Hyvä kasvisruoka viikonlopuksi (saa sisältää maitotuotteita ja kananmunaa)?
Vieraaksi on tulossa pariskunta joka ei syö lihaa mutta maitotuotteita ja kananmunaa kyllä. Vaikka ovat tuttuja ja läheisiä, en halua kysyä heiltä vinkkiä ruokaan vaan haluan että ruoka on mieluisa yllätys heille. Meinasin ensin pomminvarmaa menestystä eli kasvislasagnea, mutta onko muita hyviä, ruokaisia ja juhlavia ruokia? (Mun mielestä lasagne on juhlava..)
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kala poissuljettu eli ovatko kasvissyöjiä?
Miksi pitää miettiä kalaa kun kyseessä on kasvissyöjät? Ihme ajattelutapa ettei kasvisruoka ole ruokaa.
Kasvisruokavalioita on erilaisia. Pesco, pollo ainakin, joissa toisessa syödään myös kalaa, toisessa kanaa. Näitä on todella laaja kirjo, mitä ylipäänsä luetaan kasvissyöntiin, vaikka periaatteessa voisi arkijärjellä ajatella, että kalan tai kanan syönti ei voisi kuulua kasvissyöntiin.
Aloituksessa on kuitenkin kerrottu, että maitotuotteet ja kananmuna käy, joten jos kävisi kala tai kana, nekin olisi varmasti mainittu jo aloituksessa.
Tässä siis kysellä lakto-ovo-vege.
Kasvisgratiini kermalla ja juustolla kuorrutettuna.
Jälkkäriksi tiramisu tai daim-kakku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää miettiä kalaa kun kyseessä on kasvissyöjät? Ihme ajattelutapa ettei kasvisruoka ole ruokaa.
Kasvisruokavalioita on erilaisia. Pesco, pollo ainakin, joissa toisessa syödään myös kalaa, toisessa kanaa. Näitä on todella laaja kirjo, mitä ylipäänsä luetaan kasvissyöntiin, vaikka periaatteessa voisi arkijärjellä ajatella, että kalan tai kanan syönti ei voisi kuulua kasvissyöntiin.
Aloituksessa on kuitenkin kerrottu, että maitotuotteet ja kananmuna käy, joten jos kävisi kala tai kana, nekin olisi varmasti mainittu jo aloituksessa.
Kaikki ei ole näistä niin perillä. Sillä tuon kirjoitin. Ja kiitos tuon lakto-ovon mainitsemisesta, en muistanut mikä se on viralliselta nimeltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuruuaksi pinaattikeitto kananmunalla. Naposteluun kurkku- ja porkkanatikut. Pääruuaksi nyhtöhärkisnyhtokaurasoijakesäkurpitsa makaroonilaatikko. ( Lapsi kysy miks mä nauran kun kirjoittelen tätä). Jälkiruoaksi kasvissmuuthiet basilikan lehdillä koristeltuna.
Opetat lapsesi yhtä tyhmäksi kuin sinä?
Jaa ei siis kelpaa luetella kasvisruokia? Mitäs ruokia sitten fiksu ehdottaa?
Kasvissyöjänä tulee mieleen heti useampia lajeja, mutta on tyhmää ehdottaa kalaa kun kysytään kasvisruokavinkkejä.
Enhän mä kalaa kirjottanutkaan..
Alkuun maa-artisokkakeitto, yrttiöljy ja pataleipää.
Pääruoaksi sieniravioleja (harjoittele jos et ole aiemmin tehnyt).
Jälkiruoaksi porkkanakakku ja tuorejuustojäätelöä
Jätskilöö ja kinuskikastiketta sekä tuoreita marjoja jälkkäriksi. Kermavaahtoa ja nonppiksii päälle.
Kermatoffee omar-karkkeja kans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole näistä niin perillä. Sillä tuon kirjoitin. Ja kiitos tuon lakto-ovon mainitsemisesta, en muistanut mikä se on viralliselta nimeltään.
Ei näistä tarvitse olla sen enempää perillä, riittää kun ihan alkeellisella luetunymmärtämisellä havaitsee, että haetaan kasvisruokia joissa saa olla munaa ja maitotuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netti on täynnä ohjeita, etsi ihan itse.
Ei. On paljon mukavampaa kysellä eläviltä ihmisiltä vinkkejä kuin ruveta selailemaan jotain K-Ruoka sivuja. Nytkin olen saanut jo kaksi hyvää vinkkiä, ratatouillen ja sienirisoton. Tuskin olisin niihin törmännyt noilla sivuilla.
ap
Kyllä olisit, olet vain laiska ja haluat kaiken valmiina.
Melanzane alla parmigiana, kasvis-linssicurry, kasvisbolognese (esim lasagneen), risotot, kaalikääryleet sienitäytteellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuruuaksi pinaattikeitto kananmunalla. Naposteluun kurkku- ja porkkanatikut. Pääruuaksi nyhtöhärkisnyhtokaurasoijakesäkurpitsa makaroonilaatikko. ( Lapsi kysy miks mä nauran kun kirjoittelen tätä). Jälkiruoaksi kasvissmuuthiet basilikan lehdillä koristeltuna.
Opetat lapsesi yhtä tyhmäksi kuin sinä?
Jaa ei siis kelpaa luetella kasvisruokia? Mitäs ruokia sitten fiksu ehdottaa?
Kasvissyöjänä tulee mieleen heti useampia lajeja, mutta on tyhmää ehdottaa kalaa kun kysytään kasvisruokavinkkejä.
Enhän mä kalaa kirjottanutkaan..
Oli tuolle toiselle tollolle, jolle kasvisruoka on ilmeisesti jotain niin eksoottista ettei pysty ymmärtämään.
Jälkkäriksi maitokaakaojuoma kermavaahdolla ja dallaspullaa.😍374
Jälkkäriksi mokkakoffee, konjakki ja sikaari salin puolella tarjoiltuna
Täytetyt kesäkurpitsat. Helppoja annostelua(ja kattausta) miettiessä.