Järkyttävää jos eläkkeelle pääsee vasta 67-vuotiaana
Ja nyt olen vasta 52v. Joutuu sitä vielä kauan odottamaan. T. Valis
Kommentit (29)
Kauheaa, kyllä eläkeikää pitäisi laskea.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa, kyllä eläkeikää pitäisi laskea.
Muistan, kun itse olin vielä töissä ja sitten alkoi nuo vanhasen keksimät eliniän jatkumispuheet ja siinä vaiheessa olisin päässyt eläkkeelle 62vuotiaana noh se aika oli ja meni ja vanhuusikään pääsyä jatkettiin 63,5vuoteen. Sitä kehitystä ei ollut mikään mukava seurata raskaassa vuorotyössä. Noh jokunen vuosi on nyt tullut oltua eläkkeelläkin tosin sairauksia on vaikka muille jakaa, ettei täsdä kauaa olla kassajonon tukkeena enää.
Sitä tässä vaan on tullut pohdittua, että kun meille suomessa syntyneille on laskettu jossain se elinikä niin korkeaksi, että miten se on noilla tänne työhön muista maista tulevilla, että jatkuukohan se heilläkin automaattisesti se elinikä aina heti siinä rajan ylityksen yhteydessä?
Että, jos menevätkin hävittömät menehtymään ennemmin kuin olisi se virallinen suomessa laskettu elinikä niin eikö se ole aika väärin sekin?
1973 syntyneillä (nyt 52), alin eläkeikä on kyllä 66v.
1984 syntyneillä se on 67v.
pian ikäraja on 80v ettei tarvitse maksaa lainkaan eläkkeitä koskaan
ja pian kaikki eläkkeistä säästyvät rahat on siirretty rikkaan rahastavan EU eliitin tileille, EU Ursula kärjessä...
Vierailija kirjoitti:
pian ikäraja on 80v ettei tarvitse maksaa lainkaan eläkkeitä koskaan
ja pian kaikki eläkkeistä säästyvät rahat on siirretty rikkaan rahastavan EU eliitin tileille, EU Ursula kärjessä...
Varmasti onkin riippuu onko Kokoomus ensihallituksessa.
Olin työssä 68-vuotiaaksi, terveys salli, korotin eläkettäni ja samaan aikaan palkka juoksi kuin myös lomarahat. Turh odottaa eläkkeelle pääsyä, sittenhän on jo vanha :).
67 v on uusi 55 v. Siksi eläkkeelle siirrytään vanhempana.
Onko nykyään sellaista mahdollisuutta, että pitkän työttömyyden jälkeen pääsisi eläkkeelle pois kortistosta tietyn ajan/iän yli kitkuteltuaan? Olikohan tämmöinen työttömyyseläke tms.
Onko aina ollut että yksin asuva saa enemmän eläkettä kun puolison kanssa asuva?
No et pääse, minkäs teet...