Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miespuolinen kaverini kertoi, että alkoi parisuhteeseen vain seksin takia

Vierailija
29.09.2025 |

Enkä usko, että tuo on edes kovin harvinaista. 

Kommentit (184)

Vierailija
141/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en oo seurustellut kuin seksin takia. Nyt 40+ iässä takana vajaa 300 lyhyttä ja pitkää suhdetta.

Olen kateellinen.

Niin minäkin

Vierailija
142/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella miehellä suurin syy seurusteluun on seksi. Se ei tarkoita että ei miestä kiinnostais kumppanuus ja arjen jakaminen ja toinen toisensa tukeminen ja kannustaminen

On myös asumiskustannusten jakaminen

Asumiskustannukseni olivat vain taatusti edullisemmat yksin omistuskaksiossa, kuin (pienipalkkaisen) puolison kanssa isossa perheasunnossa.

Asuntojen kulut eivät nouse tasaisesti koon kasvaessa. Suhteessa kalleimmat neliöt ovat yksiöissä, sitten kaksioissa ja mitä isommaksi asunto muuttuu niin sitä halvempi on yksi lisäneliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin?

Vierailija
144/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nillä lakkasi toimimasta sinun kanssasi."

Olen eri, mutta samassa tilanteessa. TAkana on reilu 15 vuotta avioliittoa, yksi yhteinen lapsi. Paljon rakkautta, läheisyyttä, lämpöä, välittämistä, huumoria, hyviä hetkiä. Taloudellisesti erinomainen tilanne, matkustellaan ja nautitaan elämästä. Kaikesta kyetään puhumaan, myös vaikeista asioista, nykyään hyvinkin rakentavasti ja loukkaantumatta/loukkaamatta.

Mutta. Ne vaihdevuodet. Vaimo on ihan rehellisesti kertonut miten nykyään ei enää tippaakaan ole erotiikka mielessä, mistään ei enää syty. Ei minusta tai meistä, muttei myöskään mistään sellaisesta materiaalista joka olisi aiemmin vähintään hieman kutkuttanut. Erilaisissa terapioissa on käyty, hormonihoitoja kokeiltu. Ei mitään. En minä tiedä onko pohjimmiltaan kyse minusta, ja olisiko tilanne eri jos kyseessä olisi joku muu kumpaani. Toisaalta lopputulos on kannaltani ihan sama: mitään värähtelyä ei meillä ole. Kyllä vaimo edelleen haluaa olla lähellä, pussailla, halailla ja jutella, mutta ei kuulema ole mitään mitä minä voisin tehdä eri tavalla, jotta tilanteesta pääsisi eteenpäin. Vaimoni ei myöskään halua tehdä mitään minun eteen, jos hän ei itse ole kiihottunut, jota ei siis enää tapahdu. Näin ollen mitään seksuaalista kanssakäymistä ei meillä ole, ja tällä tarkoitan siis muutakin kuin vain yhdyntää.

Täysin itse vasta juuri 50, ja kyllä tässä on nyt todella vakava paikka. Edelleen ajattelen että ehkä tämä on vain vaihe, mutta pikkuhiljaa täytyy ruveta uskomaan että tämä on nyt tästä eteenpäin pysyvästi näin. Ja jos näin on, on siis vaihtoehdot tasan tarkkaan joko se, että hyväksyn suhteemme muuttumisen aseksuaaliseksi, tai totean että tiemme on parasta erota.

Jos valitsen jatkaa, on riski merkittävä että minulta pikkuhiljaa alkaa hiipumaan into olla vaimon lähellä ja osoittaa rakkautta. Kuten ne, jotka kokevat vastenmielisenä tilanteen jossa mies osoittaa läheisyyttä vaan saadakseen seksiä, alkaisi minulla todennäköisesti jossain vaiheessa kyllästyttämään osoittaa läheisyyttä kun tietää että se ei _koskaan_, kategorisesti voi johtaa mihinkään muuhun. Ja sen tiedän että siitä seuraisi kyllä suhteeseen lisää ongelmia.

Toisaalta jos päätän lähteä, on se lopullinen ja peruuttamaton ratkaisu, rikkoo perheemme, eikä todellakaan takaa että saisin tippaakaan enemmän kehollista huomiota muualtakaan. Ei tässä iässä enää potentiaaliset kumppaniehdokkaat mitenkään kasva puussa. On varsin realistinen riski että jäisin yhtä tyhjän päälle kuin nytkin, mutta olisin vielä rikkonut perheen ja menettänyt rakastamani ihmisen samalla.

Eli on todellakin varsin merkittävä ongelma tämä, ja alleviivaa miten tärkeää seksielämä parisuhteessa minulle on. Ja uskoisin että puhun todella monen muunkin miehen puolesta tässä.

Vierailija
145/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta opin että mies kannattaa valita niin ettei jätä heti kun alkaa vaihdevuodet

Vierailija
146/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä sen syyn pitäisi olla? kun tapaillaan ja seurustellaan niin tuskin nyt palavasta rakkaudestakaan vielä kyse on?

Normaalit ihmiset ovat kiinnostuneita myös sen tapailukumppanin ajatuksista eikä vain omien tarpeidensa tyydyttämisestä.

Mitä sellaisia ajatuksia naisilla on mistä miehet ovat kiinnostuneita?

Annan vinkin: Ei mitään.

Vierailija
147/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä sen syyn pitäisi olla? kun tapaillaan ja seurustellaan niin tuskin nyt palavasta rakkaudestakaan vielä kyse on?

Normaalit ihmiset ovat kiinnostuneita myös sen tapailukumppanin ajatuksista eikä vain omien tarpeidensa tyydyttämisestä.

Annan vinkin: olet homo

Vierailija
148/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, lopetatko seksin jos tiedät, että suhde tulee siitä johtuen päätökseen parin vuoden sisällä?

Vierailija
149/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähä on vikana kun aina lopetettuani seksin on mies lähtenyt suhteesta. Enkö olekaan kiinnostava vain koska olen olemassa?

Vierailija
150/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta opin että mies kannattaa valita niin ettei jätä heti kun alkaa vaihdevuodet

Nojoo, se on toinen ääripää tässä ilmiössä, että mies toteaa heti kun ensimmäiset vaihdevuodeoireet nostavat päätään että "kiitos, tämä oli tässä, haluan jonkun nuoremman". Sellaista miestä täytyy todentotta välttää.

Toinen ääripää on sitten sellainen tapaus joka ei halua ottaa mitään vastuuta sinänsä luonnolisen ilmiön ikävistä seurauksista. Joka siis vaan toteaa että "nyt minulla hormonitoiminta pysähtyi, enkä enää ole seksuaalisesti kiinnostunut mistään, ja se on luonnollista ja sille ei voi mitään, joten ole hyvä ja elä sen kanssa äläkä häiritse minua enää fyysisesti". Ja jos tämä ei kelpaa, uhriudutaan siitä että "mies jätti heti kun alkoi vaihdevuodet".

Vierailija
151/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä syy. Koska puolisoiden on hyvä tuntea voimakasta seksuaalista vetoa toisiaan kohtaan. Antaa pohjaa suhteelle eri tavalla kuin joku ihan kiva tyyppi. 

Vierailija
152/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs naistuttuni paljasti parin kaljan jälkeen, ettei ollut koskaan rakastanut aviomiestään. Takana oli vajaa 10 vuotta avioliittoa. Liitto oli ilmeisesti ollut miehen työvoitto. Varmaan onkin niin, että kun toinen välittää tosi paljon, on iso houkutus taipua suhteeseen  vaikkei itse välittäisi juurikaan. 

Vierailija
153/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palava rakkaus tai sitten pelkkä reikä? Ehkä se syy tapailuun pitäisi löytyä jostain sieltä välistä.

Vierailija
154/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hyvä syy. Koska puolisoiden on hyvä tuntea voimakasta seksuaalista vetoa toisiaan kohtaan. Antaa pohjaa suhteelle eri tavalla kuin joku ihan kiva tyyppi. 

Tässä on myös vinha pointti. On yksi asia, että toisen osapuolen sammuneen seksuaalisuuden voi fyysisesti osittain korvata omin käsin, mutta sitä se ei poista että sitä tuntee itsensä miehenä arvottomaksi. Irrelevantiksi. Näkymättömäksi. Jopa toisen silmissä vastenmieliseksi. Se hajottaa itsetuntoa ja saa surulliseksi. Valveillaoloajasta iso osa menee siihen että ajatuksen vaan pyörii sen ympärillä että on muuttunut miehenä turhaksi.

En minä usko että kukaan myöskään siitä ilahtuisi, jos kumppani yhtäkkiä toteaisi että "en halua enää käydä kanssasi syvällisiä keskusteluja elämästä, mielestäni sinulla ei ole enää annettavaa siihen, joten toivon että vaan annettaisiin sellaisten asioiden olla". Samalla tavalla siinä tuntisi itsensä toisen silmissä turhaksi ja arvottomaksi. Menisi pohja suhteelta.

Vierailija
155/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP.n mukaan mies sanoi ryhtyneensä suhteeseen seksin takia, ei seksuaalisen vetovoiman takia. Siinä on iso ero.

Vierailija
156/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaimoni ei myöskään halua tehdä mitään minun eteen, jos hän ei itse ole kiihottunut, jota ei siis enää tapahdu. Näin ollen mitään seksuaalista kanssakäymistä ei meillä ole, ja tällä tarkoitan siis muutakin kuin vain yhdyntää."

Tässähän se ratkaiseva asia on. Olen itse vaihdevuosi-ikäinen nainen ja varmasti tunnen monessa suhteessa kuten vaimosi. Spontaanisti en nykyään seksiä halua juuri koskaan.

Mutta minusta seksi nyt vain kuuluu hyvään parisuhteeseen. Sitä ei voi vain laittaa sivuun ja uskotella että suhde ei siitä muutu. Muuttuu se. Siksi on pakko löytää keinoja siihen että se puoli ei kokonaan kuihdu.

Rakastan myös miestäni niin paljon että haluan että hänellä on asiat hyvin ja hänen kohtuulliset tarpeensa tulevat tyydytettyä. Ihan samoin hänkin huolehtii monista minun ei-seksuaalisista tarpeistani.

Vierailija
157/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä sellaisia ajatuksia naisilla on mistä miehet ovat kiinnostuneita?"

Vaikkapa ajatuksia joissa on joku hieman erilainen näkökulma kuin naapurin Reiskalla?

Vierailija
158/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos jättää sen takia, niin saa lähteäkin. Kuka haluaa niin surkean ihmisen elämäänsä muutenkaan. 

Vierailija
159/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Moni jostain syystä kuvittelee että homous ja heterous näkyy siitä ketä haluaa seksuaalisesti. Todellisuudessa se näkyy parhaiten siinä kehen sitä romanttisesti ihastuu eli kuka viehättää ihan koko "pakettina". Ihmisen seksuaalisuus on yllättävän joustava mutta heterot ihastuvat romanttisesti toiseen sukupuoleen ja homot samaan.

Vierailija
160/184 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Moni jostain syystä kuvittelee että homous ja heterous näkyy siitä ketä haluaa seksuaalisesti. Todellisuudessa se näkyy parhaiten siinä kehen sitä romanttisesti ihastuu eli kuka viehättää ihan koko "pakettina". Ihmisen seksuaalisuus on yllättävän joustava mutta heterot ihastuvat romantti

Mikä siis on jos himoaa vastakkaista sukupuolta, ei oman sukupuolen kanssa halua olla missään tekemisissä mutta suhteessa kiinnostaa vain seksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän