"Pyhäruokaa"?
Eli kysytään tämmöistä : mitä teillä syödään pyhänä? Onko jotenkin hienompaa kuin arkena tehty ruoka?
Meillä ei välttämättä ole mitenkään kalliimpaa kuin arkiruoka.
Meillä panostetaan siihen, että ruuanlaittoon käytetään enemmän aikaa kuin arkena ja syödään koko perhe yhdessä, kaikessa rauhassa. Arkena ei tuohon aina ole mahdollisuutta.
Tänään ruokana lihapullat ja perunamuusi, ruskean kastikkeen kera ( nämä itse alusta asti tehtynä, ei eineksiä /valmisteita). Jälkiruokana mansikkarahkaa.
Juu, uskon että palstan hengen mukaisesti joku ryntää saarnaamaan kuinka heillä AINA tehdään kaikki alusta alkaen ITSE. Nyt kuitenkin kaipaisin hyvän mielen vastauksia tuosta pyhäruuasta.
Kommentit (47)
Tänään syödään poron sisäfilettä, jotain salaattia ja röstiperunoita.
Todellakaan joka viikonloppu ei ole tämmöiseen varaa, mutta mieliteko oli nyt vaan liian suuri sivuutettavaksi.
Yleensä tarjolla kuitenkin jotain semmoista mihin menee hieman pidempi aika valmistukseen.
Meillä syödään kans tosi usein sunnuntaisin lihapullia ja muusia. Minusta todellista herkkuruokaa.
Minun pyhäruoka tänä viikonloppuna on toissapäivänä tehty lasagnen jämä. Eilen lauantaina söin pippuripihvin ja valkosipuliperunoita, mutta sitähän sinä et kysynyt.
Tänään syötiin eilisen kaalilaatikon jämät ja iltasapuskana joko pakastepizzaa tai paistetaan nuotiolla makkaraa. Riippuu säästä. Jotain muutakin toki syödään halun ja maun mukaan.
Viikonloppuna perhettä on usein täällä mökillä käymässä joten silloin syödään mitä raaka-aineita tai valmissapuskaa he ovat mukanansa tuoneet. Tänä viikonloppuna olin yksin ja tänään sapuskana savustettua lahnaa ja oman maan perunoita. Illalla syön mitä kiinni saan, ehkä sieniä, ehkä kalaa, ehkä paistan makkaraa tai teen riisipuuroa. Jää nähtäväksi.
Eilen paistoin airfryerissä kokonaisen broilerin, josta riittää myös tämän päivän aterialle. Samassa kipossa paistuivat lohkoperunat. Tänään broilerin kanssa riisiä. Lisäksi kahta erilaista salaattia.
Poronkäristystä, tosin ihan vain säilykepurkkituotetta.
Mulla oli lounaana kanariisiä ja pitsaa illalla.
Jeesuksen herran ehtoollinen hiljaisuudessa ja ristillä . Sekä vettä ja vähän illalla kahvia kuin kakkua . Ne ei liity ehtoollisen eikä uskoon ristiin. Maalliset ruuat .
Käydään kirkossa ja hautausmaalla . Pyhää sukua muistamassa. Jeesuksen ystäviä.
Pitääpä kysyä hovimestarilta mitä se kokki on päivälliseksi valmistamassa. Että onko parempaa kuin arkena.
Jeesuksen kanssa ei keskustella maallisia. Mutta arkena kyllä maanantaina sitten palataan taas maallisiin. Tänään kyllä luettiin tuota galatalaiskirjettä lukua numero 5 . HYVÄ KERRATA ASIOITA.
Elukkaa tapetaan ja mässätään. Ollaan niin hyviä ihmisiä.
Kyllähän pyhäruoka on aina tarkoittanut ruokaa johon käytetään aikaa, eikä niinkään rahaa. esim karjalanpaistia. Eihän sitä kukaan tiistai-iltaisin alkanut tekemään, kun kestää. Eikä ne lihat kalliita ole. 216
Tänään just syötiin pihvejä naudan entrecotesta, valmiita ristikkoperunoita, salaatti (osin omasta sadosta), jälkiruoaksi tein toscapiirakan. Yleensä syödään arkea paremmin. Lauantai on usein "roskaruokapäivä", joskin voi olla itse tehtyä esim. pizzaa.
Uunilohi, Lidlin muusi, kermaviilikaste ja Jalluryyppy.
Sunnuntaidarraan woltin muuli kuskaa pitsaa.
Toivottavasti teet perunoista edes paistinperunoita.