Miten tämä nyt nykyään menee? Kannattaako minun köyhän työttömän ottaa lahjana vastaan pieni talo?
Sen arvo on alle 10 000e, mutta periaatteessa ihan asuttava. Olenko sitten suurissa vaikeuksissa jos otan sen? Se olisi vain unelmieni täyttymys.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Joudut maksamaan lahjaveron
Satanen kymppitonnista. Kannattaa odottaa ensi vuoteen, lahjavero pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun mahdollista vaikka pitää airbnb:tä siellä että saisit talosta jotain tuloa?
On niin pikkuruinen, että ei kyllä ole. Mutta kun on niin pieni, ja siellä on tulisijoja, niin ajattelin, että lämmitys ei olisi kauhean kallista.
Tuon "ajattelin ettei ole kallista" takia ei kannata ottaa.
Tarkoitin, että olen 10v maksanut isomman omakotitalon lämmityskulut, niin tiedän, että tässä ne olisi pienemmät. Ja puilla lämmitys on tuttua.
No mikäs siinä sitten, ei kun talon omistajaksi.
Älä edes enää mieti. Itselleni jos tuollainen tilaisuus tulisi, olisin jo muuttanut.
Talon omistaminen vaikuttaa sosiaalietuuksiin. Kannattaa laskea, minkä verran vähemmän saat rahaa kuin vuokralla asuessa. Kannattaa myös arvioida menot yläkanttiin esim. matkustamisen hinnat, talon ylläpito/korjaaminen ym. ja sitten laskea, onko taloudellisesti järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko varaa maksaa sähkö- ja vesilaskut ja kiinteistövero ym jätemaksut, että talo pysyy asuttavana jatkossakin?
Olen nyt asunut 10v omakotitalossa vuokralla. Ja olen pystynyt maksamaan kaiken. Olen siis maksanut kiinteistöveron, jätemaksut , vuokran, sähkön ym. Nyt jäin työttömäksi ja en enää halua maksaa sijoittajalle vuokraa. Teen sellaista perustyötä, että uskoisin, että työllistyn kyllä, mutta en nyt ehkä ihan saman tien. Lainaa en ole pankilta saanut pienen palkan takia ja kun ei ole mitään vakuuksia.
Oliko tämä aloittajan vai jonkun muun kommentti? Jos asut vuokralla ok-talossa ja et halua enää maksaa talon omistajalle vuokraa,voit kysyä,millaisilla kuukausierillä sinun olisi mahdollista ostaa kiinteistö omaksesi. Jos sinulla on mahdollisuus saada työtä,asiassa ei ole mitään ongelmaa. Pankeilta ei lainaa enää saa,vaikka luottotiedot olisivat moittettomat,sillä ihmisten ei haluta omistavan mitään. Vaikka eihän täällä Suomessa kukaan mitään omistakaan,ei oikeasti: on kiinteitövero,alvi,jätemaksut ja sitärataa. Edes tonttia ilman rakennusta et täällä voi omistaa ja asuntovunujen verotus nostettiin törkeäksi ihan vain siksi,ettei kukaan pääse pakoon tätä saatanallista järjestelmää. Mieti ihan itse siitä sitten..Jos voisin.lähtisin vi..uun SUomesta.
Vierailija kirjoitti: Ei kannata, koska läthee asumistuki ja toimeentulotuki alta pois.
Ei lähde toimeentulotuki. Lopeta paskanjauhanta aiheesta, josta et selvästi tiedä lainkaan mitään.
Miksi edes mietit koko asiaa? Olet asunut omakotitalossa ja selvinnyt siitä. Et saa pankilta lainaa omaan taloon ja nyt joku ostaisi talon sinulle. Sinulla loppui työt siellä, etkä enää halua maksaa vuokraa. Eikö tämä nyt ole ihan itsestäänselvyys? Käytä tuo mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti: Ei kannata, koska läthee asumistuki ja toimeentulotuki alta pois.
Ehkä ap pärjää 600 euron työmarkkinatuella tai saa pientä työtuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko varaa maksaa sähkö- ja vesilaskut ja kiinteistövero ym jätemaksut, että talo pysyy asuttavana jatkossakin?
Olen nyt asunut 10v omakotitalossa vuokralla. Ja olen pystynyt maksamaan kaiken. Olen siis maksanut kiinteistöveron, jätemaksut , vuokran, sähkön ym. Nyt jäin työttömäksi ja en enää halua maksaa sijoittajalle vuokraa. Teen sellaista perustyötä, että uskoisin, että työllistyn kyllä, mutta en nyt ehkä ihan saman tien. Lainaa en ole pankilta saanut pienen palkan takia ja kun ei ole mitään vakuuksia.
Oliko tämä aloittajan vai jonkun muun kommentti? Jos asut vuokralla ok-talossa ja et halua enää maksaa talon omistajalle vuokraa,voit kysyä,millaisilla kuukausierillä sinun olisi mahdollista ostaa kiinteistö omaksesi. Jos sinulla on mahdollisuus saada työtä,asiassa ei ole mitään onge
Omistaja ei myy minulle sillä hinnalla, jonka pystyn maksamaan. Se on tosi surullista, koska olen rempannut ja kunnostanut tätä taloa paljon. Mutta joo, oma vikahan se on. Ei vuokranantaja mitään ole vaatinut, olen vain halunnut tehdä.
Nyt pakkaamaan siitä!😍