Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä kasvisruoka viikonlopuksi (saa sisältää maitotuotteita ja kananmunaa)?

Vierailija
30.09.2025 |

Vieraaksi on tulossa pariskunta joka ei syö lihaa mutta maitotuotteita ja kananmunaa kyllä. Vaikka ovat tuttuja ja läheisiä, en halua kysyä heiltä vinkkiä ruokaan vaan haluan että ruoka on mieluisa yllätys heille. Meinasin ensin pomminvarmaa menestystä eli kasvislasagnea, mutta onko muita hyviä, ruokaisia ja juhlavia ruokia? (Mun mielestä lasagne on juhlava..)

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalaiset perunat, perunoiden väliin tomaattia joko siivuina tai murskana, mustia oliiveja, fetaa ja mausteita. Kostukkeeksi voi käyttää vaikka kermaa. Itse teen tuon peruna-sipulisekoitukseen, pelkistä perunasiivuista tehtynä mulla nousee verensokerit hallitsemattomasti ylös.

T DM1

Vierailija
42/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalotofun sivuilta butter tofu. Todella hyvä resepti.

Väärä nimi koko ruoalle, kun tuo ei sisällä voita ollenkaan niin kuin pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienirisotto. Jos jossain lähellä on sopivaa metsää, niin mikäs sen hienompaa kuin tehdä risotto itse poimituista suppilovahveroista.

Miksi te saatanan maalaiset aina oletatte että vieressä on sienimetsä ja etenkin että on halua poimia ja sellaiset vaatteet ja kumisaappaat joita siellä tarvitaan.

Vierailija
44/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienirisotto. Jos jossain lähellä on sopivaa metsää, niin mikäs sen hienompaa kuin tehdä risotto itse poimituista suppilovahveroista.

Miksi te saatanan maalaiset aina oletatte että vieressä on sienimetsä ja etenkin että on halua poimia ja sellaiset vaatteet ja kumisaappaat joita siellä tarvitaan.

Mä poimin sienet torilta, ihan yhtä hyviltä ne maistuvat eikä tarvitse nimitellä ketään.

Vierailija
45/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n kasvislasagne on pomminvarma, niin pitäytyisin ehkä siinä, ja kokeilisin vaikka jollain uudella reseptillä salaattia ja jälkiruokaa siihen seuraksi. Esim. joku salaatti vadelmavinaigreten kanssa sopisi lasagnen kylkeen. 

Vierailija
46/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeityo perunasta ja kukkakaalista. Siinä on kaikki mitä ihminen tarvitsee ja se on suurinta herkkua mitä on!

N62

Vierailija
47/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihana parmesanrisotto sitruunalla! 😊

Vierailija
48/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööh vieraat tuo oman ruokansa?

Vierailija
49/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kala poissuljettu eli ovatko kasvissyöjiä?

Miksi pitää miettiä kalaa kun kyseessä on kasvissyöjät? Ihme ajattelutapa ettei kasvisruoka ole ruokaa. 

Kasvikset on ruoan lisäke. Vaikkapa sen kalan tai possunkyljysten tms...

Vierailija
50/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssicurry

Vierailija
51/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeityo perunasta ja kukkakaalista. Siinä on kaikki mitä ihminen tarvitsee ja se on suurinta herkkua mitä on!

N62

Vauvanruoka juhlavaa ja herkullista? Korkeintaan pieni kupillinen vain alkupalaksi, tuo vaatii jo tukevampaa pureksittavaa pääruokaa.

Vierailija
52/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssicurry

Arkiruokaa, jota ei pidä tarjota vieraille. Jotain rajaa noissa mössöissäkin.

Vierailija
53/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sota-ajan herkkupihvit eli puanjuuripihvit. Laita keitetyt isot punajuuret viipaleiksi ja paneroit ne hyvin mausteiden kanssa ja paistat voissa, hätätilassa öljyssä. Margariini antaa huonon maun. Samalla systeemillä voi tehdä pihvejä myös muista juureksista, itse tykkään eniten punajuurista. Lanttu ei oikein käy minun mahalle ja selleriä suorastaan inhoan.

Vierailija
54/56 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienipiirakka, jos syövät sieniä

Vierailija
55/56 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkupaloiksi avokadoveneet savutofusoosilla, pääruokaksi ihana linssipata ja tekisin jonkin marjatriflen

Nyt kyllä vesi kielellä! Kuulostaa ihanalta! 

Vierailija
56/56 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipuliperunat ja soijarouhepihvit sipulirenkaiden kera. Ruusukaali, tuore salaatti. Väitän että jokainen lihansyöjäkin syö ja pyytää vielä lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän