Vieraannuttaminen on Suomen vakavin ongelma
Perheiden parhaaksi ryn mukaan Suomessa on noin 100 000 lasta ilman että tapaavat vähintään kerran kuukaudessa isäänsä. Isättä kasvaneilla pojilla on kasvanut riski esim väkivaltaisuuteen, päihdeongelmiin, rikollisuuteen, työttömyyteen ja mielenterveysongelmiin.
Isättä kasvaneet tytöt myös oireilevat. Vaikka pojat oireilevat rajummin. Mutta tytöillä voi olla esimerkiksi vaikeuksia luoda aikuisena tervettä hyvää suhdetta miehiin. Ja voivat hakea miesten hyväksyntää väärällä tavalla.
Ja mitä tekee Suomi? Ei myönnä koko ongelmaa, eikä puutu siihen.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraannuttajaäidit on Suomen vakavin ihmisoikeusongelma.
Kostavat katkeruuttaan ja vihaansa omaan lapseen. Ei ole mitään sairaampaa ihmisen toimintaan.
Eikö tämä ole sairaampaa: Meillä oli sovinnollinen avioero, ja lapset tapasivat isäänsä vapaasti, kunnes eksä alkoholisoitui ja yritti kännipäissään rais-ka-ta teini-ikäisen tyttäremme. Tytär ei halunnut enää tavata isäänsä vaan teki itsemurhan. Eksä jatkoi juomista eikä poikammekaan enää halunnut tavata isäänsä. Lopulta eksä kuoli alkoholiin. Ja minä olen vieraannuttajaäitinä Suomen vakavin ihmisoikeusongelma, kun en pystynyt suojelemaan lapsiani?
On kyllä vieläkin sairaampaa. T. Mies
Oikein pahan mielen tarina.
Voi luoja sentään. Onko huono puoliso suhteessa ainoa epäonnistuja, naiset pyhiä ja virheettömiä? Jos jätetään väkivaltaiset ihmiset pois kuviosta, niin kyllä, on hyviä isejä, jotka rakastavat lastaan ja haluavat olla mukana arjessa. Pelkkä äidin kasvatus ei aina takaa täysjärkisiä nuoria.
Eikö tämä ole sairaampaa: Meillä oli sovinnollinen avioero, ja lapset tapasivat isäänsä vapaasti, kunnes eksä alkoholisoitui ja yritti kännipäissään rais-ka-ta teini-ikäisen tyttäremme. Tytär ei halunnut enää tavata isäänsä vaan teki itsemurhan. Eksä jatkoi juomista eikä poikammekaan enää halunnut tavata isäänsä. Lopulta eksä kuoli alkoholiin. Ja minä olen vieraannuttajaäitinä Suomen vakavin ihmisoikeusongelma, kun en pystynyt suojelemaan lapsiani?