Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö olisi hyvä että kaikki tuet olisi vastikkeellisia. Töitä kyllä riittää.

Vierailija
28.09.2025 |

Vanhainkodeissa vanhukset olleet vuoskymmeniä käymättä kertaakaan ulkona. Työttömät ja maahanmuuttajat mm vanhainkoteihin auttamaan. Hoitajat eivät viitsi heitä ulos viedä. Lisäksi kaikkiin muihin ykistyisten ja kuntien töihin kunnes saa palkallisen työn. Ihan hullua ettei tällä hetkellä kannata mennä töihin kun tuet suurempia kuin palkat. Tuet pienemmiksi ja vastikkeellisiksi.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla jonkun kokoomuslaisen aivotöräytys.

Demari selvästi 

Vierailija
62/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni työttömille pitäisi tehdä koko maan valtion henkilöstövuokrausfirma, josta saa vuokrata sijaisia, työntekijöitä lomien tuuraajia. Eri aloilta. Työkkärit pois ja tämä tilalle

Mulla on aika suppea valikoima mitä työtä pystyn tekemään. Ei ole pätevyyttä työhön mitä voisin tehdä. 

Sama pakko maata tuilla muitten rahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäs sitten estäisi korvaamasta palkattuja työntekijöitä näillä ilmaisilla tekijöillä?

Ei nää tyhmät persut tajua, että yhtenä päivänä heidät voidaan potkaista pihalle ja ottaa työtön tekemään samaa hommaa ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi, etenkin kun kortisto on täynnä ammattitaitoisia tekijöitä.

Vierailija
64/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäs sitten estäisi korvaamasta palkattuja työntekijöitä näillä ilmaisilla tekijöillä?

Ei nää tyhmät persut tajua, että yhtenä päivänä heidät voidaan potkaista pihalle ja ottaa työtön tekemään samaa hommaa ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi, etenkin kun kortisto on täynnä ammattitaitoisia tekijöitä.

Demari ,kukaan ei palkkaa demaria. Esim Antti Rinne 

Vierailija
65/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritystuet myös?

Jos yritys saa valtiontukea, se velvoitetaan samalla työllistämään tietty määrä ihmisiä sillä summalla. Valtiontukea ei saa ainakaan jakaa eteenpäin osinkoina. Sveitsissä oli myös kansanäänestys, jonka mukaan johtajien palkka tulisi rajoittaa korkeintaan 12-kertaiseksi tavallisen työntekijän palkasta. Se ei mennyt vielä läpi, mutta Sveitsissä osakkeenomistajat päättävät johtajien palkkioista yhtiöiden hallitusten sijasta.

Vierailija
66/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansionsidonnainen ja asumistuki yhteensä 1315e. Sekö on palkkaa isompi?

Moni duunari tienaa nettona vähemmän kuin tuo ja joutuu vielä itse maksamaan kaikki laskut ja työmatkat yms.

Vierailija
67/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä kenenkään työpaikkaa vie että putkäaikaistyöttömät ja muut lusmut menee vanhainkotiin pitämään seuraa vanhuksille. Hoitajat oli koko päivän juoruamassa kahvihuoneessa. Vanhukset kertoi ettei ole kymmeniin vuosiin käynyt ulkona. Olen siis ollut vanhainkodissa vapaaehtoistyössä ja nähnyt miten vanhuksilla on huono olla. Yhtälailla tukia saavat voisi heitä viedä ulos.

Haluatko että joku täysin vieras ihminen käy vähän potkimassa sinun vanhempiasi nilkoille ja tönimässä sopivan tilaisuuden tultua. Kusemassa sen juomamukiin ja laittamassa neuloja vuoteeseen? Ei paljon järki päätä pakota? 

Eihän bihervassareita tälläinen kiinnosta. Oma etu ensin ja käyvät aina muiden taskuilla 

Vierailija
68/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni duunari tienaa nettona vähemmän kuin tuo ja joutuu vielä itse maksamaan kaikki laskut ja työmatkat yms.

Lisää vaan fyffeä sompuile,ukranalaisille ja muille töihin tulleille pakolaisille ( jotka ei ole töissä)

Vierailija
69/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin maksaa tuon pienemmästä summasta jos asuu yksin. Tukia saa vaikka on töissä, itseasiassa on 150 euron tulovähennys tt-tuesta, eli tt-tukea saa helpommin kuin työtön. Tuota etua ollaan kyllä nyt poistamassa.  

Missä kokoaikaisessa työssä on muuten huonompi palkka? 

Vierailija
70/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää vaan fyffeä sompuile,ukranalaisille ja muille töihin tulleille pakolaisille ( jotka ei ole töissä)

Tiesitkö että suurin osan Suomessa toimivista siivoojista, ilmaisjakelulehtien jakajista ja Wolt-kuskeista on ulkomaalaistaustaisia? Kaikista Suomessa asuvista väestöryhmistä yrittäjien määrä on suhteellisesti ottaen suurin turkkilaisten keskuudessa. Turkin kansalaisista yrittäjiä oli 27 prosenttia ja thaimaalaisista naisista 13 prosenttia. Keskimäärin 12 % työllisistä on yrittäjjiä.

Vierailija
71/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee vapaaehtoistyöhön..työmarkkinatuki katkeaa koska et ole työkkärin käytössä? Näinkö se meni? kannattaako vastikkeellinen työ sitten?????

Vierailija
72/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ansiosidonnainen + asumistuki ovat yhteeensä n. 1100 e, muita tukia en saa. Sama kuin palkka? Orjayhteiskuntaa halutaan Suomeen? Eihän ketään kannata vanhustenhoitoon sun muuhun "yleishyödylliseen" enää palkatakaan, kun työttömät hoitavat homman päivärahoillaan. Haluaisitko sinä vanhuksena hoitajaksesi ahdistuneen, pakkotyötä ilmaiseksi tekevän ihmisen?

Vierailija
73/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menee vapaaehtoistyöhön..työmarkkinatuki katkeaa koska et ole työkkärin käytössä? Näinkö se meni? kannattaako vastikkeellinen työ sitten?????

Ei multa ainakaan katkennut. Sovin työkkärin kanssa näistä yhdistystöistä, sain vielä jonkun 9€/pv jotain matkarahaa ettei ihan tappioksi mennyt. Itse tykännyt aina tehdä töitä enkä lusmuta kotona. Jos en ole palkkaa saanut niin olen tehnyt ilmaiseksi jotain yleishyödyllistä mutta olen näköjään ainoa tällä ajatuksella elävä. Ap

Vierailija
74/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan tehdä kaikenlaista työtä palkatta, mutta saattaa olla, että en voi puhua siitä mitään, koska sitten tulkitaan ei työmarkkinoiden käytettävissä ja maksut pysähtyvät ja jo maksetut peritään takaisin. 

Vierailija
75/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut vaan mummojen pyllyjä pesemään hopihopi.Ja Riikkullille sitten aikanaan specialpalvelu alapesu juuriharjalla ja pyykkipulverilla.

Vierailija
76/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritystuet myös?

Tuo oli hyvä ehdotus: pääjohtajat taluttamaan mummoja yritystuen vastineeksi! 

Vierailija
77/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut vaan mummojen pyllyjä pesemään hopihopi.Ja Riikkullille sitten aikanaan specialpalvelu alapesu juuriharjalla ja pyykkipulverilla.

Raamattuvyöhykkeelläkin pitkäaikaistyöttömyys räjähtänyt.Luulisi joutilasta Persua löytyvän pilvinpimein.Ei muuta kuin työnsyrjään vain kiinni.

Vierailija
78/78 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuivat lopettamaan ABC asemankin kun Persuisännät istuivat nilkkakupposen ääressä koko päivän öyhöttämässä.Tavan asiakkaat eivät uskaltaneet asemalle sisään mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan