Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät jaksa vauhkota ruuan ja sähkön hinnasta?

Vierailija
26.10.2022 |

Edelleenkään ei jauho- ja makaronipussien hinnannousut hetkauta, aiemmin useita tuotteita on saatu jopa naurettavan edullisesti. Loppuupahan se ruuan haaskaus ja yltiöpäinen ostaminen. Jos ei ole varaa lämmittää uunissa makaronilaatikkoa, niin jotain on pielessä rahankäytössä tai piheydestä tullut sairaus. T. Työkyvyttömyyseläkeläinen

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvi vauhkota. T:Kotirouva

Vierailija
2/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Ruokaa on vuodeksi ja paneelit katolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mitä ne muut ostelee, muttei meikän ostoslasku vielä havaittavasti ole noussut. Mutta olenkin vaan tällainen vähällä pärjäävä sinkku, enkä ostele mitään rekkalastillisia.

Vierailija
4/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupummina kerrostalossa on helppo elellä. Ehtiihän siinä tarjousten perässä juosta.

Vierailija
5/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa enään puhua aiheesta. Tilanne on nyt mikä on ja mitään ei asialle mahda. Sama budjetti 50e/viikko on ja pikkusen olen joutunut vaihtamaan halvempiin merkkeijin ja käymään useammin ruokajonossa.

Opiskelija

Vierailija
6/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, en jaksa vauhkota tästä enkä mistään muustakan (esim koronasta), se ei auta mitään.

Vierailija
7/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, ilmoittaudun.

Vierailija
8/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka vain osaavat laittaa ja maustaa ruokaa, pärjäävät.

Vierailija
9/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa niitä, jotka ovat ostaneet harva se päivä noutoruokaa ja valmisruokaa. Heillä tulee entistäkin kalliimmaksi.

Vierailija
10/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla ei ole sähkölasku noussut siis vielä, jos vanhaa sopimusta jäljellä joten eivät vielä kärsi isoista laskuista.

Osalla niin iso palkka tai pääomatuloa, ettei hinnannousu tunnu missään. Tavallisella keskituloisilla hinnannousut alkavat tuntua jo eikä mihinkään tukiin ole oikeutettu.

Vierailija
11/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep!

Minulla vuokranantaja maksaa sähkön, joten se asia ei ole näkynyt omassa arjessani (ja vuokranantajallakin käsittääkseni soppari ollut voimassa jo ennen näitä nousuja). Ruokamenoni taas laskivat reippaasti ennen kriisiä kun siirryin ketogeeniselle ja aloin syödä vain kerran päivässä. Ajan myötä siitä seuraa annoskoon pieneneminen, kun keho alkaa käyttää ruuassa olevaa energiaa tehokkaammin hyödyksi. Tämä näkyi ihan selkeästi ruokamenoissa, eli reilusti saa hinnat noustakin ennen kuin minun pitää alkaa tinkiä arjen kulutuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän