Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut ne ovat AINA etuajassa. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan oikeaan aikaan?

Vierailija
30.09.2025 |

Mikähän tässäkin taas oli vikana... Asiallinen ja hyvä keskustelu.

Toinen näkökanta myöhässä keskusteluun

Jos sovitaan, että tullaan kylään klo.18.00, niin ei se tarkoita klo 17.00. Emme ole välttämättä kotona ja vaikka olisimmekin, niin meillä voi olla askareet vielä kesken. 

Itse pidän jos vieraat tulevat mieluummin 18.15 kuin 17.45 jos ja kun tasalta tuleminen ei onnistu.

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on ollut aina outo käsitys, että päivä on ohi jo alkuiltapäivästä. 

Olin yksi kesäviikonloppu menossa kaupunkiin asioille ja sovittiin, että otan hänet kyytiin iltapäivällä kotiin ajaessani, niin pääsee meille syömään ja näkemään lapsenlapsia.

Soitin hänelle klo 14.20, että olen lähdössä kaupungista ja olen n. 20 minuutin päästä siellä. Äiti oli kovin närkästynyt, että hän on koko päivän odottanut ja ei hän nyt näin myöhään halua lähteä minnekään...    ...sitten soittaa illalla että kun on ollut niin pitkä ja tylsä päivä.

Nuorena muistan aina tuskaiset viikonloppuaamut, kun yksi vouhotti jo klo 8 aikaan, että päivä menee hukkaan jos ei heti nousta ylös. 

Vierailija
162/163 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta! Omassa lähipiirissä on näitä jotka eivät tunne kelloa.

Jos sovitaan yhteiskyydistä ja hakuaika on klo 18, niin klo 17.20 tulee viestiä että "täällä olen jo, voisit pikkuhiljaa tulla..." Stnan raivostuttavaa. Tai juhlat alkavat klo 12, niin nämä ovat jo heti yhdentoista jälkeen repimässä ovenkahvaa. Järjestelyt vielä kesken, juhlavaatteet vaihtamatta ja tarjoilut viimeistelemättä, roskiksetkin pitäisi vielä viedä ulkoroskiksiin.

Näille ei puhe tehoa eikä kellotaulun opettaminen. 

No sanoo klo 12 sijaan klo 13.

Tää mutta onhan se nyt raivostuttavaa et ite täytyy muistaa kuka olikaan se Aina Ajoissa ja kuka Matti Myöhänen...ja sitten sen mukaan ilmotella ja suunnitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hömelö kutsuu ihmisiä kylään niin tiukalla aikataululla ettei ole kerennyt laittaa kaikkea valmiiksi vähintään puolta tuntia ennen. Minuuttiaikataulu on ihan turhaa kotioloissa, jos joku tulee vähän etuajassa ja toinen vähän myöhässä niin mitä sitten, ei kukaan voi pitemmältä matkalta niin tarkalleen arvioida saapumistaan, riippuu liikenteestä ja kelistäkin.

Miten se että tulee toisen oven taakse liian aikaisin, riippuu kelistä? Voitko selittää? Aikuinen ihminen on vähän hukassa jos ei osaa arvioida saapumistaan, varsinkin jos se koskaa tuota etuajassa olemista. 

Varmaan jos osaa olla sillä tavalla rennosti (ja riippuu tilaisuudesta) mutta jos on jännitysvatsaa/muuta ongelmaa tai pitää koko ajan ravat pissalla jännityksestä kuten mun niin tarviin sen tietyn rauhottumisajan: Hermosto käy vaan liian ylikierroksilla mut sovittuun aikaan oon saanut itteni rauhotettua