Sun Duolingo -streak tällä hetkellä?
Kerro myös, mitä kieltä opiskelet.
Mulla Italia 370pvä
Kommentit (34)
Täällä on kerrottu, että duolingo on pilalla. Tein sitä puolitoista vuotta, mutta sitten lopetin. En aloittanut uudestaan, koska se on nykyisin kuulemma huono ja ai:tä on hyödynnetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Duolingossa opiskelu tapahtuu? Paljonko maksaa?
siellä on drag and drop -lausetehtäviä, luetun- ja kuullun ymmärtämistä, oppimisen pelillistämistä, sanastoharjoituksia ja vaikka mitä. Saatavilla ilmaisversio ja maksullinen (jotain 10€/kuussa?)
Onko ilmaisversiosta mihinkään? Kuinka pian on käytännössä pakko siirtyä maksulliseen versioon?
Vierailija kirjoitti:
Saksaa. 1948 päivää. Oikeasti haluaisin etsiä apin joka ei suolla tekoälyllä koko ajana samoja lauseita niin oppisin paremmin. Mutten raaski katkaista streakia.
Duolingo voisi käyttää AI:tä paljon enemmän! Miksi minun pitäisi opetella sanomaan kuinka olen vaikka Philadelphiasta kotoisin? Paljon järkevämpää olisi osata kertoa kuinka olen Suomesta. Samoin näin miehenä minua ei valtavasti kiinnosta joku mekon ostaminen. Toki miehet saa sellaisia ostaa, mutta minä tuskin tarvitsen koskaan. Näkyy hyvin se kuinka Duolingo ei osaa käyttää AI:tä. Se voisi luoda profiilin minusta ja kysellä hieman harrastuksia ja kiinnostuksen aiheita ja sitten sen perusteella luoda ne harjoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksaa. 1948 päivää. Oikeasti haluaisin etsiä apin joka ei suolla tekoälyllä koko ajana samoja lauseita niin oppisin paremmin. Mutten raaski katkaista streakia.
Duolingo voisi käyttää AI:tä paljon enemmän! Miksi minun pitäisi opetella sanomaan kuinka olen vaikka Philadelphiasta kotoisin? Paljon järkevämpää olisi osata kertoa kuinka olen Suomesta. Samoin näin miehenä minua ei valtavasti kiinnosta joku mekon ostaminen. Toki miehet saa sellaisia ostaa, mutta minä tuskin tarvitsen koskaan. Näkyy hyvin se kuinka Duolingo ei osaa käyttää AI:tä. Se voisi luoda profiilin minusta ja kysellä hieman harrastuksia ja kiinnostuksen aiheita ja sitten sen perusteella luoda ne harjoitukset.
Joo mulla Italia-versiossa kysyttiin kerran mikä on Internet Italiaksi. En tiedä onko olemassa kieltä, jossa Internetistä puhuttaisiin jollain toisella sanalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä, taitaa olla 268 pv nyt. Täytyy kyllä myöntää, että olen selkeästi oppinut paljon tuota kieltä!
Miksi 😯
?
Miksi kukaan haluaa opiskella venäjää nykyään?
Puolustusvoimissa ja viranomaistiedustelussa on huutava pula venäjänosaajista. Saa isot rahat jos kielitaitoa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siellä on drag and drop -lausetehtäviä, luetun- ja kuullun ymmärtämistä, oppimisen pelillistämistä, sanastoharjoituksia ja vaikka mitä. Saatavilla ilmaisversio ja maksullinen (jotain 10€/kuussa?)Onko ilmaisversiosta mihinkään? Kuinka pian on käytännössä pakko siirtyä maksulliseen versioon?
itse oon pelannut pari vuotta ilmaisversiolla. Lähinnä siinä haittaa mainokset ja se, että käytössä on vähemmän elämiä. Tosin välillä Duolingo antaa maksuttomia ilmaisversioita kolmeksi päiväksi, jos on pelannut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä, taitaa olla 268 pv nyt. Täytyy kyllä myöntää, että olen selkeästi oppinut paljon tuota kieltä!
Miksi 😯
?
Miksi kukaan haluaa opiskella venäjää nykyään?
Puolustusvoimissa ja viranomaistiedustelussa on huutava pula venäjänosaajista. Saa isot rahat jos kielitaitoa löytyy.
Typeryyttä jos kaikki lopettaa nyt ko. kielen opiskelun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla Italia-versiossa kysyttiin kerran mikä on Internet Italiaksi. En tiedä onko olemassa kieltä, jossa Internetistä puhuttais
On, esim. Suomi: puhutaan internetistä, netistä ja verkosta. Sama taitaa toistua useimmissa kielissä.
Vierailija kirjoitti:
Ladataan sovellus. Sitten valitaan kieli, jota halutaan opiskella. Sitten tehdään tehtäviä, joita ohjelma tarjoaa. Myös puheharjoituksia. On ilmainen. Pelillistetty, mikä tekee oppimisesta hauskempaa. Esim. leikkimielistä kisailua muiden opiskelijoiden kanssa pisteiden keruusta.
Parhaiten sopii mielestäni opiskeluun silloin, kun kielen perusteet ovat jo hanskassa. Mutta oppii kyllä, vaikka ei osaisi mitään. Itse aloitin espanjan. Nyt pitäisi ostaa espanjan kielioppikirja, jotta voisi miettiä rakenteita. Tai tietysti netistä löytyy kielioppi, mutta pidän paperiversiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla Italia-versiossa kysyttiin kerran mikä on Internet Italiaksi. En tiedä onko olemassa kieltä, jossa Internetistä puhuttais
Onhan se am. englanniksi jotain "inö(r)ned"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ladataan sovellus. Sitten valitaan kieli, jota halutaan opiskella. Sitten tehdään tehtäviä, joita ohjelma tarjoaa. Myös puheharjoituksia. On ilmainen. Pelillistetty, mikä tekee oppimisesta hauskempaa. Esim. leikkimielistä kisailua muiden opiskelijoiden kanssa pisteiden keruusta.
Parhaiten sopii mielestäni opiskeluun silloin, kun kielen perusteet ovat jo hanskassa. Mutta oppii kyllä, vaikka ei osaisi mitään. Itse aloitin espanjan. Nyt pitäisi ostaa espanjan kielioppikirja, jotta voisi miettiä rakenteita. Tai tietysti netistä löytyy kielioppi, mutta pidän paperiversiosta.
Duolingon heikkous on se, ettei ilmaisversiossa selitetä selkeästi auki kielioppisääntöjä itse pelivaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi ostaa mekon myös tyttöystävälleen/vaimolleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoa opituilla lauseilla ei ole mitään tekemistä kielen opiskelun tai etenkään oppimisen kanssa. Siksi esimerkkien tulee olla niin pähkähulluj ettei niistä ole sellaisenaan juuri hyötyä, vaan pitää oppia niiden perusteella rakentamaan itse järkevät lauseet opettelemalla sanasto ja kielioppi.
Ja voi kerätä pisteitä, joilla voi jäädyttää pelin jos unohtu päivä välistä. Eli streak ei katkea unohdukseen.