Jotkut ne ovat AINA etuajassa. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan oikeaan aikaan?
Mikähän tässäkin taas oli vikana... Asiallinen ja hyvä keskustelu.
Toinen näkökanta myöhässä keskusteluun
Jos sovitaan, että tullaan kylään klo.18.00, niin ei se tarkoita klo 17.00. Emme ole välttämättä kotona ja vaikka olisimmekin, niin meillä voi olla askareet vielä kesken.
Itse pidän jos vieraat tulevat mieluummin 18.15 kuin 17.45 jos ja kun tasalta tuleminen ei onnistu.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Parempi tulla minuuttia aiemmin kuin tunnin myöhässä.
Ymmärrä nyt pösilö, että ei tässä ole kyse niistä jotka tulevat oikeaan aikaan, vaan niistä jotka tulevat jo tunnin etuajassa. Minuutti tai viisikin minuuttia aikaisemmin on ihan ok, tunti tai puolitoista aikaisemmin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Myös minun vanhempani ovat tälläisiä. :D Olen sen jo oppinut että kun he sanovat että ollaan suunnilleen 12 aikaan siellä., se tarkoittaa että ovat joskus 10-11 aikaan jo ovella. Joskus olin kaverilla yökylässä kerran teininä, niin sanoivat että tulevat joskus keskipäivällä hakemaan. No kello oli hädin tuskin 9 kun kurvasivat kaverin pihaan ja soittavat.
Hirveetä!
Minusta tuollaiset ovat epäluotettavia ihmisiä.
Jos sovitaan jotain, se pidetään. Edes about.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hömelö kutsuu ihmisiä kylään niin tiukalla aikataululla ettei ole kerennyt laittaa kaikkea valmiiksi vähintään puolta tuntia ennen. Minuuttiaikataulu on ihan turhaa kotioloissa, jos joku tulee vähän etuajassa ja toinen vähän myöhässä niin mitä sitten, ei kukaan voi pitemmältä matkalta niin tarkalleen arvioida saapumistaan, riippuu liikenteestä ja kelistäkin.
Miten se että tulee toisen oven taakse liian aikaisin, riippuu kelistä? Voitko selittää? Aikuinen ihminen on vähän hukassa jos ei osaa arvioida saapumistaan, varsinkin jos se koskaa tuota etuajassa olemista.
Ihan parasta kun ollaan sovittu vaikka treffit kahvilaan klo 13. Puhelin soi klo 12.40 kun kiukkuisena halutaan tietää missä olen kun minua ei näy.
Miten se että tulee toisen oven taakse liian aikaisin, riippuu kelistä? Voitko selittää? Aikuinen ihminen on vähän hukassa jos ei osaa arvioida saapumistaan, varsinkin jos se koskaa tuota etuajassa olemista.
No siten, että liukkaalla, lumisateisella, rankkasateisella kelillä on parasta varata matkaan hieman enemmän aikaa, mutta koska on vaikeaa arvioida, kuinka paljon se liukkaus, lumi- tai rankkasade oikeasti vaikuttaa liikenteeseen (kuinka paljon on muuta liikennettä, jne) niin tulee varattua hieman runsaammin.
Julkisetkin myöhästelevät enemmän huonolla kelillä, usein aiheuttaen ketjureaktion, mutta sitäkään et voi ennustaa varmaksi.
En tiedä, miksi varsinkin etuajassa oleminen pitäisi osata arvioida tarkemmin kuin myöhästyminen, mutta voin taata, että en lähde minnekään tahallani ollakseni etuajassa, vaan koska haluan olla huomaavainen, enkä ainakaan myöhästyä.
Ja teille, ketkä asutte siellä peräkylillä: vaikka itse ajelette aina autolla, olisi kohteliasta suunnilleen ottaa selvää, miten sinne julkiset kulkee tai vähintään jutella niiden kanssa, jotka julkisilla tulee. Nimittäin on oikeasti ärsyttävää, kun kutsutaan klo 18 ja eka bussi tulee 17 ja toka 19.
Äitini on toivoton etuajassa olija ja hätäinen ihminen. Olen myöhässä jos haen/ tulen sovittuna aikana enkä puolta tuntia etukäteen. Muuttuu vain pahemmaksi ikääntyessään. Ja raivoaa, haukkuu ja moittii kun on niin kauan odotellut.
Lapsemme ylppärit oli ravintolassa ( yksityistilaisuus ) vanhempani tormasivat sinne tuntia ennen. Minun perheeni ja juhlakalu mentiin vasta 15 minuuttia ennen juhlien alkua ja hyvä niin.
Täällä Nordeaan pääsee vain ajanvarauksella ja tasan sillä minuutilla ovi avataan kun sovittu aika on. Äidillä oli aika klo 14.00 ja äiti halusi pakkaseen pihalle seisomaan jo 13.20 Siellä seisoi 85-vuotias tammikuussa, mutta oma oli tahtonsa. Autolla matka otoa pankkiin kestää 3 minuuttia.
Parempi tulla minuuttia aiemmin kuin tunnin myöhässä.