Eikö olisi hyvä että kaikki tuet olisi vastikkeellisia. Töitä kyllä riittää.
Vanhainkodeissa vanhukset olleet vuoskymmeniä käymättä kertaakaan ulkona. Työttömät ja maahanmuuttajat mm vanhainkoteihin auttamaan. Hoitajat eivät viitsi heitä ulos viedä. Lisäksi kaikkiin muihin ykistyisten ja kuntien töihin kunnes saa palkallisen työn. Ihan hullua ettei tällä hetkellä kannata mennä töihin kun tuet suurempia kuin palkat. Tuet pienemmiksi ja vastikkeellisiksi.
Kommentit (71)
Onko kiva sitten kun vanhainkodissa on vastentahtoisia, alalle sopimattomia pakotettuina töihin?
Vierailija kirjoitti:
Ansionsidonnainen ja asumistuki yhteensä 1315e. Sekö on palkkaa isompi?
Opiskelijana opiskelen täyspäiväisesti ja teen lisäksi osa-aikaisesti töitä henkilökohtaisena avustajana ja saan vähemmän kuin tuon. Miksi oloneuvoksille tyrkytetään rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki + asumistuki suurempi kuin palkka? :D
venäjällähän kuukauden palkka on tyyliin sama kuin meillä opintotuki siis jotain 260e kk.
Eikö olisi hyvä, jos kaikki työt olisivat vastikkeellisia? Eikun joo, sehän on jo keksitty. Oletko koskaan kuullut sanaa palkka?
Vierailija kirjoitti:
Kasvihuonealan työt 8e tunti.
1200ekk vrot pois. Ei jää rahaa matkakortin lataamiseen tai ruokailuun työajalla.
Pitää yhdellä ruisleivällä pärjätä ja kokoajan tosi nälkä ja väsynyt olo. Työpäivän päätteeksi ihan paskana.
No tuo juuri VIE työpaikkoja, kun laitetaan ILMAN PALKKAA ja TYÖSUHDETTA ihmisia hoitamaan työtehtäviä.
Todellisuudessahan ns. työttömiä on paljon enemmän, kun lasketaan mukaan työkokeilut, joista ei makseta senttiäkään palkkaa, vaikka ihminen hoitaa työtehtäviä, joista kuuluisi maksaa palkkaa, ja tekee kokonaisia työpäiviä ilman loman kertymistä ja mitään.
Laillista orjuutta. Jos ihmisellä on TYÖPAIKKA hänellä PITÄÄ maksaa palkkaa. Työkokeilut heti pois ja palkoille se ihminen, toisen työpanoksen hyödyntäminen ilman palkkaa ON VÄÄRIN.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on tekemätöntä työtä sellaistakin johon ei erityistä ammattitaitoa tarvita.
Kumpi on yhteiskunnan kannalta parempi: antaa ilmaista rahaa vai edellyttää pientä työpanosta rahan vastikkeeksi? Työmarkkinoilla sitten kilpaillaan osaamisella ja työkyvyllä, joilla voi saada oikeaakin työtä.
Yhteiskunnan kannalta on ehdottomasti parempi olla luomatta ilmaisen työn markkinoita, jotka pyörivät verovaroilla.
Minulla on tästä kokemusta. Olin valmistumassa yliopistosta ysärin pahimpaan lama-aikaan. Minulla oli opintojen loppuvaiheessa hankittu työ, jossa palkka oli pieni, mutta se oli silti ihan oikea työpaikka. Kunnes lanseerattiin vastavalmistuneille pitkäaikaistyöttömille suunnattu tukiohjelma, jossa valtio maksoi palkan, jos joku työllisti työttömyysriskin alaisen vastavalmistuneen. Ehtona oli, että palkka on 80% normaalista palkasta. Työajankin piti olla lyhyempi. No minun työnantajani innostui tästä heti. Pomo tuli työhuoneeseeni oikein puhisten innosta, että sinähän olet juuri valmistumassa, me saamme sinulle tämän hienon tuen. Hän kertoi iloisena asiana, että saisin oikeasti tehdä kyllä 100% työaikaa, vain palkka olisi sen 80% entisestä. Ja tämä olisi työnantajalle sitten ilmaista!
Minähän en ollut ollut mitenkään työttömyysriskin alainen, vaan työpaikasta oli kyllä jo sovittu. Työttömyysriski kuitenkin aiheutui välittömästi, kun pomo tajusi, että nyt työntekijän saakin ilmaiseksi. Eli verovaroilla kustannettuna.
Minusta tuo oli loukkaavaa ja moraalitontakin, ja päädyin lähtemään kyseisestä työpaikasta. Mutta työn vaihtaminen oli vaativa prosessi, koska oli yhtäkkiä kehitetty tuollaiset ilmaisen työn markkinat, jotka hävittivät ne vähätkin oikeat työpaikat, mitä oli ollut olemassa.
Ei siinä kenenkään työpaikkaa vie että putkäaikaistyöttömät ja muut lusmut menee vanhainkotiin pitämään seuraa vanhuksille. Hoitajat oli koko päivän juoruamassa kahvihuoneessa. Vanhukset kertoi ettei ole kymmeniin vuosiin käynyt ulkona. Olen siis ollut vanhainkodissa vapaaehtoistyössä ja nähnyt miten vanhuksilla on huono olla. Yhtälailla tukia saavat voisi heitä viedä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Onko kiva sitten kun vanhainkodissa on vastentahtoisia, alalle sopimattomia pakotettuina töihin?
Hyvää arviota vastaan saa sitten vastikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä kenenkään työpaikkaa vie että putkäaikaistyöttömät ja muut lusmut menee vanhainkotiin pitämään seuraa vanhuksille. Hoitajat oli koko päivän juoruamassa kahvihuoneessa. Vanhukset kertoi ettei ole kymmeniin vuosiin käynyt ulkona. Olen siis ollut vanhainkodissa vapaaehtoistyössä ja nähnyt miten vanhuksilla on huono olla. Yhtälailla tukia saavat voisi heitä viedä ulos.
Haluatko että joku täysin vieras ihminen käy vähän potkimassa sinun vanhempiasi nilkoille ja tönimässä sopivan tilaisuuden tultua. Kusemassa sen juomamukiin ja laittamassa neuloja vuoteeseen? Ei paljon järki päätä pakota?
Kuten sanottu niin voitte aloittaa työttömyyspäivärahalla työskentelyn vaikka ylihuomenna. Huomenna teidät irtisanotaan ja ylihuomenna tulette töihin tuella. Ratkaistu ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko että joku täysin vieras ihminen käy vähän potkimassa sinun vanhempiasi nilkoille ja tönimässä sopivan tilaisuuden tultua. Kusemassa sen juomamukiin ja laittamassa neuloja vuoteeseen? Ei paljon järki päätä pakota?
Jos hän niin tekisi niin jäisi ilman korvaustaan eli noin ei käy kun rahan saa vain jos toiminut oikein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni työttömille pitäisi tehdä koko maan valtion henkilöstövuokrausfirma, josta saa vuokrata sijaisia, työntekijöitä lomien tuuraajia. Eri aloilta. Työkkärit pois ja tämä tilalle
Mulla on aika suppea valikoima mitä työtä pystyn tekemään. Ei ole pätevyyttä työhön mitä voisin tehdä.
Pystytkö puhumaan vanhukselle?
Vierailija kirjoitti:
Paljon on tekemätöntä työtä sellaistakin johon ei erityistä ammattitaitoa tarvita.
Kumpi on yhteiskunnan kannalta parempi: antaa ilmaista rahaa vai edellyttää pientä työpanosta rahan vastikkeeksi? Työmarkkinoilla sitten kilpaillaan osaamisella ja työkyvyllä, joilla voi saada oikeaakin työtä.
Olisiko siitäkin hyvä maksaa se palkka, orjuus on kielletty. Ilmaista rahaa ei ole, ainakaan suomalaisille, siitä menee 20% veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän niin tekisi niin jäisi ilman korvaustaan eli noin ei käy kun rahan saa vain jos toiminut oikein
Älä nyt viitsi. Haluatko tehdä tästä maasta Neuvostoliiton jossa työttömyys on rangaistava teko???? Eihän noin typerää ehdotusta voi kannattaa kuin joku päästään vialla oleva sadisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijana opiskelen täyspäiväisesti ja teen lisäksi osa-aikaisesti töitä henkilökohtaisena avustajana ja saan vähemmän kuin tuon. Miksi oloneuvoksille tyrkytetään rahaa?
Saathan sinäkin palkkaa ja opintojasi tuetaan yhteisestä veropotista. Miksi minun pitäisi sitten tukea sinun opintoja?
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ottaisi harteilleni jos jotain sattuu vanhusta ulkouluttaessa. Kohta ei muuten lähihoitajia tarvita kun työtön tekee työt .
Montako päivää olet ollut AP töissä jossain laitoksessa? Hoitajat ei viitsi viedä vanhuksia ulos? Et näköjään tiedä asiasta yhtään mitään. Just ja just saadaan syödä ja juoda kahvit kerran työvuorossa. Pillit soi ja valot välkkyy. Kakat vaipoissa odottaa! Tervetuloa meille!
Vierailija kirjoitti:
idioottispämmäri taas vauhdissa
Joo monekohan sama paska jankutus jo tänään.
turpaa heti tollaista idiooottiaaa.
Mulla on aika suppea valikoima mitä työtä pystyn tekemään. Ei ole pätevyyttä työhön mitä voisin tehdä.