Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 10v voi tehdä yksin ilman kokaikaista valvontaa, harrastaa, käydä kaupassa , kirjastossa mitä?

Vierailija
12.04.2007 |

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaalta odottaisin ainakin lisäksi sen, että osaa laittaa ruokaa. Ja käyttää julkisia liikennevälineitä. Enkä soittelisi ehkä niin usein, kun ekaluokkalaiselle soitan.

Vierailija
2/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 10v käy joskus ostamassa kaupasta maitoa, kulkee junalla harrastuksiin, ajaa fillarilla kavereiden luokse ja viihtyy kotonakin yksin, kun silloin on kuulemma kerrankin hiljaista ja rauhallista. Lapsihan tuo vielä on, mutta pärjää ihan mainiosti välillä itsekseenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan voi mennä, kirjastoon voi mennä, kavereille voi kulkea itsekseen, voi pyöräillä asuinalueellamme vapaasti, voi olla yksin kotona... Mutta ei voi kulkea yksin harrastuksiin bussilla, ei voi mennä yksin uimaan, ei voi mennä yksin/kaverin kanssa elokuviin (tai voi siellä itse leffassa olla, mutta kyllä sinne vien ja haen), ei voi viettää aikaansa jossain kauppakeskuksessa, ei voi yksinään lähteä kaupungille... Kyllä silti on paljon, jota voi jo tehdä, mutta ei tuonikäisen tarvitse/saa vielä ihan kaikkea tehdä mitä huvittaa -vaikka noin periaatteessa sen jo osaisikin.

Vierailija
4/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä 10 v voi olla yksin kotona, mennä kävellen/pyörällä harrastuksiin, kauppaaN, kavereille jne

Vierailija
5/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun 10-vuotias on matkustanut lentokoneella ja junalla yksin. paikallisbusseilla matkusti jo 7-vuotiaana. Missä tynnyrissä sä oikeen kasvatat??

En kuitenkaan hyväksy ton ikästen iltahengaamista ostarilla.

Vierailija
6/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sulle laittoi kesälomalla päiväruuan, kun vanhempasi olivat töissä? Entä 7-vuotiaana tai 8-vuotiaana? Tuskin söit pelkkää leipää.

Itse muistan paistaneeni kananmunia leivän päälle ja lämmittäneeni mikrossa jotain edellisen päivän tähteitä. Joskus kokattiin siskon kanssa makaroonivelliä tms.

Vierailija
7/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se siitä ettei 10v osaa laittaa ruokaa, laittaa meidän 10v melekin mitä vain, kun katsoo keittokirjasta. Lapset on niin erilaisia, ettei voi ikinä sanoa, ettei tuota kuulu tehdä tässä iässä!

Vierailija
8/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä mun 10-vuotias on matkustanut lentokoneella ja junalla yksin. paikallisbusseilla matkusti jo 7-vuotiaana. Missä tynnyrissä sä oikeen kasvatat??

En kuitenkaan hyväksy ton ikästen iltahengaamista ostarilla.

Siitä on jo helppo lähteä sitten hengailemaan sinne ostarille... Se ei ole tynnyrissä kasvattamista, vaan tervettä varovaisuutta. En ole kyllä vielä ikinä nähnyt 7-vuotiasta yksin jossain bussissa, jos näkisin, tekisin varmaan ilmoituksen...

Vierailija
9/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis et uskaltais jossain kuopiossa laittaa lastas bussilla kouluun??? tai mummolaan, ei jumalauta, siellä sanot kuskille et kato lasta niin nehän kattoo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lapseni ei edelleenkään hengaa ostarilla ja on jo 12.

Vierailija
10/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesitkö et jotkut lapset todellakin menee paikallisbussilla kouluun??? meinaatko että lasten pitäs jäädä kotiin tai sitten vanhempien jäädä töistä pois..

Vierailija
11/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy harrastuksissa,elokuvissa,Jumbossa ja Itiksessä yleisillä kulkuneuvoilla. Jos 20.00 -> vielä reissussa niin haetaan autolla. Osaa leipoa pikkuleipiä,paistaa jauhelihaa,keittää nuudelit ja paljon muuta. Itse olen aina kotona eli minulla on ollut aikaa opettaa ja neuvoa omatoimiseksi.

Vierailija
12/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yksinään joutuvat menemään lentokentälle, tekemään lähtöselvityksen, menemään turvatarkastukseen, etsimän portin... Täh?

Vierailija
13/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kukas sulle laittoi kesälomalla päiväruuan, kun vanhempasi olivat töissä? Entä 7-vuotiaana tai 8-vuotiaana? Tuskin söit pelkkää leipää.

maalaistalon lapsena vanhempani olivat yleensä ruoka-aikaan kotona, myös samassa taloudessa asunut mummo hoiti taloutta. Oman lapseni en turvallisuussyistä antaisi käyttää sähköliettä yksin kotona ollessaan, mikrossa toki ruuan lämmitys onnistuu jo 6 vuotiaalta pojaltanikin :) 7

Vierailija
14/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten reitti on hyvinkin tuttu, paikallisjunalla noin 5min. Enkä missään nimessä pakota poikaa kulkemaan yksin, vaan hän halusi sitä itse. Usein kulkee tosin kaverin kanssa, ettei sentään aina ihan yksin ole. Ollaan sovittu, että poika soittaa perille päästyään, että tiedän matkan sujuneen hyvin. Ei tuossa mun mielestä mitään ihmeellistä ole. 5

Vierailija
15/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä ikärajoja, mihin asti, mutta kyllä nyt 7-vuotiaita tuo ainakin koskee.

Vierailija
16/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lentokentälle tietysti saatoimme lapsen, lentoyhtiöltä on saattaja koneeseen ja koneesta ulos vastaanottajalle,vai eikö teillä helsingissä ole lentokoneita???

Vierailija
17/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja lentokentälle tietysti saatoimme lapsen, lentoyhtiöltä on saattaja koneeseen ja koneesta ulos vastaanottajalle,vai eikö teillä helsingissä ole lentokoneita???

Vierailija
18/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että talutat lastasi kädestä pitäen kaikkialle, pidät hänet kotona valvovien silmiesi alla, kasvatat hänestä kaikkea pelkäävän ja aran ihmisen. pitäskö vähän löysätä napanuoraa jo ja katkasta vanne päästäs. liika varovaisuus on myös pahaksi.

Vierailija
19/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä en ole se 12,vaan se jonka lapsi matkusti jo pienempänä yksin lentäen.

Vierailija
20/58 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no minä en ole se 12,vaan se jonka lapsi matkusti jo pienempänä yksin lentäen.