Muita, jotka eivät tajua, miksi ihmiset leipovat?
Poikkeus: leipä. Sen leipomisen ymmärrän, se on ihan järkevääkin. Mutta muu söhrääminen... Ei ei ei.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään tajua, mitä leipojat sitten tekevät leipomuksillaan. Perheelle lämpimäinen tai kaksi, ja loput roskiin vai? Minua ahdistaisi jos joku tuputtaisi minulle viikoittain leipomuksiaan. Ap
Onko sulla AP paljonkin asioita, joita et ymmärrä? Onko ehkä jokin keva-diagnoosikin?
Meillä ihan perhe syö jos jotain leivon. Ei tarvitse tuputtaa, jokainen osaa ihan itse ottaa, jos haluaa. Oli se sitten mokkapaloja, pullaa, kuivakakkua...
Pakkaseen laitan aina myös, ja sieltäkin perheenjäsenet sitten ottavat itse sulamaan, kun mieli tekee.
Minulla on monta lasta, joten joku pellillinen vaikka mokkapaloja ei ole mikään valtava leipomus, josta jäisi hukkaan mitään.
Miten painoindeksi ja labrat? Ap
Miten tuo on oleellinen kysymys edes tähän ketjuun joka koskee sinun ymmärrystä leipojia kohtaan? Ei taida sulle kuulua vaikka olisivat huippu-urheilijoita ja mallin mitoissa.
- eri
Tykkään kyllä ihan leipomisesta, mutta vielä enemmän syömisestä. Parasta kun saa nuolla taikinakulhon ja makeaa riittää useammaksi päiväksi.
Kokkaamista sen sijaan vihaan. Onneks meillä mies hoitaa ruoanlaiton.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies rakastaa mokkapaloja ja niitä sille sit teen. Se on myös mukavaa touhua välillä kun ajatuksia pitää saada pois jostain ikävästä, vähän kuin siivoaminen. Näkee oman kädenjälken!
Kädenjälken?
Vierailija kirjoitti:
Öööh en tajua AP .tä ööh vieläkö jotkut kansanosat ööh kysyvät jotain ööh,vain juntit kysyvät ööh
Jep, juntit kysyvät, sivistyneet tietää jo
Nähdä paljon vaivaa, pientä piperrystä, pitkää odottamista ja sitten syöty hetkessä. Vatsa turvoksissa ja syyllisyys kun taas sokerilla kiusasi kroppaa. Ei kiitos. Itse on lopulta hikinen, pää kipeänä, keittiö ja astiat pesua vailla. Ei kiitos. Eikä se itse leipominen mitään halvimmasta päästäkään ole, ei siinä säästä. Kuten tuolla jo sanottiin leivän leipominen on erikseen, rentouttavaa puuhaa ja mikä ihana tuoksu ja tuoreen leivän tuntu ja maku...
Mulle leipominen on oikeasti puhdasta terapiaa. Ruokaa teen vain siksi että ei ole varaa joka päivä lounas buffeeseen ja opiskelijaruoka on aika kuraa (imo) 3e. Eli ruokaa teen terveydellisistä syist. Ruuanlaitosta en niinkään tykkää vaikka oon siinä tosi hyvää.Omatekoinen on parempaa kuin paskat valmisruuat. Leipominen on sikäli turhaa että en niinkään tarpeeseen leivo mutta se on ihanaa puuhaa siivoomisineen.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kyllä ihan leipomisesta, mutta vielä enemmän syömisestä. Parasta kun saa nuolla taikinakulhon ja makeaa riittää useammaksi päiväksi.
Kokkaamista sen sijaan vihaan. Onneks meillä mies hoitaa ruoanlaiton.
Kuvailit juuri av-mamman.
Eiks oo hyvä että ihmiset tekee just sitä mikä on niiden mielestä kivaa?
no nyt on katkerat setit Ap:lla
Meillä on 5lasta ja leivon paljon ja mikään ei jää kuivumaan, jos asuisin yksin tai vaan miehen kanssa en varmaan kehtaisi tehdä ikinä mitään. Makeita en syö itse ollenkaan.
Kaikkein epäillyttävimpiä leivonnaisia on ne vanhempien koulujen ja päiväkotien tilaisuuksiin leipomat leivonnaiset, ei voi tietää kuka ja miten niitä on käsitelty, lapsi räkäisin, kihomatoisin sormin niitä rääpinyt ja pakannut, pöydillä lemmikkien käyskennellessä taikinaa tehdessä. Yäk! Sama kun joku tuo itseleipomiaan työpaikalle. Kerrankin tuli mieleen yhden miespuolisen kohdalla että ties mitä sinne piilottanut, oli niin likaiset jutut aina hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro vielä, mistä pitäisi olla katkera? Ai niin, sinun pitää ensin kysyä siltä, jolta matkit tuon sanan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle leipominen on oikeasti puhdasta terapiaa. Ruokaa teen vain siksi että ei ole varaa joka päivä lounas buffeeseen ja opiskelijaruoka on aika kuraa (imo) 3e. Eli ruokaa teen terveydellisistä syist. Ruuanlaitosta en niinkään tykkää vaikka oon siinä tosi hyvää.Omatekoinen on parempaa kuin paskat valmisruuat. Leipominen on sikäli turhaa että en niinkään tarpeeseen leivo mutta se on ihanaa puuhaa siivoomisineen.
Näin sitä ollaan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään tajua, mitä leipojat sitten tekevät leipomuksillaan. Perheelle lämpimäinen tai kaksi, ja loput roskiin vai? Minua ahdistaisi jos joku tuputtaisi minulle viikoittain leipomuksiaan. Ap
Onko sulla AP paljonkin asioita, joita et ymmärrä? Onko ehkä jokin keva-diagnoosikin?
Meillä ihan perhe syö jos jotain leivon. Ei tarvitse tuputtaa, jokainen osaa ihan itse ottaa, jos haluaa. Oli se sitten mokkapaloja, pullaa, kuivakakkua...
Pakkaseen laitan aina myös, ja sieltäkin perheenjäsenet sitten ottavat itse sulamaan, kun mieli tekee.
Minulla on monta lasta, joten joku pellillinen vaikka mokkapaloja ei ole mikään valtava leipomus, josta jäisi hukkaan mitään.
Keittiöpsykologina voisit varmasti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vielä, mistä pitäisi olla katkera? Ai niin, sinun pitää ensin kysyä siltä, jolta matkit tuon sanan. Ap
Nyt en ihan ymmärtänyt tätä sun lausetta. Otahan ihan rauhassa ja mene viettämään päivää vaikka ulos!. :D
Leivoin eilen pitkästä aikaa perinteisiä pullia. Oli tosi hyviä, lapset tykkäsi. Pitäisi tehdä useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ihan ymmärtänyt tätä sun lausetta. Otahan ihan rauhassa ja mene viettämään päivää vaikka ulos!. :D
Molemmat ovat virkkeitä.
Minä olen mies ka leivon ainakin pari kertaa viikossa. Teen yleensä sämpylöitä, korvapuusteja olen leiponut, tiikerikakkua myös.
Leipomuksillaan huomiota ja hyväksyntää hakevat on enemmänkuin rasittava ihmisryhmä.
Leivon itseäni...
T. M55