Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotkut ne ovat AINA etuajassa. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan oikeaan aikaan?

Vierailija
30.09.2025 |

Mikähän tässäkin taas oli vikana... Asiallinen ja hyvä keskustelu.

Toinen näkökanta myöhässä keskusteluun

Jos sovitaan, että tullaan kylään klo.18.00, niin ei se tarkoita klo 17.00. Emme ole välttämättä kotona ja vaikka olisimmekin, niin meillä voi olla askareet vielä kesken. 

Itse pidän jos vieraat tulevat mieluummin 18.15 kuin 17.45 jos ja kun tasalta tuleminen ei onnistu.

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hömelö kutsuu ihmisiä kylään niin tiukalla aikataululla ettei ole kerennyt laittaa kaikkea valmiiksi vähintään puolta tuntia ennen. Minuuttiaikataulu on ihan turhaa kotioloissa, jos joku tulee vähän etuajassa ja toinen vähän myöhässä niin mitä sitten, ei kukaan voi pitemmältä matkalta niin tarkalleen arvioida saapumistaan, riippuu liikenteestä ja kelistäkin.

Joskus vaan voi aikataulu venyä odottamattosta seikasta ja ihmisillä on usein muutakin tekemistä kuin järjestää  juhlaa

Nuo kaikki aina hyvissä ajoin valmiina -tyypit on jotain sellaisia joilla ei ole kauhean paljoa aktiviteetteja elämässä ja niekin hyvin kontrolloitu ja kalenteroitu etukäteen. Ei lapsia, ei lemmikkejä, ei taloushaasteita, ei omakotiasumista, jne.

On kuitenkin myös ihmisiä, joilla on muuttuvia tekijöitä ja yllätyksiä tuottavia elementtejä. Koira voi oksentaa juhlatilan matolle hetkeä ennen alkua. Nepsylapsi saa raivarit jännityksen/stressin vuoksi ja pistää säpäleiksi kahvipöydän kattauksen. Lumimyrsky aiheuttaa parin tunnin ylimääräisen työn kotipihan ja vieraiden parkkialueen putsaamisessa joko lumikolalla tai kun pitää soitella joku lumenauraaja tekemään ylimääräinen poikkeuskäynti jne.

Tietysti on sitten nämä rippi/yo-juhlat joissa koko perhe mielellään oin ennen vastaanoton alkamista jossain muualla juhlistamassa varsinaista asiaa. Eli siellä kotona tai juhlapaikalla ei nyt vaan juuri juhlapäivänä ole aikaa puuhastella rauhassa ja hyvissä ajoin asioita valmiiksi vaan on yritettävä tiukalla aikataululla eritoten jos pitkämatkalaisia vieraita halutaan huomioida niin, että juhlat myös päättyvät hyvissä ajoin ennen yömyöhää. 

Vierailija
82/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja sit sä hönkäset sinne pimeeseen saliin ja tietenkin haluat istumaan jonnekin rivin keskelle, eli suomeksi sanottuna olet kaikkia muita häiritsevä ja ärsyttävä tyyppi - ja vain koska sä et viitsi tulla ajoissa"

Turha yrittää, en ikinä ottaisi paikkaa keskeltä salia. Tuskin edes huomaat kun saavun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä etuajassaolijat jotenkin tyhmiä? Kenenkään ei tarvitse tiedottaa, että lento, juna tai elokuva lähtee tietyllä kellonlyömällä jota ENNEN on oltava paikalla. Nyt kun nimittäin puhuttiin esim. kutsusta juhliin tai tapaamiseen tai kaupan aukeamisesta.

Kun juhlat alkavat tai kauppa aukeaa klo 9.00 niin sitä ennen sinne on turha yrittää. Jotkut silti yrittävät ja siten osoittavat täyttä piittaamattomuutta esim. juhlan järjestäjien suunnitelmista ja aikatauluista. Puoli tuntia ennen juhlan ilmoitettua alkua voi olla kiireisin hetki valmisteluissa, kun otetaan tarjottavia kylmästä esiin ja viimeistellään tuoreena tarjottavat ja säädetään viime hetken puutteita. Sitten joku itsekeskeinen ääliö joka pitää itseään tärkeimpänä VIP:inä tilaisuudessa yrittää ängetä juhlapaikalle huomionkipeänä palvelua vaatimaan tai häiritsemään valmisteluita tai taivastelemaan kuinka kaikki on vielä kesken. Samoin ihan turha siellä kaupan ov

Mielestäni juhlissakin on kyllä eroja. Häissä olisi suotavaa olla penkissä istumassa jo valmiiksi, ettei tarvitse hääparin perässä tallustella kirkkoon. Ristiäisissäkin oletan, että kutsussa ilmoitettu aika on se, jolloin pappi alkaa puheensa, eikä silloin enää ryskätä ovesta sisään. Hoploppisynttäreilläkin olisi suotavaa olla paikalla vähän ennemmin, että järjestäjä saa kaikki kasaan ja rannekkeet käsiin, eikä tarvitse kuluttaa kallista! aikaa siinä eteisessä norkoiluun. 

Eli juhlat, joissa on "ulkopuolisen" järjestämää ohjelmaa, alkavat ilmoitetulla kellonlyömällä, ja juhlijoiden pitää olla paikalla silloin, ei eteisessä riisumassa takkiaan ja pesemässä käsiään.

Vierailija
84/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulaiseni tekee tahallaan noin, jotta pääsee huseeraamaan toisen kotiin, kun tulee niin aikaisin, että valmistelut ovat vielä kesken. 

5-10min etuajassa on mielestäni ihan siedettävää. Sitä enemmän ei ole toivottavaa/hyvien tapojen mukaista, ellei asiasta ole sovittu.

Vierailija
85/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 15 minuuttia etuajassa vähemmän tärkeisiin tapaamisiin. Tärkeisiin tapaamisiin  30 minuuttia - 1 tunti aikaisemmin. Ettei voi ainakaan syyttää että en ollut paikalla.

Joo mutta tajuatko daiju että sillä tapaamallasi ihmisellä voi olla muuta ennen sinun korkeutesi tapaamista. Jos juhlat alkaa klo 19, niin juhlakalu saattaa seistä vielä suihkussa tuntia aikaisemmin.

Niin, mitä sitten? Jos se on oikeasti joku tuttu, niin kuoletko siihen jos joku on sun seuranasi kun suoristelet hiuksiasi 

Itse en ainakaan HALUA ketään siihen viereen höpöttää, jos laitan itseäni esim johonkin juhliin valmiiksi.

Vierailija
86/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa vouhotetaan monesti siitä, että joku  on myöhässä tai etuajassa. Riippuu niin paljon tilanteesta. onko tökeröä vain vähän vai paljon. 

Koska täsmällisyys ei niin jelppoa aina toteuttaa tietenkin etuajassa oleminen aina parempi. Ei myöhästy mistään. Eikä tarvitse  kiirehtiä. 

On tiettyjä tapauksia missä etuajassa oleminen on hieman kiusallista esim. joihinkin juhliin tai tapaamisiin saapuminen. Toki silloin voi välttää tilannetta sillä, että vaikka on paikalla, ei mene vielä sisään. Joisssin tilanteissa ei haittaa, kuten lääkärikäynnillä, vaikka  ilmoittautuu aikaisemmin.

Samoin työhaastatteluun ei haittaa, koska eihän henkilö varmaan otetakaan. että hänet otettaisiin etuajassa vastaan, vaikka ilmoittautuisi. respaan, joten haastateltelijan ei tarvitse kiusaantuu siitä. Eri asia tietenkin jos ei ole vastaanottoa erikseen ja kolkuttelee jonkun oveen etuajassa. 

Vaikka juhliin meneminen etuajassa ei ole järkevää, on siinäkin eroja. Periaatteessa pitäisi välttää reilusti etuajassa yli 15 min. menemästä, koska valmistelut voivat olla vielä kesken. 

Mutta seuraavanlainen ei ole niin paheksuttavaa. Äitini meni kerran sukulaisten juhliin etuajassa, mutta koska kyseessä paikka Ruotsissa, johon menivät suoraan laivamatkan jälkeen, ei niin moukkamaista olla paikalla etuajassa. Varsinkin kun ei niin tuttu paikka mihin tietäisivät tarkkaan miten mennään, ihan ymmärrettävää että menivät sinne suoraan  satamasta. 

En tiedä kuinka etuajassa olivat. Ehkä max tunti, , mutta kummastelinsitä että siellä oltiin kuulemma yöpuvussa vielä vaikka isot juhlat piti alkaa kohtapuolin. Olivat ehkö laittaneet kaiken valmiiksi aikaisemmin, mutta kuitenkin ottaen huomioon, että laivalta tuleva voi muutenkin viettää niin vähän aikaa kunnes pitää  kiirehtiä takaisin, on hieman turhaa paheksua tuosta sitä joka etuajassa.. 

Itsekään en tykkää, jos juhliin saavutaan etuajassa, mutta en usko, että tuollaisessa tilanteessa olisin yöpuvussa tuntia ennen juhlia ja olettaisin, että ehkä laivalta tuleva tulee sieltä suorasn. 

Niin että asiat eivät ole aina mustavalkoisia myöhästelyjen ja liian ajoissa olemisien suhteen. 

Lähtökohtaisesti totta, että myöhästyminen huonompaa. Aina ei ole henkilön oma vika, varsinkin jos useampi henkilö linkittyy  mukaan valmisteluihin ja lähtöön.  

Vierailija
87/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon aina etuajassa koska en halua myöhästyä mutta missään nimessä en tunge kotiin/tapaamispaikalle liian aikaisin, luumuilen nurkan takana.

sama mulla. istun autossa ja odottelen.kiva miettiä,rauhoittua jne. hyvä että en myöhästy esim, kampaamo tms kaveritapaaminenkin. ruuhka tms jokin yllätys. mutta kenenkään kotiin en tunge just liian ajoissa, koteihin se 5 min yliaikaa. ehtivät puuhastella jne. firman sisäpihalla parkkipaikalla luen vaikka uutiset ja itsekin valmistaudun.

Vierailija
88/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä välillä kuskailee mua ja aina ilmoitan hakuajan niin, että siinä on varoaikaa. Tulee kuitenkin etuajassa vaikka olen sanonut monta kertaa, että mä laitan itseäni vielä valmiiksi loppuun asti ja olen kyllä autossa ajallaan. Sitten välillä mutisee siitä, että olet myöhässä vaikka en olekaan. On joskus kuskannut mun tytärtäkin ja tytär alkoi lopulta tehdä niin, että meni autoon tasan silloin kun oli sovittu vaikka näki toisen pihassa.

Ei tarvitse tulla 10-15 minuuttia aiemmin kun se varoaika on jo huomioitu.

Tämä on muuten vanhemman väen erikoisuus. Mennään joka paikkaan liian ajoissa. Kaupat avautuvat klo.9.00. Siellä ollaan jo 8.30 ihmettelemässä miksei pääse sisään.

on niitäkin jotka tykkää ottaa aamuraikasta ilmaa ulkona ekaks ja jutella tutun kanssa. ne kyll tietää,että luukku ei avaudu liian ajoissa. myös jos julkisilla liikkuu-niiden ehdoilla joutuu menee,ajoitus ennemmin että odottelee putiikin ulkopuolella chillailen. 

Vierailija
89/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain asioissa sietää saada noottia myöhästymisestä mutta siinäkin vähön pelisilmää. Onko johtunut jostain muusta kun siitä , että ei olisi valmistauduttu ja ns. kunnioitettu aikatauluja?

Joskushsn voi johtuavaikka jostsin odottamattomasta mikä ei täysin jenkilön oma vika. Aina voi tietenkin väittää, että extra aikaa on hyvä ottaa odottamattomien tapahtumien vuoksi, mutta ei ehkä aina. Riippuu taas kuinka kohtalokas olisi se lopputuloksen kannalta, jos tulee joku  viivytys ja myöhästyy vaikka 5-10 min? 

Aina tuonlaaatyiset  myöhästelyt ei niin järkyttäviä, vaikka epäkohteliasta.  

Vierailija
90/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa vouhotetaan monesti siitä, että joku  on myöhässä tai etuajassa. Riippuu niin paljon tilanteesta. onko tökeröä vain vähän vai paljon. 

Koska täsmällisyys ei niin jelppoa aina toteuttaa tietenkin etuajassa oleminen aina parempi. Ei myöhästy mistään. Eikä tarvitse  kiirehtiä. 

On tiettyjä tapauksia missä etuajassa oleminen on hieman kiusallista esim. joihinkin juhliin tai tapaamisiin saapuminen. Toki silloin voi välttää tilannetta sillä, että vaikka on paikalla, ei mene vielä sisään. Joisssin tilanteissa ei haittaa, kuten lääkärikäynnillä, vaikka  ilmoittautuu aikaisemmin.

Samoin työhaastatteluun ei haittaa, koska eihän henkilö varmaan otetakaan. että hänet otettaisiin etuajassa vastaan, vaikka ilmoittautuisi. respaan, joten haastateltelijan ei tarvitse kiusaantuu siitä. Eri asia tietenkin jos ei ole vastaanottoa erikseen ja kolkuttelee jonkun oveen etuajassa.&

Asia on juuri niin mustavalkoinen. Jos saavut paikalle laivalla / chaterkopterilla / pikavuorolla niin kysy etukäteen onko ok tulla tunti etukäteen. Liian aikaisin paikalle saapuminen on epäkohteliasta joka tapauksessa, ellet edes kysy onko homma ok.

Kommentistasi tuli selväksi, että äitisi kuuluu juuri niihin ihmisiin jotka eivät voi käsittää etteivät kaikki juhlan järjestäjät istu aamu kahdeksasta asti pyhävaatteet päällä odottamassa eteisessä että juhlaväki saapuu kello 16. Päättelin siitä, kun hoit että olivat yöpuvussa tuntia ennen juhlia. Mitä väliä vaikka olisivat yöpuvussa vielä viisi minuuttia ennen juhlia, jos ovat alkamisaikaan valmiina vastaanottamaan vieraat?

Vierailija
91/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 15 minuuttia etuajassa vähemmän tärkeisiin tapaamisiin. Tärkeisiin tapaamisiin  30 minuuttia - 1 tunti aikaisemmin. Ettei voi ainakaan syyttää että en ollut paikalla.

Joo mutta tajuatko daiju että sillä tapaamallasi ihmisellä voi olla muuta ennen sinun korkeutesi tapaamista. Jos juhlat alkaa klo 19, niin juhlakalu saattaa seistä vielä suihkussa tuntia aikaisemmin.

Niin, mitä sitten? Jos se on oikeasti joku tuttu, niin kuoletko siihen jos joku on sun seuranasi kun suoristelet hiuksiasi 

Itse en ainakaan HALUA ketään siihen viereen höpöttää, jos laitan itseäni esim johonkin juhliin valmiiksi.

Tämä. Ja miksi kukaan haluaisi siihen viereen höpöttämään kun toinen vasta valmistautuu ja muut vieraat tulevat puolen tunnin päästä? Eivätkö nämä ihmiset tajua miten kiusallista se on?

Vierailija
92/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On fiksua olla ajoissa. Ap kehittelee höpöjuttuja lämpimikseen ha koska on yksinäinen. 

Taitaa itse olla aina myöhässä esim tarjoilujen ja siivouksen kanssa.  Mä olen ajoissa niissäkin, tervetuloa!

Mä en enää odota ketään. Jos toinen myöhästyy sovitusta ajasta yhtään, poistun.  Mulla oli tällainen "ystävä" ja  lopetin sen ystävyyden. Hän oli muutenkin aina ottamassa. 

Mulla on sama. Jos järjestän jotain juhlia tai illanviettoa, niin teen valmistelut aina hyvissä ajoin ja vaikka joku ruoka nyt sattuisikin olemaan vielä uunissa kun vieraat alkavat saapumaan, niin ei tuo mitään haittaa. Saa sen vieraiden aikanakin uunista pois ja onpahan ainakin tuoretta 

Mutta kun se ensimmäinen vieras saapuu 40 minuuttia ajoissa, jolloin sinä olet vasta työntämässä ruokaa uuniin, keittiö on levällään ja sinullakin vielä collarit päällä ja paplarit tukassa. Tässä ei puhuta ihmisistä, jotka ovat kohteliaasti ajoissa sen 10, ehkä 15 minuuttia, vaan niistä jotka ovat epäkohteliaan törkeän ajoissa. 

Vierailija
93/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On fiksua olla ajoissa. Ap kehittelee höpöjuttuja lämpimikseen ha koska on yksinäinen. 

Taitaa itse olla aina myöhässä esim tarjoilujen ja siivouksen kanssa.  Mä olen ajoissa niissäkin, tervetuloa!

Mä en enää odota ketään. Jos toinen myöhästyy sovitusta ajasta yhtään, poistun.  Mulla oli tällainen "ystävä" ja  lopetin sen ystävyyden. Hän oli muutenkin aina ottamassa. 

Mulla on sama. Jos järjestän jotain juhlia tai illanviettoa, niin teen valmistelut aina hyvissä ajoin ja vaikka joku ruoka nyt sattuisikin olemaan vielä uunissa kun vieraat alkavat saapumaan, niin ei tuo mitään haittaa. Saa sen vieraiden aikanakin uunista pois ja onpahan ainakin tuoretta 

Mutta kun se ensimmäinen vieras saapuu 40 minuuttia ajoissa, jolloin sinä olet vasta

Sanoisin kyllä näin ohiksena että kyllä se vartin etuajassa tulijakin ottaa päähän. Miksi, oi miksi? Miksei voi tulla silloin kun on kutsuttu?

Vierailija
94/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon enemmän harmia ja ärtymystä mulle on koitunut näistä etukäteen paikalle tunkijoista kuin myöhästelijöistä. Mutta mun kohdalla nää on olleet ihan eri kaliiperin aikatauluista poikkeajia, nimittäin myöhästyneet on olleet sen 5-10 min myöhässä, kun nämä ennakoivat siinä 15-60 min. 

Vierailija
95/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lukunsa ovat nämä, jotka väittävät että eivät osaa arvioida matkaan kuluvaa aikaa tai ei tarkalleen tiedä, minne on menossa. Nykyään on google mapsit ja kaikki, käyttäkää hyväksi niitä. Ei tarvitse lähteä tuntia ennen matkaan johon menee 15 minuuttia.

Vierailija
96/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lukunsa ovat nämä, jotka väittävät että eivät osaa arvioida matkaan kuluvaa aikaa tai ei tarkalleen tiedä, minne on menossa. Nykyään on google mapsit ja kaikki, käyttäkää hyväksi niitä. Ei tarvitse lähteä tuntia ennen matkaan johon menee 15 minuuttia.

Mulla on työkaveri joka tulee töihin joka päivä klo 5:30. Työvuoro alkaa seitsemältä. Hän on ollut samassa puljussa töissä kolmisenkymmentä vuotta ja koko sen ajan asunut samassa paikassa. Ei kuulemma osaa arvioida kauanko fillarilla kestää ajaa töihin, siksi tulee niin ajoissa.

Mutta hänellä onkin muistisairaus.

Itse mietin samaa että miten ihmiset eivät tiedä kauanko mihinkin matkaan menee, kun Maps tosiaan näyttää sen sekä autolla, kävellen, fillarilla että julkisia käyttäen yllättävän tarkasti.

Vierailija
97/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teki niin tai näin , aina väärinpäin . Parempi kun ei mene kylään ollenkaan ,  pysyy kotona vaan .

Menee ajallaan niin kaikki on tyytyväisiä.

Ajallaan tarkoittaa sitä, ettei myöhästy 

Kokelepa lähettää lapset kouluun joka päivä myöhässä tai mene työpaikalle jokapäivä myöhässä, lääkäriinkin voisi oikeastaan mennä vasta tunnin päästä siitä, kun aika on varattu 

Ajallaan ei tarkoita edelleenkään myöhästymistä. Ja ihan oikeasti, ei se bussi tai polkupyörä hajoa joka päivä, joten on ihan turha varautua jatkuvasti puolen tunnin varoajalla. 5-10 min riittää päivittäisiin menoihin ja jos kerran elämässään

Tärkeät tapaamiset ovat asia erikseen, mutta jos ollaan lähdössä samalla kyydillä Ikeaan ja olet 30 min ennen sovittua parkkiksella huokailemassa, niin se ei ole ok. Se on toisen aikatauluja epäkunnioittavaa olla liian ajoissa. Sovitaan, että tulet meille illalla kuudelta ja klo 17:20 olet oven takana, koska sinulla nyt ei sattunutkaan olemaan kotona mitään tekemistä niin tulit sitten. Kampaajallekin menet hyvissä ajoin, niin voidaan sitten hyvissä ajoin aloittaakin, kampaaja reppana vain ei ole itse ehtinyt pitämään yhtään taukoa, kun yksikään asiakas ei ole pitänyt sovituista ajoista kiinni. 

Vierailija
98/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri joka tulee töihin joka päivä klo 5:30. Työvuoro alkaa seitsemältä. Hän on ollut samassa puljussa töissä kolmisenkymmentä vuotta ja koko sen ajan asunut samassa paikassa. Ei kuulemma osaa arvioida kauanko fillarilla kestää ajaa töihin, siksi tulee niin ajoissa.

Itse mietin samaa että miten ihmiset eivät tiedä kauanko mihinkin matkaan menee, kun Maps tosiaan näyttää sen sekä autolla, kävellen, fillarilla että julkisia käyttäen yllättävän tarkasti.

Mullakin on työkaveri joka tulee töihin omalla autolla ja tuntia ennen vuoron alkamista. Itse en viitsi istuskella työpaikalla ilman palkkaa yhtään minuuttia.

Vierailija
99/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teki niin tai näin , aina väärinpäin . Parempi kun ei mene kylään ollenkaan ,  pysyy kotona vaan .

Menee ajallaan niin kaikki on tyytyväisiä.

Kyllä. +/- 5min kelpaa kaikille, mikäli kyse ei ole juuri tiettyyn aikaan tapahtuvasta asiasta, kuten hammaslääkäri. Vaikka he ovat kyllä yleensä itse myöhässä...

Vierailija
100/113 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on työkaveri joka tulee töihin omalla autolla ja tuntia ennen vuoron alkamista. Itse en viitsi istuskella työpaikalla ilman palkkaa yhtään minuuttia.

Ohis. Moni noista aikaisin saapuvista tulee töihin sosiaalisista syistä. Heistä on kiva jutella työkavereiden kanssa niitä näitä ennen työn alkamista. Osa on sitten näitä ketkä haluavat olla aina ajoissa. Mieluummin vaikka 1h ennen ettei vaan myöhästy.