Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää jos eläkkeelle pääsee vasta 67-vuotiaana

Vierailija
28.09.2025 |

Ja nyt olen vasta 52v. Joutuu sitä vielä kauan odottamaan. T. Valis 

Kommentit (202)

Vierailija
41/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä säkin oikein valitat, kun et eläissäsi ole mitään kunnollista työtä edes tehnyt? Nytkin sun ainoa työsi on vastata välillä puhelimeen, ja senkin sä teet kotona istuen. Onpa raskasta, huh huh 🥵

t.siivooja 63v

Mä niin ymmärrän katkeruutesi. Mulla kun on ollut niin upea ja helppo elämä. (Saa nähdä, tajuaako kukaan mitä tarkoitan).ap

Meinaatko, että kaikki sellaiset ihmiset joilla on ollut elämässä vastoinkäymisiä pitäisi päästää eläkkeelle viiskymppisinä? Eipä taitaisi kovin montaa 50+ olla mukana työelämässä.

En meinaa. Tuo mun upea ja helppo elämä oli sarkasmia. Musta on sairasta, jos joku on mulle kateellinen. Olisi kateellinen jollekin itsenäiselle, akateemiselle naiselle. Mistä mulle voi olla ka

Enpä usko, että kukaan sua kadehtii, vaan kyseenalaistaa lähinnä sun haaveesi eläkkeellepääsystä. On ihmisiä, joilla on kovia kipuja ja kulumia ja joutuvat silti tekemään fyysistä työtä, kun ei edes lääkärintodistuksilla ja suosituksilla pääse sairaseläkkeelle. Sulla ei sentään sellaisia murheita ole.

Vierailija
42/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1973 syntyneillä (nyt 52), alin eläkeikä on kyllä 66v.

1984 syntyneillä se on 67v.

Mitä täällä palstalla tarkoittaa nuo alanuolet?  Tämäkin kommentti niitä saanut vaikka on TOSI.

https://laskurit.tyoelake.fi/fi/elakelaskuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perse

Meinaatko että perse jää työkyvyttömyyseläkkeelle 65v, mutta sinä jatkat työtä 70v asti.

Vierailija
44/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eräs huuska teki 70 v asti töitä. Eipä tuosta viimeisinä vuosina ollut kuin haittaa kun työtulos oli yhtä tyhjän kanssa ja mm. torkkui työpäiviensä aikana. Ei mitään järkeä pitää noin vanhoja enää töissä.

Meillä hieman toisin. Rouva oli ollut työssään vuosikymmeniä ja selän takana kutsuivat dinosaurukseksi. Ihan huippu työssään. Viimeiset vuodet ilmoitti aina, että hän voisi opettaa uusia tulokkaita. Harvoin sai. Jäi sitten 70 v pois ja nyt on hieman huvittanut, kun on jo 3 vuotta saanut kuulla valitusta siitä, kun olisi pitänyt silloin kysyä sitä ja tätä ja x olisi tiennyt, miten tämä tehdään jne. Nyt sitten onkin alettu puhua vakavana ja hartaana "hiljaisen tiedon siirtämisestä" 🤭

Vierailija
45/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä säkin oikein valitat, kun et eläissäsi ole mitään kunnollista työtä edes tehnyt? Nytkin sun ainoa työsi on vastata välillä puhelimeen, ja senkin sä teet kotona istuen. Onpa raskasta, huh huh 🥵

t.siivooja 63v

Mä niin ymmärrän katkeruutesi. Mulla kun on ollut niin upea ja helppo elämä. (Saa nähdä, tajuaako kukaan mitä tarkoitan).ap

Meinaatko, että kaikki sellaiset ihmiset joilla on ollut elämässä vastoinkäymisiä pitäisi päästää eläkkeelle viiskymppisinä? Eipä taitaisi kovin montaa 50+ olla mukana työelämässä.

En meinaa. Tuo mun upea ja helppo elämä oli sarkasmia. Musta on sairasta, jos joku on mulle kateellinen. Olisi kateellinen jollekin itsenäisel

Mutta mä joudun olemaan mieheni kanssa,  että saan tehdä tätä työtä, josta pidän. Eikö kannattaisi olla todellakin kateellinen jollekin itsenäiselle ja akateemiselle naiselle? Eipä heillä ole fyysisesti raskas työ eikä kulumia?ap

Vierailija
46/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna Sumari on 67v, en millään usko, että häntä kukaan pitää liian vanhana ja vaivaisena töihin. Muutkin yuntemani saman ikäiset jaksavat töissä ihan hyvin puhumattakaan ensi vuonna 80 vuotta täyttävästä Trumpista.

Vierailija
47/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on syntynyt 1947, on siis 78v. Häntä kysytään jatkuvasti erilaisiin projekteihin mukaan asiantuntijaksi ja neuvottelijaksi. Oli juuri Chilessä pörssiyhtiön johtajien mukana - kaupat tuli, teknologian vientiä.

Vierailija
48/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Seuraavissa yt:ssä sinä lähdet eikä tuossa iässä ole vaaraa saada uutta paikkaa. Kituutat ihan rauhassa siihen eläkeikään jota nostetaan pari vuotta tänä aikana.

Vierailija
49/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsen nykytiedolla vasta lähes 69-vuotiaana!

Minullakin taitaa olla n. 70 vuotta se eläkeikä. Elänköhän edes niin kauan.

Vierailija
50/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aina ollut että yksin asuva saa enemmän eläkettä kun puolison kanssa asuva?

Tuolta näkee.  Ennen kun alanuolittajat iskee.

https://laskurit.tyoelake.fi/fi/elakelaskuri

Miten tuosta näkee puolison kanssa asuvan tai yksin asuvan eläkkeiden suuruuserot? 

Ei niitä näe, kun ei niitä työeläkkeessä ole.

Vierailija
51/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tappaa työllä.

Vierailija
52/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi aloittaa säästämään niin voi jäädä koska haluaa.

Vierailija
53/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki näitä reippaita ja hyväkuntoisia vanhuksia, jotka jaksaa tehdä töitä. Itselläni kuitenkin ihan eri tilanne monestakin syystä.ap

Vierailija
54/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi aloittaa säästämään niin voi jäädä koska haluaa.

Eipä mun pienistä tuloista niin vaan säästetä.ap

Vierailija
55/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita työ mistä tykkää. :)

Kaikki eivät voi tehdä sitä helppoa istumatyötä tietokoneella missä voi vaikka etäillä. Joidenkin on pakko tehdä töitä ja joidenkin on jopa pakko liata kädet työntakia.

Vierailija
56/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanna Sumari on 67v, en millään usko, että häntä kukaan pitää liian vanhana ja vaivaisena töihin. Muutkin yuntemani saman ikäiset jaksavat töissä ihan hyvin puhumattakaan ensi vuonna 80 vuotta täyttävästä Trumpista.

No mites luulet että 67v tai 80v jaksaisi tehdä fyysistä työtä?

Vierailija
57/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aina ollut että yksin asuva saa enemmän eläkettä kun puolison kanssa asuva?

Työeläkkeessä ei tällaista ole, Kelan maksama kansaneläke voi olla eri juttu.

Vierailija
58/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita työ mistä tykkää. :)

Tätä ohjetta olen noudattanut ja etsiminen on kestänyt kohta 25 vuotta.

Vierailija
59/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 67v ja ajattelin jatkaa töissä vielä vajaa kolme vuotta.

Pääasia on, että kouluista valmistuneet eivät paikalleni pääse, vaan oppivat heti pitkiin työttömyysjaksoihin.

Vierailija
60/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkyttävää tuossa muka on? Itse olin vapaaehtoisesti 68 vuotiaaksi töissä ja kyllä kannatti, nosti mukavasti eläkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme