Suomen Kuvalehti: Fiksut naiset eivät halua lapsia - Laskeeko kansakunnan älykkyys, kuka hoitaa vanhukset?
https://suomenkuvalehti.fi/kotimaa/fiksut-naiset-eivat-halua-lapsia-las…
Vähän kummallinen ajatus tämä "no kuka sitten hoitaa vanhana?" Eli pitääkö ihmisten lisääntyä siksi että saadaan ilmainen lähihoitaja ja eläkkeenmaksaja itselle? Kuulostaa kovin itsekkäältä että lapsi olisi vain resurssin lähde omien etujen ajamiseen.
Ihmisillä on oikeus päättää lapsiluvustaan ja se voi olla myös nolla.
Kommentit (55)
Onhan se kansakunnan älykkyys laskussa. Tyhmät lisääntyvät luin kanit ja fiksut eivät ollenkaan.
Eikä me tyhmemmätkään naiset tehdä lapsia tähän köyhyyteen.
Vierailija kirjoitti:
"Kuka hoitaa vanhana?" Lukuisissa vanhainkodeissa työskennelleenä voin todeta että ei aikanaan ne lapset!
Eiköhän ne kaikki hoitajat jonkun lapsia ole.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä ne naiset, joilla on vaikka 3 lasta, on todella yksinkertaisia.
Minua älykkäämpi, nyt jo edesmennyt ystäväni sanoi joskus kauan sitten, että mitä siitäkin tulee, jos vain pöljät lisääntyy. Aioin olla vela, mutta joo, jos mulla ja kumppanilla on terveitä ja älykkäitä geenejä, niin miten se maailmaa oikeasti auttaa, että me ei tehdä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
"Kuka hoitaa vanhana?" Lukuisissa vanhainkodeissa työskennelleenä voin todeta että ei aikanaan ne lapset!
Tämä. Perheenjäseneni on vanhainkodissa, ja käyn siellä katsomassa omaistani hoitajien mukaan tosi usein (=noin kerran kuussa). Suurin osa vanhainkotivanhusten omaisista käy paikalla kerran kesässä, jonain yleisenä omaisten tapahtumapäivänä, jolloin paikalla on ohjelmaa ja paljon muutakin. Ehkä joulun alla ohiajaessaan toisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestöliiton tutkimuksen mukaan suomalaiset korkeakoulutetut miehet pudottivat lapsihalujaan siten, että 2008 vähån yli 65% aikoi perheellistyä. 2018 lukema oli enää vähän yli 30%.
Eli "aikoja sitten" miehet päättäneet olla haluamatta lapsia.
Niinpä. Mediassa ihmetellään aina vaan naisten haluttomuutta hankkia lapsia, muttei melkein koskaan miesten.
Miksi miehen kannattaa ryssiä elämänsä ja toteuttaa yksittäisen naisen lisääntymishalut kotileikkeineen? Olisihan se tällä tiedon määrällä suorastaa typerää miehiltä asettaa itsensä asemaan jossa ainoa rooli on olla maksaja, myös yhteiskunnallisesti. Mikään ei ole niin nöyrä otus kuin asuntolainan ottanut pienten lasten faija.
Millaista koulutusta tässä on tarkasteltu? Onko katsottu koulutuksen laatua? Käsittääkseni lääkärinaiset esimerkiksi saavat lapsia, vaikka ovat fiksuja ja koulutettuja.
Näkisin mielelläni vertailua naisten lapsiluvusta koulutusaloittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestöliiton tutkimuksen mukaan suomalaiset korkeakoulutetut miehet pudottivat lapsihalujaan siten, että 2008 vähån yli 65% aikoi perheellistyä. 2018 lukema oli enää vähän yli 30%.
Niinpä. Mediassa ihmetellään aina vaan naisten haluttomuutta hankkia lapsia, muttei melkein koskaan miesten.
Miksi miehen kannattaa ryssiä elämänsä ja toteuttaa yksittäisen naisen lisääntymishalut kotileikkeineen? Olisihan se tällä tiedon määrällä suorastaa typerää miehiltä asettaa itsensä asemaan jossa ainoa rooli on olla maksaja, myös yhteiskunnallisesti. Mikään ei ole niin nöyrä otus kuin asuntolainan ottanut pienten lasten faija.
Ei sun varmaan kannatakaan, en tiedä olisiko hyödyllistä että pääset levittämään geenipooliasi.
Onhan se naiselta yhtä typerää asettaa itsensä rooliin jossa on synnyttäjä, myös yhteiskunnallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun varmaan
Valitettavasti erehdyin tuohon pelleilyyn. ROI äärettömän huono niin rahallisesti kuin etenkin ajallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun varmaan
Erään toisen Väestäliiton tutkimuksen mukaan "vakiintuneissa parisuhteissa" päätös jälkeläisten hankkimiseen tulee 3/4 tapauksessa naisilta. Miksi siis ihan itse haluavat tilanteeseen joka selkeästi huonontaa elåmänlaatua?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yliopistossa kouluttautunut nainen, mutta kyllä vasta kaksi poikaani opettivat minulle, mitä todellinen viisaus on.
Kymmenet miljardit naiset historian saatossa ovat olleet viisaampia kuin filosofit yliopistoissa ja akatemioissa. Vai niin,.,
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lastenhankinnasta pitäisi tehdä kannattavampaa ja antoisampaa älykkäille naisille. Vaikka siten, että miehiin voisi luottaa yhtä vahvoina vanhempina ja lasten elättäjinä. Se olisi vielä aivan ilmaista yhteiskunnalle.
miksi älykkäät naiset eivät itse keksi miten lapsista saadaan kannattavia ja antoisia? Pitääkö tyhmien miesten rahoittaa tämäkin?
Meinasin jo innostua, että nyt on mun fiksuuteni vihdoinkin tajuttu. Mutta kyse olikin koulutetuista naisista. Olen edelleenkin tyhmä ja lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavatko miehet siis ensinnäkään lapsia vai onko ongelma vain elatusmaksut?
1900-luvulla vielä lapsia tehtiin yhteiskunnan kannalta puolustamaan maata.
Kouluissa ja harrastuksissa kannustettiin harrastamaan lajeja, joista on hyötyä maanpuolustuksessa.
Telkkarista tuli kerran vanha mustavalkoinen filmi, jossa selostaja kuvaa liikuntatuntia kertomalla millaisia sotataitoja eri liikuntamuodot harjoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lastenhankinnasta pitäisi tehdä kannattavampaa ja antoisampaa älykkäille naisille. Vaikka siten, että miehiin voisi luottaa yhtä vahvoina vanhempina ja lasten elättäjinä. Se olisi vielä aivan ilmaista yhteiskunnalle.
miksi älykkäät naiset eivät itse keksi miten lapsista saadaan kannattavia ja antoisia? Pitääkö tyhmien miesten rahoittaa tämäkin?
Miksi ihmiset eivät kanna vastuuta lapsestaan jos päättävät hankkia lapsen? Minksi huudetaan muut hoitamaan homma? Siitähän tässä on pohjimmiltaan kyse. Aikuisen pitäisi kantaa vastuu.
Tännehän otetaan juuri m. muuttajia tekemään molemmat hommat.
Siksi juuri tietyistä maista. Missä nainen on vain synnyttäjä ja nöyrä miehen palvelija.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään jätetään lisääntymistä tuollaustenkin kanssa. Totuus on, että milleniaaleissa on paljon sellaisia jotka eivät ole koskaan elämässään joutuneet tekemään mitään mitä eivät itse haluaisi tai joustamaan omasta mukavuudesta mitenkään, joten nuo naiset eivät vain halua lapsia. Lapsille joutuisi tekemään asioita joita ei itse aina niin eritysesti halua, ja menemään pois omalta mukavuusalueelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Perheenjäseneni on vanhainkodissa, ja käyn siellä katsomassa omaistani hoitajien mukaan tosi usein (=noin kerran kuussa). Suurin osa vanhainkotivanhusten omaisista käy paikalla kerran kesässä, jonain yleisenä omaisten tapahtumapäivänä, jolloin paikalla on ohjelmaa ja paljon muutakin. Ehkä joulun alla ohiajaessaan toisen kerran.
Ala käydä useammin.
Tuo sanonta tarkoittaa myös sitä, että seuraavat sukupolvet hoitavat, ei nimenomaisesti omat lapset.
Lukutaito hoi, tuossa ei väitetä että Suomessa olisi liikaa lapsia. Vaan kysytään, miksi nimenomaan suomalaisia pitäisi olla enemmän.