitti:
EN minä niin väittänytkään! EN osta edes joka viikko! PUNAISEN LIHAN tilalle, en jaksa jauhaa punaista lihaa!
JA katoppas:
Kalkkuna-lenkki
Proteiinipitoinen, vähärasvainen ja lihaisa kypsä ruokamakkara. Sopii pannuun, pataan, uunimakkaraksi tai suuhun sellaisenaan. Sisältää pelkkää kalkkunanlihaa.
(tyydyttyneet rasvahapot 1,8 g)
PITÄÄ VALITA OIKEAA MAKKARAA! Tämä ei ole HALPAA makkaraa!
Vierailija kirjoitti:
No vaikka bataatti-kikhernepelti on aika halpaa. Seuraksi itse maustettua kermaviiliä. Pavut, linssit jne. Sitten harvemmin haen torilta lohta tai lähituottajalta lihaa. Tärkeintä on vähentää ruoan syönnin määrää, moni on lihava. Siinä parhaiten säästää.
Bataatti maksaa huomattavasti enemmän kuin peruna tai vaikkapa lanttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN minä niin väittänytkään! EN osta edes joka viikko! PUNAISEN LIHAN tilalle, en jaksa jauhaa punaista lihaa!
JA katoppas:
Kalkkuna-lenkki
Proteiinipitoinen, vähärasvainen ja lihaisa kypsä ruokamakkara. Sopii pannuun, pataan, uunimakkaraksi tai suuhun sellaisenaan. Sisältää pelkkää kalkkunanlihaa.
(tyydyttyneet rasvahapot 1,8 g)
PITÄÄ VALITA OIKEAA MAKKARAA! Tämä ei ole HALPAA makkaraa!
Keskustelun otsikko kuitenkin on: Onko mahdollista syödä terveellisesti ja halvalla?
Ja sinä tarjoat vaihtoehdoksi makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
jauhomakkaroita ei ole Suomesa ollut enää 2000-luvulla. Ne B-luokan jauhomakkarat on poistuneet, kun lihavalmistusasetuksia harmonisoitiin EU-lainsäädännön mukaiseksi. Joissain makkaroissa käytetään tärkkelystä, mutta se ei ole jauhoista. vaan perunasta.
En keksi mitään kallista raaka-ainetta, josta saisin terveellisempää ruokaa. Paitsi kala tietysti. Melkein kaikki ostamani tuotteet on alle 4e/kg. Aina hämmästyy kassalla että eikö tämä kassillinen maksanut kuin 12e.
On, tottavie. Esim. pavut, kaurahiutaleet, peruna, sipuli, porkkana ja varsinkin kaali ovat hyvin lompakkoystävällisiä ostoksia joilla pärjää pitkälle mainiohkosti.
On helposti. Nyt appelsiinit on alle euron kilo, pakasteesta löytää vihanneksia ja kasviksia halvalla, ja kyllä vitamiinit on tallessa paremmin kuin hevi- osastolla. Täysjyvävilja puuroa ja leipää lisäksi. Pihvejä, lihapullia ja mureketta voi tehdä itse ilman lisäaineita, perunaa mukaan ja vaikka broccolia höyrystää lisukkeeksi.