Mä tarvin töitä, tuore FM ja työtön, auttakaa!
Siis kulttuuri/ kv-ala, jossa hiljaista. Missä hyviä rekrysivuja, joissa tämän alan töitä vai onko niitä?????
Kommentit (15)
ettei tältä alalta löydy rekrysivujen kautta töitä, vaan omilla verkostoilla ja omalla aktiivisuudella; avoimia hakemuksia, puhelinsoittoja, työharjoittelun tms kautta kiinni oikeisiin ihmisiin ja yhteisöihin.
itse FM, töissä kulttuurialalla, työt tulleet aina edellisten töiden ja niiden kautta syntyneiden suhteiden kautta
tsemppiä!
Tarvii alkaa työstämään avoimia hakemuksia. Työharjoittelussa olin eräässä valtion virastossa, mutta soittelin jo sinne ja siellä ei ole mitään nyt tarjolla.
En kyllä olisi tätä alaa valinnut, jos nyt olisin vielä valintatilanteessa. Mielenkiintoinen ala ja opiskelu, mutta mistä sitten saada töitä ja rahaa. Työmarkkinatukikin on pieni ja töitä mä haluan!
ap :/
ollut. Eräskin tuttu (FM) on just aikuisten lähärikoulutuksessa, ku kyllästy epämääräisiin ja satunnaisiin töihin. Itselläni kanssa kaksi tutkintoa, toinen sairaanhoitaja. Pakko välillä tehdä joku pätkä kroonikko-osastolla, että saa rahaa :(
jotta saan aikoinaan varmasti töitä. Filologiaa opiskelen ja pelottaa epävarma tulevaisuus omien verkostojen varassa, esim kääntäjänä...
Mulla on vielä pieni lapsi ja tarvitaan rahaa eli ei tässä voida palata koulunpenkille hoitoalaa opiskelemaan!!! Jos olisi aikaa&rahaa&opntoviikkoja, niin olisin voinutkin vaikka sh tai kötilöksi lukea toiset neljä vuotta(ko)?
Toinen kysymys, kuinka kauan muilla FM:llä kesti työllistyä valmistumisen jälkeen?
ap
Mutta toisaalta, itse olen ollut työttömänä vasta 4 viikkoa, ja luin juuri melko tuoreen tutkimuksen, jonka mukaan valmistumisen jälkeen menee keskimäärin 3 kuukautta, että saa töitä. Eli kovasti vaan yritystä ja tsemppiä sullekin!
Ja mullakin kassa tosin vasta 3viikkoa työttömyyttä...Mutta silti ahdistaa jo kauheasti, kun ei ole edes avoimia paikkoja, mitä hakea! Nyt olen katsellut myös tredenomin/sihteerin paikkoja, vaikka eri koulutus ja väärä ala...
ap
alan työkokemusta, kontakteja? Eikö niistä sikiä mitään?
mä en tiedä, mikä ihme on kulttuuri/kv-ala, (tietäisin molemmat erikseen mutta mikä ne yhdessä on?)
jos haet kulttuurialan töitä, yksi suht varma keino on hakea luokanopettajansijaiseksi johonkin maalle. Ensi syksyn paikat on auki just nyt. kuukkeloi opettajien sivustot, myös mollin kautta löytyy jotain. Muuten pitää kehittää omaa projektia.
jos haet kv töitä niin hakemusta vain kaikille isommille firmoille. Avoinmet hakemukset tuottaa vähän huonosti, mieluummin kannattaa esivalmistella joku projekti, joka vastaa johonkin sen firman tarpeeseen ja mennä esittämään niille se projekti, johon ne sitten joutuvat palkkaamaan sut...
Ja lähäreillä ja sairaanhoitajilla vasta hirveää onkin. Kun meidän patkätyöt tarkoittaa sitä että on vuosi tai puolivuotta jossain töitä ja sitten työttömäksi, lähärien pätkätyöt ovat 2 päivää tällä viikolla ja 1 ensi viikolla ehkä jossain ja välissä ei saa ansiosidonnaista päivärahaakaan...
Ekaksi sun pitää vaan saada jotain sopivaa työkokemusta, ei ehkä juuri sitä mitä lopulta haluata tehdä mutta samlata alalta, oikeanlaisesta yrityksestä tai virastosta tms, jotta saat vähän jalkaa oven rakoon. Jos on suhteita ollenkaan, käytä niitä. Ota vastaan myös projektitöitä, free lancer -hommia yms. väliaikaista.
Minä luin aikoinaan kirjallisuustiedettä eikä mitään töitä ollut tiedossa valmistuessani. ilmottauduin jatko-opiskelijaksi ja kyselin hommia sieltä sun täältä - lopulta ekan 4 kk pestini sopivassa firmassa mutta " väärällä" osastolla sain kuitenkin suhteilla reilu puoli vuotta valmistumisen jälkeen. Se poiki free-hommia ja lopulta myös sijaisuuden haaveideni työssä, joka sitten vakinaistettiin.
Alku voi olla hankalaa mutta sinnikkyys palkitaan kyllä, jos olet hyvä työssäsi.
koska sitä ei jatko-opiskelijana yleensä saa. Ei ainakaan, jos on ilmoittautunut jätko-opiskelijaksi suoraan maisterintutkinnon jälkeen, ilman että välissä on työpaikkoja. Katsovat, että olet päätoiminen opiskelija, vaikket saisi tutkimusrahoitusta mistään.
valmistuin mukavasti keväällä ja järjestelin meidän häitä siinä pari kuukautta ja elelin miehen tuloilla :-))
Jatko-opiskelulla ei todellakaan ole mitään merkitystä työllistymisen kannalta; mulle se oli vain mielekästä tekemistä työllistymistä odotellessa ja sainhan tehtyä sitten kielen Laudaturin paperihini merkattavkasi. AP:lla jos on lapsi, niin ei varmaan kannata opiskeluja ottaa lisää.
13 (ehkä?)
Isot ikäluokat jäämässä eläkkeelle, ja opettajan paikkoja vapautuu lähivuoisina rutkasti. Ja sijaisuuksia saa ainakin. Itsekin haaveilin humanistisella tutkijan ammatista, mutta onneksi tajusin tehdä toiseksi sivuaineeksi ne aineenopettajan opinnot...
jotta saat jalan oven väliin. mikä tahansa työkokemus on parempaa kuin työttömyydestä työn haku...
vuotta tyhjänpäiväistä alaa jossa työmahdollisuudet miinuksen puolella?!?!?!