Ei ne ihmiset niin köyhiä olekaan kun kuuntelee tuota rahan tuhlausta
Kommentit (15)
Kun minä olin lapsi, raketit oli keskiluokan kilpavarustelua. Niin näyttää olevan yhä.
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin lapsi, raketit oli keskiluokan kilpavarustelua. Niin näyttää olevan yhä.
Ainoampoikkeus oli, että silloin aikoinaan 80-luvulla se rakettikassi maksoi 100mk, korkeintaan 200mk. Nyt ne maksaa monta sataa euroa, kun vedetään ihan yli!
Täällä päin alkoi pauke jo melkein kuukausi sitten.
Joillain on rahaa ja esim. minulla ei ole. Käytin viimeiset rahani (15 euroa) ruokaan enkä edes haaveile raketeista, alkolista, herkuista tai baarireissusta.
Ai kuinka ap sen nyt tajuaa? Minä ihan tiedän sen, valitusta kuulee jatkuvasti muttei köyhiä ja kippeitä olla Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Joillain on rahaa ja esim. minulla ei ole. Käytin viimeiset rahani (15 euroa) ruokaan enkä edes haaveile raketeista, alkolista, herkuista tai baarireissusta.
Olisi kannattanut elää elämänsä eri lailla vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä puheenvuoro. Minulla ei ole taloudellisesti tiukkaa, mutta mainitsemasi asiat eivät kuulu elämäntapaani.
Vuosi vuodelta kyllä vähentynyt. Tänä vuonna jopa yllättävän hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä päin alkoi pauke jo melkein kuukausi sitten.
Se on hyvä se.
Joillain on tietenkin aina ylimääräistä rahaa. Useimmiten rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy.
Raketteja siellä ammutaan. Ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä, ihan itse ansaitulla rahalla ostettuja. Jos ei ole varaa tai halua ostaa ilotulitteita, voi kuitenkin ihan ilman katselukorvausta nauttia muiden itselleen ja muille tuottamasta ilosta ilman huonoa omaatuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut elää elämänsä eri lailla vai kuinka?
Niinpä. Olisi kannattanut olla vammautumatta.
Sain 5300 euron maksusitoumuksen ilotulituksiin :)
Ei siellä rahaa ilmaan ammuta, se meni kauppiaalle ja verottajan kautta Suomen köyhä kansakin sai osansa.