Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraannuttaminen on Suomen vakavin ongelma

Vierailija
30.09.2025 |

Perheiden parhaaksi ryn mukaan Suomessa on noin 100 000 lasta ilman että tapaavat vähintään kerran kuukaudessa isäänsä. Isättä kasvaneilla pojilla on kasvanut riski esim väkivaltaisuuteen, päihdeongelmiin, rikollisuuteen, työttömyyteen ja mielenterveysongelmiin.

Isättä kasvaneet tytöt myös oireilevat. Vaikka pojat oireilevat rajummin. Mutta tytöillä voi olla esimerkiksi vaikeuksia luoda aikuisena tervettä hyvää suhdetta miehiin. Ja voivat hakea miesten hyväksyntää väärällä tavalla. 

Ja mitä tekee Suomi? Ei myönnä koko ongelmaa, eikä puutu siihen. 

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun vieraannuttajamammoille tiedoksi:

Et ole hyvä äiti. Piste. 

Vierailija
162/163 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen äiti vieraannutti lapsen eron jälkeen noin 30 vuotta sitten. No se onnistui ihan hyvin eikä kumpikaan ole ollut yhteydessä toisiinsa sen jälkeen. Välillä olen miettinyt että mitähän lapsesta tuli ja missähän on mutta hyvin olen selvinnyt elämäni ja päässyt asiasta yli. 

Et ole ollut 30 vuoteen kiinnostunut lapsestasi. Tai yrittänyt ottaa yhteyttä. Et varmaan aikoinaan hakenut edes tapaamisoikeutta oikeudesta?

Sen kun tekee niin alkaa lapsi kertoa ihme juttuja, kuinka Isi koskee "omille alueille" tapaamisten aikana.

Aika jännä

Sen koskettelunko takia tuli ero etkä saanut nähdä lastasi?

Itse ihan hyvin liitossa vielä, kiitos kysymästä. 

Koskettelen lapsiani joka ilta, peittelen ja annan hyväyöhalin.

Kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri. Se eräs vieraannuttajanainen, joka tehtaili perusteettomia lasuja teki näitä myös muista ihmisistä. Naapurin yh-äiti mukaan lukien. Joutui ylimääräisiin pissakokeisiin kun "käytti huumeita ja hakkasi lapsia". Ei käyttänyt eikä hakannut.

Nämä puolustamanne narsut saavat paljon vahinkoa aikaan ympäristölleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on poikkeuksiakin, mutta varmaan lähes 100 prosenttisesti ei äiti halua lapsen ja isän suhteen romuttuvan, jos isä on ihan hyvä normaali isä.

Sulla on kovin ruusunen kuva suomalaisesta naisesta eron sattuessa.

Sulla on kovin ruusuinen kuva suomalaisen miehen halusta ottaa vastuuta lapsista eron jälkeen sekä ihanan positiivinen kuva suomalaisesta naisesta väsymättömänä työjuhtana, jolle töissäkäynti yhdistettynä pienten lasten hoitoon kaikki vapaa-ajat on tavoitelta asia.

Mulla on oma kokemus asiasta kun lapseni äiti lapsen syntymän jälkeen esti mua ja lasta tapaamasta parin vuoden ajan. Sen jälkeen käräjän kautta valvotut tapaamiset ja sitä myötä sitten vkl tapaamiset. Vahinkoa lapsen ja mun suhteelle tuossa jo tuli, ehkä peruuttamattomasti. Huom. mua ei ole syytetty mistään vaan tämä oli vain äidin tahto kasvattaa lapsi yksin. Kun äiti tahtoo estää estää lapsen ja isän tapaamisen niin kestää todella kauan saada käräjän kautta tapaamiset. Nykyään tapaaminen on säännöllistä mutta kuten kirjotin niin tuo aika jolloin emme tavanneet lapsen ollessa pieni vaikuttaa väleihimme edelleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi